- Svar: 25
- Visningar: 1 308
Människor, framförallt barn söker sig till olika sammanhang för att utforska sin identitet. Att barn söker sig till therianer kan bero på att det är en trend i sociala medier.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag var inte så gammal som dessa verkar vara men jag var en panter under perioder under dagistiden..
Samma här.Jag har nog aldrig identifierat mig som ett djur. Eller nått annat. Lekt absolut, men aldrig varit ett djur i skolan och så. Bara under själva leken.
Jag tror det är en relativt liten andel om någon alls som på allvar tror att de är en tiger eller en prinsessa om det blir skarpt läge. Sen har en del väldigt livlig fantasi och är bättre på att gå in i rollen.Jag har nog aldrig identifierat mig som ett djur. Eller nått annat. Lekt absolut, men aldrig varit ett djur i skolan och så. Bara under själva leken.
Jag tror det är en relativt liten andel om någon alls som på allvar tror att de är en tiger eller en prinsessa om det blir skarpt läge. Sen har en del väldigt livlig fantasi och är bättre på att gå in i rollen.
För mång barn är det samma sak.Stor skillnad på att leka att man är ett djur och att identifiera sig som ett djur, lek är just vad det heter en lek.
Var ingen i min klass som inte blev vi ingen när rasten var slut och det var lektion igen trots vi lekte att vi var både hund, häst, indian mmFör mång barn är det samma sak.
Fast nje, det måste väl ändå vara ovanligt att barn identifierar sig som vissa djur. Jag förstår ifall små barn som i dagisåldern inte förstår vad det är för skillnad på att leka och att identifiera sig men när man är så gammal som 12 och uppåt..då vet man skillnaden om man är ett djur eller om man lekar att man är det.För mång barn är det samma sak.
Jag tror det kan vara nytta att se hur andra djur är och ta krafter från dom osv, att få en liten boost av dom och känna som att klarar dom det klarar jag det grej. Det är dock skillnad på att identifiera sig som ett sådant djur, och att kunna känna av deras styrka, framförallt den mentala styrka djuren ofta har och ta hjälp av den.Therian är inte samma sak som rollspelslekar, det är lite djupare, handlar om en identitet.
Men jag ser det som harmlöst ändå. Barn och ungdomar (och vuxna) idag har nog ett behov av reflektera över sin identitet i relation till hur dom uppfattar mänsklighetens identitet, och den "typiska människans" identitet. Kan väl likställas med att identifiera sig som punkare, vegan, eller straight-edge för att ta några mer typiska millenial-exempel.
Att sökandet efter identitet och utforskandet av självet tar sig uttryck i olika former av "otherkin" är inte problematiskt enligt mig, snarare ganska hälsosamt. "Om människor är sådär och gör sådär, då vill jag inte vara människa".
Förr eller senare kommer dom fram till att det finns många olika sätt att vara människa på.
Kanske, kanske inte, du hoppade knappast in i hjärnan på alla i klassen. Jag tror dessutom att det är långt ifrån alla som identifierar sig med ett djur och ju äldre man blir dess färre blir det.Var ingen i min klass som inte blev vi ingen när rasten var slut och det var lektion igen trots vi lekte att vi var både hund, häst, indian mm