Störiga saker vi stör oss på, del 38

Note to self: fixa inte frukost samtidugt som du vattnar blommor. Vräkte ner grötflingorna i ytterkrukan till orkidén istället för i frukostskålen🤦‍♀️
För övrigt stör jag mig på autokorrekt på paddan och mobilen. Har plötsligt tappat all sans och vett. Särskriver ALLT. Tex frukosts kålen istället för frukostskålen.

Jag försökte med naglarna, men kunde inte göra hål i folien ändå. Då har jag byggda naglar (gelé) som alltså är tjockare/starkare än naturliga naglar och med vassa kanter. Om öppningshörnen hade varit utåt, kanske det hade varit lättare att få tag på dem? De sticker inte upp någonting och jag måste totalmassakera hela kartan, känns det som.
Vass kniv tar jag och spetsar upp på foliesidan typ.

Blev sugen på kokt ägg idag. Skulle köpa ägg men glömde. Hade jag inte glömt så hade jag kunnat äta kokta, kalla ägg nu och till frukost.

Jag försökte med naglarna, men kunde inte göra hål i folien ändå. Då har jag byggda naglar (gelé) som alltså är tjockare/starkare än naturliga naglar och med vassa kanter. Om öppningshörnen hade varit utåt, kanske det hade varit lättare att få tag på dem? De sticker inte upp någonting och jag måste totalmassakera hela kartan, känns det som.
Vilka skitkartor! Varför göra det så inbrottssäkra! Då är sax det enda som fungerar gissar jag, eller kniv, att repa hål uppepå. Synd att man ska behöva ens!

Tips: fängselnyckel. Så öppnar jag sådana kartor ;)

På mig själv som vill köpa " nya" möbler. Fastnat för Axet men varför ?!! dom passar inte in å jag har väl aldrig gillat såna möbler

Inbrottssäkra medicinförpackningar!
Min läkare skrev ut fel sorts allergimedicin sist. Det råkade bli munsönderfallande istället för vanliga tabletter.
Det är helt omöjligt att försöka öppna dessa utan att klippa sönder dem! Det går inte att riva vid de streckade linjerna (där det ska gå att riva) och det går inte att få tag på de små hörnen för att få ut någon tablett. Helt värdelöst! :rage:
Visa bifogad fil 160963

Fy fasen, höll på att få munsönderfallande tablett som absolut inte fick krossas – jag hade nog delat din irritation! Delar runt 140 piller/vecka och i princip allt är blister; lyckan när man får en burk. :D

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 297
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 735
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 318
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix