Jag tror tvärtom.
Olje- och gaspriserna kan säkert komma att stiga till bisarra nivåer - men sen tror jag att Medvedev utgår från att resten av världen (dys)fungerar på samma sätt som Ryssland.
UK lär inte återinträda i EU så snabbt som under 2023, ens om de rekordsnabbt skulle presentera en stabil nationell politisk vilja att göra det.
Att Polen skulle starta angreppskrig mot Ukraina och annektera ukrainska områden omedelbart efter att ha hjälpt till att beväpna Ukraina och stärka deras försvar känns avlägset och mest som en rysk fyllefantasi som vuxit till en statssanning. Ungern vete fasen vad de tar sig till, men har rätt svårt att se det även där. Jag lutar mer åt
tankesmedjan Carnegies beskrivning av saken.
Det totala sönderfall av Europa som Medvedev förutspår ske under de närmaste 53 veckorna... njae. Hans profetia faller, som jag ser det, på att europeiska ledare trots allt är mer eller mindre demokratiskt tillsatta representanter för sina medborgare, de har - såvitt vi kan veta - agendor som bottnar i annat än imperiebyggande, de har generellt en annan människosyn än den som ryska ledare uppvisar, de flesta har även - såvitt vi kan veta - en annan syn på nationell integritet.