Störiga saker vi stör oss på, del 39

Det finns en man i min perifera beklantskapskrets som jag haft stort förtroende och respekt inför.

Idag fick jag förstahandsinfo om att han är ett rövhål och gubbslem. Att det finns en förklaring till att hans jobb rekryterat unga kvinnor senaste åren men de bara stannat en kort tid.

Suck.

Härligt! De där rackarna kan faktiskt sitta allt från 3-8h, det är lite olika från person till person och vem som har lagt bedövningen också.

(Värst var nog en som ringde dagen efter och sa att bedövningen fortfarande inte hade släppt helt :nailbiting: (men det gjorde den några timmar efter samtalet).)
Jag är en sån person som det kan sitta i nästan 8 timmar. Inget ovanligt för mej. Snarare ovanligt att det går ur tidigare.

Stör mig på det ojämna spelet HV levererar. Fantastiskt i onsdags. Inte alls bra idag.
Självklart nöjd över 2-2 i matcher men snälla steppa upp!

Väldigt missnöjd över att Viaplay sport premium ska visa morgondagens störtlopp. Just den kanalen har ju inte jag :mad:
Det brukar sändas på Viasat sport 1 eller Viasat sport vinter, om nu TV10 och TV6 har annat för sig.

Jag skulle handla hundmat före jobbet och då stängde de 21 och jag var där 21:30, trodde de hade öppet till 22. :meh:
Vill ju inte behöva åka ut två gånger samma dag utan ta stallet när jag slutar kl 06, rasta hundarna och åka hem till sängen och sen inte åka mer förrän jag ska till jobbet igen. Får se om det blir övertid i morgon bitti, isf hinner de öppna innan jag är klar med morgonsysslorna.

Härligt! De där rackarna kan faktiskt sitta allt från 3-8h, det är lite olika från person till person och vem som har lagt bedövningen också.

(Värst var nog en som ringde dagen efter och sa att bedövningen fortfarande inte hade släppt helt :nailbiting: (men det gjorde den några timmar efter samtalet).)
Min bedövning släppte när den skulle där dom lagt den. Men det måste ha runnit längst med handsen en del så halva hackan var bedövad å släppte väldigt sakta. Satt i en dag extra, den var skoj.

När man skrivit enstaka meddelanden till random person i en grupp, och sen får man inte bort personen från chattlistan utan att blockera personen helt.
Problemet är att om personen är admin i nån grupp man är med i och man blockerar h*n, så kan man bli utslängd från gruppen.
Jag har en person som, när jag öppnar chatten, inte verkar ha skrivit till mig och jag verkar inte ha skrivit till henne, men ändå är hon på min chattlista.
:banghead:

Jag var till banken för ett tag sedan och diskuterade min ekonomi och idag gick jag igenom de beräkningar han gjorde och blev fundersam. Hur räknar de egentligen?
1742635574846.webp

Att sport/fritid är löjligt lågt stör mig inte, vi diskuterade inte hästar alls. Eller vi diskuterade inte utgifter alls utan investeringar av sparpengar så det här måste vara en schablon.
Vad jag funderar på är avsaknaden av bostadskostnader i form av underhåll och el/VA och fastighetsavgift. Hur kan de kostnaderna saknas i en schablon?
Och ja det stör mig även om det är oviktigt för det känns så meningslöst med något så ofullständigt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
96 551
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
95 348
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
102 187
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 871
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31