Störiga saker vi stör oss på, del 39

Jag ska in på prover imorrn bitti så nu måste jag fasta och hoppas att blodsockret inte dippar innan. Då är det bara att gå och lägga sig kan man tycka, men med en dygnsrytmstörning som säger att man ska sova vid 5 på morgonen? HA! :meh:

Hyresvärden hade borrat hål i tröskeln för att få in antennkabeln till TVn så det drog kallt där ändå. Därtill var balkongdörren otät så det var synlig springa det drog igenom, liksom ytterdörr och de flesta fönster samt att det drog kallt från golvet och dess lister vid väggarna (för att inte tala om vid rördragningarna till elementen, jisses!). Jag hade ett element i vardagsrummet och det fungerade ibland, men var fesljummet då. För många lägenheter i huset att värma upp för pannan som stod på för låga grader. Det var kallt ändå. Så en filt för balkongdörren (som öppnades inåt så när han var ute puttade han bara upp den, den stod med några cm öppen på natten) så gjorde det ingen skillnad på om den var öppen eller stängd ändå. Förutom att det var fräschare luft i lägenheten när dörren var öppen. Han puttade upp den när han ville in, inte helt men en bit, stängde inte efter sig och så vädrades lägenheten. Bra för min astma, med tanke på möglet som fanns i lägenheten som hyresvärden brukade måla över....
Tragiskt att det finns sådana energibovar när vi behöver spara på el så mycket det bara går.

Tragiskt att det finns sådana energibovar när vi behöver spara på el så mycket det bara går.
Jag hoppas att du inte syftar på mig. Det var inte kallare i min lägenhet för att min hund var på balkongen än vad de har som har fönstret öppet vintertid. Eller jo, men inte på grund av att jag hade balkongdörren öppen, det var kallt ändå.

Nu blåser det igen (är detta det jag stör mig mest på i mitt liv?! Jag ska försöka vara tacksam.). "Hård vind" enligt SMHI. Jag som ville vara ute och vårfixa ☹️ Nu blir jag bara sur och trött, och valpen och jag blåser väl nästan bort på promenaden.

Det är för varmt. 24 inne. Iofs bara 19 ute men är ju varmare i skuggan, och jag måste hämta två paket.
Har ont i magen.
Det är stökigt här och jag orkar inte städa.
Har ett brev att skriva klart, började i förrgår.

Påslakan utan hål så man kan dra upp täcket! 😫
Det har stört mig i så många år så jag får fasen klippa sönder dem istället, tänker inte ge mig på det inatt men täcket kryper ut och jag orkar inte dra upp det fler gånger nu. :banghead:
Ta tag i hörnen nedtill och skaka det uppochner så kanske det går lättare.

Det är för varmt. 24 inne. Iofs bara 19 ute men är ju varmare i skuggan, och jag måste hämta två paket.
Har ont i magen.
Det är stökigt här och jag orkar inte städa.
Har ett brev att skriva klart, började i förrgår.
Edit: Varmare i solen.

Suck, kan inte skriva ordentligt längre.

Håller helt med dig. Mycket störigt. Hmpf.

I går kväll satt jag och övervägde om jag skulle börja spela - när jag läste tråd på Buke och planerade hur jag skulle använda pengarna 💸
Kvällen innan satt jag och såg den i övrigt resonabla och sansade matteläraren Barbro på Lyxfällan :crazy:
Jag bestämde mig för att ha små anspråk. Jag behöver inte någon miljard, kan nöja mig med 140 miljoner på drömvinsten.
Men de nedrans svenka spel 👿 har bara gett mig 20 kronor. :mad:

Vad skulle du göra om du vann 20 kronor?
Köpa 0,5 L glasspaket på Konsum.
Yay...

Blev av en oförklarlig anledning fruktansvärt sugen på schweizernötchoklad. Jag vet inte om jag köpt någon det här seklet och jag tar mig inte till affären, kan be kollegan köpa åt mig när hon slutar jobbet men samtidigt känns det så onödigt. Åsnan mellan hötapparna. :bag:

Jag hoppas att du inte syftar på mig. Det var inte kallare i min lägenhet för att min hund var på balkongen än vad de har som har fönstret öppet vintertid. Eller jo, men inte på grund av att jag hade balkongdörren öppen, det var kallt ändå.
Jag tycker nog att det är lite tokigt från båda sidor faktiskt.

Telefonförsäljare. :cautious:

Jag blir otroligt irriterad när jag blir kontaktad och utfrågad av bolag som jag inte varit kund hos på över 10 år. Jag nappade inte på det tråkiga skämtet att det är rätt att vara otrogen mot "sitt" bolag och jag svarade honom att jag inte hade någon anledning att upplysa honom om mitt nuvarande avtal, att jag inte var intresserad av att byta och om jag byter så kollar jag upp vilket bolag som ger mig bäst avtal just nu.

Han hade svårt att ta svaret och tjatade på, så jag tackade för samtalet och la på. Sen mailade jag företaget och skrev om GDPR, att de inte hade rätt att samla in uppgifter om mig och vilka avtal jag har, att jag ville de skulle radera alla mina uppgifter och om de kontaktade mig igen att jag skulle göra en anmälan. 😈

Allt utan att vara otrevlig mot varesig han som ringde eller i mitt mail utan enbart kort och saklig.

Insåg försent att jag borde köpt gul lök och vårlök. Har purjolök och rödlök hemma. Det får bli lite improvisation alt skjuta upp det tills imorgon.

Jag tycker nog att det är lite tokigt från båda sidor faktiskt.
På vilket sätt då? Tar du för givet att elementet puffar på samtidigt som dörren stod på vid gavel hela dygn eller hur tolkar du det? För om det är så du tolkar det så kan jag förstå dig. Men det var ju inte alls så det var.

Elementet i köket fungerade inte. Elementet i dotterns rum fungerade och användes, sonen använde sitt, elementet på toa fungerade inte. Hyresvärden gjorde inte något åt det för det fanns inget att göra-mer än att höja värmen på pannan så den liksom nådde upp i huset, det ville han inte.

Blev av en oförklarlig anledning fruktansvärt sugen på schweizernötchoklad. Jag vet inte om jag köpt någon det här seklet och jag tar mig inte till affären, kan be kollegan köpa åt mig när hon slutar jobbet men samtidigt känns det så onödigt. Åsnan mellan hötapparna. :bag:
Tycker du kan be kollegan :D

På vilket sätt då? Tar du för givet att elementet puffar på samtidigt som dörren stod på vid gavel hela dygn eller hur tolkar du det? För om det är så du tolkar det så kan jag förstå dig. Men det var ju inte alls så det var.

Elementet i köket fungerade inte. Elementet i dotterns rum fungerade och användes, sonen använde sitt, elementet på toa fungerade inte. Hyresvärden gjorde inte något åt det för det fanns inget att göra-mer än att höja värmen på pannan så den liksom nådde upp i huset, det ville han inte.
Men hur kallt hade ni inomhus om det inte spelade någon roll att balkongdörren stod öppen på nätterna vid minusgrader och snö? Det måste ju - minst sagt - ha varit svinkallt med öppen dörr och dåligt fungerande element?

Men hur kallt hade ni inomhus om det inte spelade någon roll att balkongdörren stod öppen på nätterna vid minusgrader och snö? Det måste ju - minst sagt - ha varit svinkallt med öppen dörr och dåligt fungerande element?
Jag bodde i Skåne... det var inga 25 minusgrader direkt, i Skåne har man vinter 1-2 dagar per vinter brukar man skämta om. Så, det är friskt när det väl var minusgrader och luften rensades. Men kallt? Råkallt var det mest hela tiden dock. Vintertid 14 grader vid balkongdörren (inne med dörren stängd och elementet på), kallare på golvet där det drog in. Mitt i rummet 16 grader när det var riktigt kallt med element på och inget öppet alls. Varmare i barnens rum där elementen pallade med på ett annat sätt och rummen var mindre, 18-19 natt /dag. När det blev lite varmare ut blev det förstås lite varmare inne dagtid, men fortfarande den här råa dragande kylan. Givetvis var det kallare när balkongdörren var öppen mitt i vintern, men det var just där vid dörren, inte längre in i rummet eller lägenheten, jag hade filt för balkongdörren och hade skärmat av ett "rum" i vardagsrummet med bokhyllor som väggar där jag sov och där inne märktes det av tills jag stängde, men så fort man kom innanför var det samma gamla vanliga temp. Det var liksom inte en modern lägenhet med öppen planlösning. Den hade dörrar och skrymslen och vrår... Tror att varmaste stället nog var hallen, där var inga ytterväggar och inget element, och liksom vinklad bort från allt som det drog kallt ifrån. Den låg mitt i huset vägg i vägg med grannens hall och grannens under osv. Fönstret på toa hade tex en hasp och glipade lite i nederkant pga att det inte gick att stänga helt.....

Här har jag det varmt. Hur mycket vet jag inte, har fyra (fem med toaletten) element som alla fungerar och värmer vid behov. jag stänger av när jag har balkongdörren öppen och jag fryser inte alls på samma sätt som i förra hemmet. Där frös jag genom märgen, om du vet hur det känns. Här jag jag huttra lite när det är skitkallt ute eller temperaturen har slagit om precis och elementen inte hinner med helt, det funkar att ta på sig eller dra om sig en filt. Att frysa genom märgen funkar inga kläder eller filtar mot.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
94 837
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 763
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 717
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 788
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • WE-tråden