Störiga saker vi stör oss på, del 39

Men alltså mig själv.
Varit nära bristningsgränsen hela dagen. Sovit två timmar vid lunch, för kom inte ut på promenad. Fick i mig två mackor och 150g godis. Små-ångest hela tiden.

Och vad gör hon?
Ger sig ut kl17 i Stockholms innerstad för att öva på att fickparkera :crazy: O_o
Blev det sammanbrott? Det blev det.
Nästan skönt att komma över gränsen sen och få gråta ut på sambons axel :bag:
Nu, middag. Phew.

Beloppsgränser för fakturabetalningar. Har mycket fakturor nu under renoveringen och fick plötsligt inte lägga upp betalningen i internetbanken. Fick sitta i kö till telefonbanken för att be om hjälp men när jag kom fram efter en kvart hade de tekniska problem och lösningen var "ring igen efter lunch så kanske det har gått över" :meh: Har mailat mina hantverkare för att se om vi kan göra om betalplanen så att inga fakturabelopp överstiger gränsen...
Det brukar man kunna lösa själv genom att logga in på hemsidan och vidare till där du begränsar om kortet ska kunna användas utomlands, vilka länder, vilka belopp, hur mycket du kan ta ut per vecka, betala per vecka och hur stora belopp du kan swisha. :idea:

Är skittrött och har ont i kroppen (ej sjuk), så skulle vilja dega resten av veckan men måste boka om en tid, ringa vc om en sak och har tvättid på torsdag. Även om jag skulle göra en sak per dag så känns det stressigt. Varför är det så svårt att koppla av?
(Svarar mig själv: NPF och PTSD)
:(

Egoistiska människor, framförallt de som tycker att deras tid är så mycket mer värdefull än ens egen! Alltid sena med andan i halsen, levererar aldrig saker de lovat utan minst en påminnelse, datum som bokas om och tider som justeras för att de inte skrivit upp eller kommer ihåg. Blir fan galen!

Är det nödvändigt att känna sig deppig och få ångest när man inte hinner (tidsoptimist), inte orkar eller som idag har huvudvärk när man ska göra något? Jag försöker att tänka att det inte är nån panik och det går bra ändå. Men det hjälper såklart inte ett dugg. Det finns tusen saker jag behöver ta tag i dessutom.

Ävla blomflugor. Nu är de spridda över hela nedervåningen.
Fått lägga ett papper (gammal valsedel - de är bra till mycket. Tar vara på en hel bunt varje val :D ) över glaset för att inte få flugor i det go
Använd valsedlarna till strutar du sätter över ett glas med "dränkblandning", då flyger de ner men tar sig inte ut.

Hur i hela fridens namn kan saker och ting fungera så bakvänt så fort jobbets huvudkontor är inblandat? Har folk helt tappat uppfattningen för vad är realistiskt och hur saker funkar i praktiken? Och varför upptäcker jag fortfarande stora grejer som är väldigt relevanta för mitt jobb, som ingen brytt sig om att berätta för mig.
Och så är de så stolta över hur bra plan de har för att ta emot nyanställda :meh:

Det brukar man kunna lösa själv genom att logga in på hemsidan och vidare till där du begränsar om kortet ska kunna användas utomlands, vilka länder, vilka belopp, hur mycket du kan ta ut per vecka, betala per vecka och hur stora belopp du kan swisha. :idea:
Enligt banken var den inte möjligt att höja betslningsgränsen över 250'/7 dagar. Kanske olika för olika banker, inte första gången min bank inte är ledande på kundservice 🙄

Även swishgränsen är ganska begränsad och måste höjas via telefonbanken.

Jag passade iaf på att ringa när jag gick ett ärende idag och efter totalt 35 minuters telefontid fick jag betala min faktura...

Stör mig också på folk som är sega med att få saker gjorda. Barnet. Kollegan. De vet/ ids/ bryr sig inte, och då lägger de ärendet i högen "någon annan fixar".
Ja just det, jag är givetvis "någon annan". Som får psykbryt när halvakuta saker ligger ogjorda.

Fryser. Händerna är iskalla i dag. Så kallt är det väl ändå inte.

Känner mig lite trött på min kropp. Har känt mig rätt pigg en tid nu och inte behövt vila på dagen. Fått järn på vc och det har hjälpt, men jobbar även hemma 4 dagar i veckan och på plats på jobbet en dag, vilket hjälper till. Den där tröttheten jag känt har blivit bättre. Dock är jag varje gång jag jobbar på plats helt slut och har huvudvärk hela dagen. Som i dag, hem, åt lite, gick ut med hundar och så råkade jag somna när jag egentligen bara skulle vila lite. Helt slut, blir så tydligt nu när jag jobbar hemma att dagar när jag är på plats är dagar när jag också är helt slut och inte orkar med riktigt. Vilket liv. Och så är det bara tillfälligt att jobba hemma så här mycket.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
96 425
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
95 175
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
102 063
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 852
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • chimera/chimär
  • Uppdateringstråd 31