Störiga saker vi stör oss på, del 39

Jag har förlorat hoppet om mänskligheten. Det har sakta kommit krypande under en lång tid, men jag tror det dog idag. Vi är en ond art som inte förtjänar att överleva. Läste om den amerikanska som nekades att boarda sitt flyg med sin lilla 9 år gamla hund. Hon försvinner in på toaletten och kommer senare ut utan hunden. En städare går in efter henne och hittar hundmat i papperskorgen, fullt med vatten och den dränkta hunden. 😭

Fy :devil:, levt med matte som ska vara tryggheten i nio år, bara för att bli dränkt i en flygplatstoalett för att hon ska med flyget. Stackars hund, vilken ångest och må hon brinna den förbannade häxan! :rage:

Finner inga ord ...
Stackars, stackars lilla hund 😢

Folk som gapar och skriker om att få tillbaka Roger Nordin trots att han är ”ledig” pga en utredning om mobbning mm på arbetsplatsen.
Visst, vi vet inte mer än det vi har läst men folk verkar skita fullständigt i om han är skyldig eller inte, de ska bara ha tillbaka honom….
Fast sådana där saker tycker jag är svåra. Nu menar jag inte ditt inlägg utan själva sakfrågan. (Parallell till en känd svensk artist som nu ska skilja sig och där det stormar i kommentarsfälten). Att kräva någon tillbaka när man inte vet känns inte rimligt men det här allmänna fördömandet pga (läckta) anklagelser och ingen tar i personerna med tång. Jag tycker inte det känns ok när man inte vet vad som är sanningen. Och kanske får man aldrig veta, ska den personen alltid vara skyldig då och hur länge?

Fast sådana där saker tycker jag är svåra. Nu menar jag inte ditt inlägg utan själva sakfrågan. (Parallell till en känd svensk artist som nu ska skilja sig och där det stormar i kommentarsfälten). Att kräva någon tillbaka när man inte vet känns inte rimligt men det här allmänna fördömandet pga (läckta) anklagelser och ingen tar i personerna med tång. Jag tycker inte det känns ok när man inte vet vad som är sanningen. Och kanske får man aldrig veta, ska den personen alltid vara skyldig då och hur länge?
Det finns alltså kommenterer i stil med ”vi står bakom dig oavsett”. ”Roger är Rix Morgonzoo what ever”.
Klart att han är ngn som folk vant sig med men det kan ju inte vara till vilket pris som helst.
Jag tycker att det är rimligt att en arbetsgivare undersöker saken.

Det finns alltså kommenterer i stil med ”vi står bakom dig oavsett”. ”Roger är Rix Morgonzoo what ever”.
Klart att han är ngn som folk vant sig med men det kan ju inte vara till vilket pris som helst.
Jag tycker att det är rimligt att en arbetsgivare undersöker saken.
Nej, det är inte ok för mig heller.

Vi var på lunch hos svägerskan igår och fick med oss lite rester i form av av supergott marinerat lammkött hem. När jag skulle ställa in det i kylen upptäckte jag att lådan köttet låg i inte slöt helt tätt, så jag svepte in den i en plastpåse.

... och fick sedan tydligen totalt hjärnsläpp, för nu när jag skulle ta fram ovan nämna kött för att använda till dagens middag kunde jag inte hitta det någonstans i kylen. Efter ett tag hittar jag det i skåpet där plastpåsarna bor, så jag har alltså ställt in lådan där istället för i kylskåpet. Bara att säga hej då till en massa fint kött och skicka maken till affären för att köpa ny middagsmat. Så oerhört korkat av mig, och vilket slöseri! :banghead:

Det har gått lite tokigt lite för många gånger för mig den här veckan för att jag ska orka med känner jag 🙄

Jag har förlorat hoppet om mänskligheten. Det har sakta kommit krypande under en lång tid, men jag tror det dog idag. Vi är en ond art som inte förtjänar att överleva. Läste om den amerikanska som nekades att boarda sitt flyg med sin lilla 9 år gamla hund. Hon försvinner in på toaletten och kommer senare ut utan hunden. En städare går in efter henne och hittar hundmat i papperskorgen, fullt med vatten och den dränkta hunden. 😭

