Störiga saker vi stör oss på, del 39

American style? Ser inte tjusningen i den.

Däremot gillar jag att man kan säga till nyare bilar att höja värmen, sätta igång sätesvärmaren, ändra volymen på radion osv 'Hej google, stäng av sätesvärmaren' och så görs det. Däremot extremt störigt de gånger biljäveln inte fattar vad man menar.
Precis, det gäller att bilen fattar, jag bad min ringa lena o den ringde upp pappa :mad: och det är ju lite skillnad mellan dom 2

Du har inte rätt till ngr andra tillägg? (Typ bostad)
Misstänker att bostadstillägg eller vad det kan kallas är aktuellt. Men då tillkommer ständigt rapporterande av in komster. Så det får vänta till hösten när utställningen stängt.

Det blir ett räknande. Verkar fånigt att hålla sigkvar i ett hus som jag kan få rejäl slant för och inte ha råd med nåt.

Visst. Gillar min stuga och mina byar. Men det är kul att äta och ha kläder också :D
Speciellt som avkomma med sambo letar jobb åt honom och kommer att flytta. Varför ska jag då bo här?

Allt är långsiktigt. Vi får väl se vad framtiden bär med sig.

Misstänker att bostadstillägg eller vad det kan kallas är aktuellt. Men då tillkommer ständigt rapporterande av in komster. Så det får vänta till hösten när utställningen stängt.

Det blir ett räknande. Verkar fånigt att hålla sigkvar i ett hus som jag kan få rejäl slant för och inte ha råd med nåt.

Visst. Gillar min stuga och mina byar. Men det är kul att äta och ha kläder också :D
Speciellt som avkomma med sambo letar jobb åt honom och kommer att flytta. Varför ska jag då bo här?

Allt är långsiktigt. Vi får väl se vad framtiden bär med sig.
Jag blir alltid imponerad av människor som du. Hoppas att det löser sig till det bästa.🙏

Att utöver väskförbudet (som är jobbigt och störigt nog), kommer det EJ finnas garderober öppna på 3arena på kent-konserterna. Och ingen jacka tillåten in på arenan antar jag? (det står det inget om i infomailet)
Det ska bli jättekul att vänta på tåget hem i horizontell slushsnö bärandes endast en tunn finklänning där jag smugglat in en telefon för att kunna ha biljetter och betalkort med mig
Ja, jag inser att det är ett I-landsproblem, men det känns så FEL att dessa reglar slår mot min frihet som kvinna, i Sverige, 2025. Jag VILL kunna ha vilka kläder jag vill, när jag vill utan att ha en man med mig som "förkläde" bara för att han har fickor på sina kläder som rymmer mina saker.
Det känns kränkande, förminskande och omyndigförklarande.
Jacka tillåten antar jag, så har det iaf varit på de evenemang med väskförbud jag har varit på. Telefonen kan du ha i jackfickan. Och mycket mer, om du har stora fickor. Ologiskt, absolut. Hoppas du har sittplats för verkar inte jättekul med ståplats utan nånstans att göra av jackan.

Dotterns telefon gick sönder. Vi fixade en ny.
Då går det inte att fixa mobilt bank-id utan att den gamla telefonen funkar.
Besöka bankkontor? Javisst, om de nu hade varit öppna när både hon och jag är lediga.
Vi tänker då att jag kan köpa busskortet i min app och sen låna ut det till hennes app. Då krävs det dock inloggning med sms i appen. Såklart funkar det inte med sms-appen. Hon kan ta emot sms från mig men inte från Skånetrafiken. Hon kan inte heller skicka sms. Ringa däremot går bra.
Varför i hela friden kan man inte logga in med mejladress?

Helvete vad jag hatar sånt här. Jag VÄGRAR köra elva mil för att hämta henne när det de facto finns ett busskort.

Jacka tillåten antar jag, så har det iaf varit på de evenemang med väskförbud jag har varit på. Telefonen kan du ha i jackfickan. Och mycket mer, om du har stora fickor. Ologiskt, absolut. Hoppas du har sittplats för verkar inte jättekul med ståplats utan nånstans att göra av jackan.
Jag har under dagen fått reda på att det är precis så.
Ståplats. Känns brandsäkert att många kommer lägga jackorna runtomkring sig? Hmmm.

Öppnar kylen för att ta fram mjölk att hälla i kaffet.
Men där finns ingen. :eek:

Någon här i huset har alltså gjort slut på den igår. Har inget minne av att det är jag.
Det betyder att det måste vara katten som lärt sig öppna kylen och vrida korken av paketet, eller? :cautious:

Öppnar kylen för att ta fram mjölk att hälla i kaffet.
Men där finns ingen. :eek:

Någon här i huset har alltså gjort slut på den igår. Har inget minne av att det är jag.
Det betyder att det måste vara katten som lärt sig öppna kylen och vrida korken av paketet, eller? :cautious:
Min ungkatt har lärt sig öppna burken med hundgodis och min storkatt kan öppna dörrar, så om din katt kombinerar dessa två färdigheter är det troligen exakt så det gått till :up:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
98 816
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 645
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 222
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 104
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Distansritt