Störiga saker vi stör oss på, del 38

Migrän som förstör hela min dag.
Folktandvårdens telefonsystem och att det de säger inte stämmer.
Ringde för att boka tid, krånglade med knappval som vanligt, har så in i bombens svårt för sånt, så det blev fel och fick göra om, ringde igen och krånglade mig igenom och fick att jag skulle bli uppringd cirka 12.35. Bra, då kan jag gå på toaletten och även hinna äta lite havregrynsgröt till frukost. Sätter in gröt i mikron och går och kissar. Sätter mig med gröten och ser ett missat samtal från Folktandvården. VARFÖR VARFÖR VARFÖR ringer de så när de säger 12.35? Det är inte ens i närheten av 12.35 en timme före! De ringde 4 minuter efter mitt samtal!
Bara att ringa igen, de ska ringa upp 12.55... Jag har telefontid med annan kl 13 så jag hoppas nu att Folktandvården ringer upp innan utsagd tid.... :rage:

Och jävla migrän som ännu inte släppt helt, trodde det värsta var över ju, och istället för att kroppen tyckte det var ok att äta verkar den slå bakut och bli illamående som fasen istället. Skitkropp och skithuvud!

Fortfarande ingen spolbil till avloppet. Och vattennivån har stigit. 😬 Så har fått ringa hyresvärden igen och framföra min oro om att jag inte vill ha skiten i hallen och vill gärna ha en ETA på spolbilen..😅

Hoppas verkligen den eller att fastighetsskötarn kommer snart med en magisk lösning.

Nu önskar jag att jag hyrde en lägenhet högst upp o inte på bottenplan...

Traderasäljare som först försenar skick av köpt vara och sen packar det dåligt nog för att stoppas på Postnord. Och sen undrar varför jag vill att de reklamerar+återbetalar.

Buddy, jag står här med en försening av ingenting?? Lämpligt nog även avstängd av Tradera, figures...

På att det finns så oerhört många personer i min bransch (hälsa & livsmedel) som slår igenom ståendes på en bas av pseudovetenskap, cherry picking och rejält överdrivna påståenden som helt saknar grund. Det är ju inget nytt som så, och det förekommer garanterat i andra branscher också, men den senaste dagarna har hört personer i min närhet göra diverse tveksamma påståenden och referera till både Jesse Inchauspé (aka The Glucose Goddess) och Chris van Tulleken (aka författare av The Ultra-Processed People) som fullt rimliga källor och jag blir bara så trött. :banghead:

På att det finns så oerhört många personer i min bransch (hälsa & livsmedel) som slår igenom ståendes på en bas av pseudovetenskap, cherry picking och rejält överdrivna påståenden som helt saknar grund. Det är ju inget nytt som så, och det förekommer garanterat i andra branscher också, men den senaste dagarna har hört personer i min närhet göra diverse tveksamma påståenden och referera till både Jesse Inchauspé (aka The Glucose Goddess) och Chris van Tulleken (aka författare av The Ultra-Processed People) som fullt rimliga källor och jag blir bara så trött. :banghead:
Har du provat dricka kolloidalt silver för att se ifall det hjälper mot dessa människor? :angel:

Har du provat dricka kolloidalt silver för att se ifall det hjälper mot dessa människor? :angel:
Nä, men jag tänkte testa en 21 dagars detox då jag enbart dricker grön juice gjord på grönkål samt smältvatten (alkaliskt, givetvis) från högländerna och se om det kan tänkas funka. Men det är klart, jag kanske skulle strössla med lite kolloidalt silver när jag ändå är i farten...

Nä, men jag tänkte testa en 21 dagars detox då jag enbart dricker grön juice gjord på grönkål samt smältvatten (alkaliskt, givetvis) från högländerna och se om det kan tänkas funka. Men det är klart, jag kanske skulle strössla med lite kolloidalt silver när jag ändå är i farten...
Ah, om vi ändå hade några slags organ i oss som kunde detoxa kroppen själva... Det hade varit något!

Traderasäljare som först försenar skick av köpt vara och sen packar det dåligt nog för att stoppas på Postnord. Och sen undrar varför jag vill att de reklamerar+återbetalar.

Buddy, jag står här med en försening av ingenting?? Lämpligt nog även avstängd av Tradera, figures...
Alltså, säljaren bara "varför ska jag betala, jag har ju ingen vara kvar".

Har jag det då? 😂

De flesta som känner mig vet nog att jag ogärna pratar politik, och ännu mindre gärna pratar politik i USA. I bland rinner det dock över även för mig :rage:

Mannen slog på tvn precis så att jag kunde höra Trump nöjt säga något åt hållet att "hans regering bara ska erkänna två kön, man och kvinna". Och nu yrar han något om att "Amerika ska bli respekterade och ses upp till igen" :meh:

Nä. Inte så länge de har en pajas till president som tycker att mänskliga rättigheter är ett "vänsterpåhitt". Jag stör mig så vansinnigt på att ett så stort och rikt och historiskt sett mäktigt land som USA, väljer en president som inte ens kan ge sina medborgare den mest grundläggande respekten i att få vara den de är.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 487
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 776
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 339
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka