Barn identifierar sig som djur – psykologen: ”Harmlöst”

Trodde alla gjorde/gör det? 🙈 Jag lekte djur nästan jämt. Inte alls intresserad av den urtråkiga leken mamma pappa barn :wtf:
Jag plockar fortfarande fram djur (oftast en gigantisk vit tiger eller en 165cm brun häst med vita strumpor och bläs - beroende på humör) när jag är ute och går. De springer brevid eller springer runt omkring mig och utforskar.

Ibland, till exempel om jag är osäker, kan jag plocka fram känslan av att vara en stor kraftfull lejonhona eller något liknande.
Ja... fortfarande.

Det är väl inget nytt att barn gör det. Men det jag hör från bekanta som är lärare är att de senaste åren har de även haft tonåringar i gymnasiet som gör det. Vissa som tex inte vill sitta vid bord och äta eftersom de är hundar och vill äta i en skål på golvet. Jag minns att jag även läste en artikel om en kvinna som var i 30-årsåldern och lärare. Hon identifierade sig som katt och klädde sig som katt med svans, morrhår och liknande även på jobbet.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag kom jag inte upp ur sängen förrän vid halv två. Motivationen saknades. Ute har det varit soligt till och från hela dagen... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 885
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Småhunds ägare
  • Bråkiga gerbiler (Hjälp!?)
  • Valp 2025