Som sagt, jag håller inte med när det gäller minderåriga. Vuxna mogna personer är en annan sak.Transpersoner finnsDet är egentligen allt jag har att säga om det.
Det är inte enkelt att få påbörja utredning för könsdysfori i Sverige i dag. Att bli tagen på allvar när man ifrågasätter sin könsidentitet räddar liv. Att tyckare som Wold kommer in och tvärsäkert hävdar att "det finns ju bara två kön" hjälper absolut ingen.
Utöver detta uttrycker hon sig också (i DN-intervjun) slängigt och respektlöst mot transinkluderande feminister, och feminister som inte tycker exakt som hon överlag. Jag förstår verkligen inte varför, om det inte är för att få likes av höhö-högern.
Där tycker jag att det går en skiljelinje mellan "vuxna", och barn. Det tar många, många år att bli vuxen, och att kunna orientera sig runt den man är.
Jag tvivlar på att det räddas liv i någon större utsträckning av att byta könsidentitet enbart. Psykisk ohälsa är så mycket större. Man kan svårligen skilja på om annan behandling och uppmärksamhet runt individen, i samband med behandling vid könsdyfori, eller om det är könsdyfori behandlingen i sig, som eventuellt kanske räddar liv.
Det finns ett stort antal knepiga former av feminister här i världen, och i Sverige. Jag ser mig som feminist, men håller verkligen inte med ett antal varianter av varianter av feminister, som tycks ha slutat slutat bry sig om triviala ting som lika löner, och lika möjligheter, eller ett arbetsliv som går att kombinera med ett bra familjeliv, och istället går all in på enstaka extrema frågor.