Störiga saker vi stör oss på, del 39

Torra händer där jag borde har smort dem tidigare än vad jag nu gör.... Det kliar! Hade som rutin tidigare att smörja mina händer och fötter när jag gick och la mig men slutade igen för ett tag sedan. Slutade för tidigt.

Imorrn ska jag åka ner till trädgårdsmässan och tanken var att ta sambons elbil. Billigt och bra! Meeen när jag skulle ställa den på laddning över natten ville inte laddluckan låsas upp. Åkte till bilhandlaren som sålt och servat den lite snabbt innan de stängde och åkte hem med en öppen lucka och en rekommendation om att inte stänga luckan igen och boka tid för reparation.
Så om någon bukefalist i Borlänge sett en kvinna åka runt i en blå bil med öppen laddlucka idag så var det bara jag! :angel:

Sååå det blir iaf min bensinare som får rulla imorrn. Det blir således dyrare, mindre bekvämt och jag kan inte använda farthållare, spela min egen musik eller ladda telefonen när jag kör. Yeeey! :meh:

Till vem ger man 1 miljard bara så där utan bekymmer och framförallt uppmärksamhet
Fem miljoner till några släktingar, några miljoner till olika organisationer. Finns massor … Kvinnojourer, BRIS, katt- och hundstallen, GAPF. Man ger ju inte en miljard till en person eller organisation på ett bräde.
Vill man göra det anonymt kanske det går att göra det via en advokatfirma.
Eller så bildar man en välgörenhetsstiftelse.

Fem miljoner till några släktingar, några miljoner till olika organisationer. Finns massor … Kvinnojourer, BRIS, katt- och hundstallen, GAPF, finns massor. Man ger ju inte en miljard till en person eller organisation på ett bräde.
Vill man göra det anonymt kanske det går att göra det via en advokatfirma.
Eller så bildar man en välgörenhetsstiftelse.
Massa administration alltså ;)
Mina släktingar skola icke få ett nickel
Anställa folk vilket är skitjobbigt eller hitta en bra advokat som inte är omständlig och högtravande
Och så hålla det helt anonym utan att folk får reda på det
Nej tack :p

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
94 624
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 471
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 458
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 728
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka