Störiga saker vi stör oss på, del 38

De flesta som känner mig vet nog att jag ogärna pratar politik, och ännu mindre gärna pratar politik i USA. I bland rinner det dock över även för mig :rage:

Mannen slog på tvn precis så att jag kunde höra Trump nöjt säga något åt hållet att "hans regering bara ska erkänna två kön, man och kvinna". Och nu yrar han något om att "Amerika ska bli respekterade och ses upp till igen" :meh:

Nä. Inte så länge de har en pajas till president som tycker att mänskliga rättigheter är ett "vänsterpåhitt". Jag stör mig så vansinnigt på att ett så stort och rikt och historiskt sett mäktigt land som USA, väljer en president som inte ens kan ge sina medborgare den mest grundläggande respekten i att få vara den de är.

Jag stör mig på så mycket i exakt allt som han sa.

Människor som känner sig tvugna att kommentera att 'de inte ens vet vem det är' när det kommer ett inlägg om moderna artister. Säger mer om dig än artisten i fråga. 🙄
Än sen? Jag har exakt 0 och intet intresse av vilka som ställer upp i t ex melodifestivalen, farmen, paradice hotell, influensers m fl så att jag skiter i alla B-kändisar och det rör mig inte i ryggen. Det säger väl minst lika mycket om de som gör det? O_o

Jag är fortfarande inte bra så idag kontaktade jag vc. Att boka tid eller göra en förfrågan om tidsbokning gick inte men jag fick chatta med en sköterska.

"Drick varmt, använd nässpray och ta receptfri hostmedicin" var typ det råd jag fick. Mao sånt jag gjort sen mitten på december. Frågade om hen kunde rekommendera någon hostmedicin iaf, hen hänvisade till att fråga på apoteket. Inte ens en hänvisning till rätt medicin kunde jag få?!

För helvete! :arghh: Måste verkligen byta vårdcentral, den här är värdelös.

Jag är fortfarande inte bra så idag kontaktade jag vc. Att boka tid eller göra en förfrågan om tidsbokning gick inte men jag fick chatta med en sköterska.

"Drick varmt, använd nässpray och ta receptfri hostmedicin" var typ det råd jag fick. Mao sånt jag gjort sen mitten på december. Frågade om hen kunde rekommendera någon hostmedicin iaf, hen hänvisade till att fråga på apoteket. Inte ens en hänvisning till rätt medicin kunde jag få?!

Känns tyvärr som vårdcentraler på lite för många ställen.

Ja, det gör nog det...
Jag hade en utmärkt vc innan men bytte pga flytt. Blir nog byte tillbaka till den gamla om jag inte pallar att testa en ny. Skulle vilja hitta nån som tar fullständiga värden på sköldkörteln men det tenderar att vara för mycket begärt det också.
Så himla dåligt.
Har många exempel på dåligt bemötande/dåligt med hjälp här.
Senast när min systerdotter hade halsfluss och hade så otroligt ont och det skulle avvaktas.
Syrran fick nog, körde till akuten på kvällen och fick hjälp direkt.

Så himla dåligt.
Har många exempel på dåligt bemötande/dåligt med hjälp här.
Senast när min systerdotter hade halsfluss och hade så otroligt ont och det skulle avvaktas.
Syrran fick nog, körde till akuten på kvällen och fick hjälp direkt.
Jag hade rätt få... Sen bytte jag till nuvarande vc :laugh:

Exakt som min vårdcentral. Fick hostan från helvetet i december, hostade så jag kräktes, kunde inte sova. Vårdcentralen ”nä vi är mycket restriktiva med att behandla hosta, du får vila på dagen”. Jag har en tvååring, jag får inte vila på dagen. Jag vill bara få sova, jag kan hosta två veckor extra om det behövs bara jag får sova. Tvärnej. Kontaktade nätläkare, skrev exakt samma sak, fick två sorters hostmedicin utan att behöva argumentera. Eländet gav bihåleinflammation som höll i sig i evigheter, efter tre veckor med det fick jag antibiotika av samma nätläkare - orkade inte prova vårdcentralen först.

Exakt som min vårdcentral. Fick hostan från helvetet i december, hostade så jag kräktes, kunde inte sova. Vårdcentralen ”nä vi är mycket restriktiva med att behandla hosta, du får vila på dagen”. Jag har en tvååring, jag får inte vila på dagen. Jag vill bara få sova, jag kan hosta två veckor extra om det behövs bara jag får sova. Tvärnej. Kontaktade nätläkare, skrev exakt samma sak, fick två sorters hostmedicin utan att behöva argumentera. Eländet gav bihåleinflammation som höll i sig i evigheter, efter tre veckor med det fick jag antibiotika av samma nätläkare - orkade inte prova vårdcentralen först.
Men fy fan! Jag begriper inte hur det kan vara så svårt att fixa lite jäkla medicin åtminstone?!
Ja, de skyller allt på mitt kassa psyke.. Kul.
Ah, det låter bekant fast tvärtom. Söker jag för något psykiskt så skylls det på min autism. Även om de själva konstaterar depression och diverse trauman och elände så heter lösningen aspergergrupp. Någon annan typ samtalsterapi får jag inte :turd:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 487
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 776
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 339
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka