Stör mig på folk som jobbar inom områden var de ofta kommer i kontakt med äldre (banken/posten/vården/skattebyrån.o.s.v.) men som ändå saknar förståelse för hur förvirrande det kan vara med tekniken för en hel del äldre människor.
"Med vår app så kan du lätt få notifikationer om när det och det och det sker, och det är väldigt lätt att stänga av om du går in här i appen, så trycker du här, och sedan här, för att välja att stänga av det här. Så hittar du våra kontaktinformationer om du klickar här, så väljer du område här, och klickar där, och sedan där"
Alltför många olika steg för någon som inte är van med dagens teknik. Eventuella notifikationer ska vara enkla och få, för många kan inte sålla vad som är viktig information om det plingar hela tiden, och är det flera steg att klicka sig fram i appen så är det många som tappat bort sig på vägen.
"Med vår app så kan du lätt få notifikationer om när det och det och det sker, och det är väldigt lätt att stänga av om du går in här i appen, så trycker du här, och sedan här, för att välja att stänga av det här. Så hittar du våra kontaktinformationer om du klickar här, så väljer du område här, och klickar där, och sedan där"
Alltför många olika steg för någon som inte är van med dagens teknik. Eventuella notifikationer ska vara enkla och få, för många kan inte sålla vad som är viktig information om det plingar hela tiden, och är det flera steg att klicka sig fram i appen så är det många som tappat bort sig på vägen.