Fy :devil:, levt med matte som ska vara tryggheten i nio år, bara för att bli dränkt i en flygplatstoalett för att hon ska med flyget. Stackars hund, vilken ångest och må hon brinna den förbannade häxan! :rage:
Jag har inte läst artikeln, men sett rubrikerna om det. Jag kan inte föreställa mig hur det skulle vara att inte få gå på planet utan sin hund, men det skulle aldrig i mitt liv blixtra förbi mig att dränka hunden. Vad saknar man för spärrar som tänker så. Det gör ont bara att tänka på, drunkning är en hemsk död vad jag förstått också, inget snabbt och lätt. Hon har inte bara snuddat vid tanken, hon aktivt dränkt hunden.

Tycker att hoppet för mänskligheten är ute också. Kan vi inte bara få höra goda nyheter några veckor nu och slippa allt ont?

Vi var på lunch hos svägerskan igår och fick med oss lite rester i form av av supergott marinerat lammkött hem. När jag skulle ställa in det i kylen upptäckte jag att lådan köttet låg i inte slöt helt tätt, så jag svepte in den i en plastpåse.

... och fick sedan tydligen totalt hjärnsläpp, för nu när jag skulle ta fram ovan nämna kött för att använda till dagens middag kunde jag inte hitta det någonstans i kylen. Efter ett tag hittar jag det i skåpet där plastpåsarna bor, så jag har alltså ställt in lådan där istället för i kylskåpet. Bara att säga hej då till en massa fint kött och skicka maken till affären för att köpa ny middagsmat. Så oerhört korkat av mig, och vilket slöseri! :banghead:

Det har gått lite tokigt lite för många gånger för mig den här veckan för att jag ska orka med känner jag 🙄
Var rädd om dig, det låter lite som saker jag gjorde precis innan jag blev utbränd ❤️

Mitt hem ser ut som sju svåra år och lite till. Har i x antal veckor tänkt att jag städar i helgen men det händer inget. Det ser förjävligt ut och jag orkar inte. Det enda jag har tagit mej för är att sätta igång diskmaskinen ett par gånger och tvättat. Men det är ju bara för att det är tvunget. Behöver ju ha rena kläder och sängkläder samt rena tallrikar.

Så mycket jag måste hinna imorgon innan min operation att jag inte vet hur jag ska hinna sova efter nattskiftet.
Jag måste dra direkt hem och försöka sova några timmar iaf och sedan röja hemma så jag tar mig fram med kryckor, köra bort en massa kartonger och en trasig hundbädd, rensa kattlådor och helst ställa i ordning en tredje, flytta löpband, bädda rent andra sängen, flytta ett sängbord, plocka fram så jag inte glömmer vad jag ska ta med mig, handla hundmat och mat till mig själv, ta hand om hästarna, ta en sista skogspromenad med hundarna på länge, skrubba mig med decutan före jag ska sova och när jag sedan vaknar på tisdag, mm, mm. :arghh:

Hoppas jag kan sova i morgon natt, tror jag skippar att sova efter jobbet och tar stallet och skogspromenaden direkt efter jobbet istället så är hundarna nöjda, då hinner även affären öppna så jag kan handla på väg hem från stallet. Bara natten blir lugn, även om den inte börjar så och jag vet att morgonen blir strulig. :crazy:

Underkänd på tentan vilket stör mig så otroligt!
Mest för att jag lade ner vansinnigt mycket tid på att plugga till skiten och för att läraren varken kan svara ordentligt på frågor (utan att skylla ifrån sig på tidigare lärare) eller lära ut. Morr. Det här förstörde min dag lite. Dessutom har jag en ny tenta den 11 som jag också måste läsa till. Och samma kassa lärare hela jäkla terminen

Beloppsgränser för fakturabetalningar. Har mycket fakturor nu under renoveringen och fick plötsligt inte lägga upp betalningen i internetbanken. Fick sitta i kö till telefonbanken för att be om hjälp men när jag kom fram efter en kvart hade de tekniska problem och lösningen var "ring igen efter lunch så kanske det har gått över" :meh: Har mailat mina hantverkare för att se om vi kan göra om betalplanen så att inga fakturabelopp överstiger gränsen...

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
95 115
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 996
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 981
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 808
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka