Jag har många laster men rökning är tack och lov inte en av dem.Syrran har samma problem med dålig cirkulation i fingrarna men hon är dessutom rökare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har många laster men rökning är tack och lov inte en av dem.Syrran har samma problem med dålig cirkulation i fingrarna men hon är dessutom rökare.
Tragiskt att det finns sådana energibovar när vi behöver spara på el så mycket det bara går.Hyresvärden hade borrat hål i tröskeln för att få in antennkabeln till TVn så det drog kallt där ändå. Därtill var balkongdörren otät så det var synlig springa det drog igenom, liksom ytterdörr och de flesta fönster samt att det drog kallt från golvet och dess lister vid väggarna (för att inte tala om vid rördragningarna till elementen, jisses!). Jag hade ett element i vardagsrummet och det fungerade ibland, men var fesljummet då. För många lägenheter i huset att värma upp för pannan som stod på för låga grader. Det var kallt ändå. Så en filt för balkongdörren (som öppnades inåt så när han var ute puttade han bara upp den, den stod med några cm öppen på natten) så gjorde det ingen skillnad på om den var öppen eller stängd ändå. Förutom att det var fräschare luft i lägenheten när dörren var öppen. Han puttade upp den när han ville in, inte helt men en bit, stängde inte efter sig och så vädrades lägenheten. Bra för min astma, med tanke på möglet som fanns i lägenheten som hyresvärden brukade måla över....
Jag hoppas att du inte syftar på mig. Det var inte kallare i min lägenhet för att min hund var på balkongen än vad de har som har fönstret öppet vintertid. Eller jo, men inte på grund av att jag hade balkongdörren öppen, det var kallt ändå.Tragiskt att det finns sådana energibovar när vi behöver spara på el så mycket det bara går.
Ta tag i hörnen nedtill och skaka det uppochner så kanske det går lättare.Påslakan utan hål så man kan dra upp täcket!
Det har stört mig i så många år så jag får fasen klippa sönder dem istället, tänker inte ge mig på det inatt men täcket kryper ut och jag orkar inte dra upp det fler gånger nu.![]()
Edit: Varmare i solen.Det är för varmt. 24 inne. Iofs bara 19 ute men är ju varmare i skuggan, och jag måste hämta två paket.
Har ont i magen.
Det är stökigt här och jag orkar inte städa.
Har ett brev att skriva klart, började i förrgår.
Jag bestämde mig för att ha små anspråk. Jag behöver inte någon miljard, kan nöja mig med 140 miljoner på drömvinsten.Håller helt med dig. Mycket störigt. Hmpf.
I går kväll satt jag och övervägde om jag skulle börja spela - när jag läste tråd på Buke och planerade hur jag skulle använda pengarna
Kvällen innan satt jag och såg den i övrigt resonabla och sansade matteläraren Barbro på Lyxfällan![]()
Jag tycker nog att det är lite tokigt från båda sidor faktiskt.Jag hoppas att du inte syftar på mig. Det var inte kallare i min lägenhet för att min hund var på balkongen än vad de har som har fönstret öppet vintertid. Eller jo, men inte på grund av att jag hade balkongdörren öppen, det var kallt ändå.
På vilket sätt då? Tar du för givet att elementet puffar på samtidigt som dörren stod på vid gavel hela dygn eller hur tolkar du det? För om det är så du tolkar det så kan jag förstå dig. Men det var ju inte alls så det var.Jag tycker nog att det är lite tokigt från båda sidor faktiskt.
Tycker du kan be kolleganBlev av en oförklarlig anledning fruktansvärt sugen på schweizernötchoklad. Jag vet inte om jag köpt någon det här seklet och jag tar mig inte till affären, kan be kollegan köpa åt mig när hon slutar jobbet men samtidigt känns det så onödigt. Åsnan mellan hötapparna.![]()
Men hur kallt hade ni inomhus om det inte spelade någon roll att balkongdörren stod öppen på nätterna vid minusgrader och snö? Det måste ju - minst sagt - ha varit svinkallt med öppen dörr och dåligt fungerande element?På vilket sätt då? Tar du för givet att elementet puffar på samtidigt som dörren stod på vid gavel hela dygn eller hur tolkar du det? För om det är så du tolkar det så kan jag förstå dig. Men det var ju inte alls så det var.
Elementet i köket fungerade inte. Elementet i dotterns rum fungerade och användes, sonen använde sitt, elementet på toa fungerade inte. Hyresvärden gjorde inte något åt det för det fanns inget att göra-mer än att höja värmen på pannan så den liksom nådde upp i huset, det ville han inte.
Nu är det försent. Hon är ute med hundarna och åker sedan hem så ingen choklad idag. Tills i morgon har det nog hunnit gå över.Tycker du kan be kollegan![]()
Jag bodde i Skåne... det var inga 25 minusgrader direkt, i Skåne har man vinter 1-2 dagar per vinter brukar man skämta om. Så, det är friskt när det väl var minusgrader och luften rensades. Men kallt? Råkallt var det mest hela tiden dock. Vintertid 14 grader vid balkongdörren (inne med dörren stängd och elementet på), kallare på golvet där det drog in. Mitt i rummet 16 grader när det var riktigt kallt med element på och inget öppet alls. Varmare i barnens rum där elementen pallade med på ett annat sätt och rummen var mindre, 18-19 natt /dag. När det blev lite varmare ut blev det förstås lite varmare inne dagtid, men fortfarande den här råa dragande kylan. Givetvis var det kallare när balkongdörren var öppen mitt i vintern, men det var just där vid dörren, inte längre in i rummet eller lägenheten, jag hade filt för balkongdörren och hade skärmat av ett "rum" i vardagsrummet med bokhyllor som väggar där jag sov och där inne märktes det av tills jag stängde, men så fort man kom innanför var det samma gamla vanliga temp. Det var liksom inte en modern lägenhet med öppen planlösning. Den hade dörrar och skrymslen och vrår... Tror att varmaste stället nog var hallen, där var inga ytterväggar och inget element, och liksom vinklad bort från allt som det drog kallt ifrån. Den låg mitt i huset vägg i vägg med grannens hall och grannens under osv. Fönstret på toa hade tex en hasp och glipade lite i nederkant pga att det inte gick att stänga helt.....Men hur kallt hade ni inomhus om det inte spelade någon roll att balkongdörren stod öppen på nätterna vid minusgrader och snö? Det måste ju - minst sagt - ha varit svinkallt med öppen dörr och dåligt fungerande element?