Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 378
  • Visningar Visningar 62 664
VAD I HELA HELVETE, min telefon fick någon kris igårkväll, spenderade evigheter på att försöka ladda över allt som vägrar till datorn för något ska väl godkännas som den inte visar... Lagringen på google blev full men kan inte köpa mer för alla varianter kräver bankid i något skede som inte funkar i detta "säkra läge" men NEJNEJ jävla säkerhetssystem... Jag kunde inte riktigt välja vad som skulle kopieras så även det jag inte behöver finns där och allt är bara ett jävla trassel. VARFÖR I HELVETE KAN JAG INTE BARA DRA ÖVER FILERNA

Klickar nu i princip dag för dag i Drive och laddar hem till datorn, då verkar den automatiskt fylla på med nyare om jag sedan klickar IGEN och lägger i papperskorgen... Detta kommer ta evigheter. Att äldre bilder är kvar på telefonen är inte så mycket pga lathet som att jag hade galet många problem med att föra in på datorn från min förra telefon att jag förde över till nya och inte vågade riskera att förlora något
:confused:

Blir så vansinnigt frustrerad och trött på att jag bara inte kan få vara nöjd och tillfreds med tillvaron utan att min labila hjärna ska börja balla ur. Jag har ett fantastiskt liv på många sätt, varför kan jag inte bara få vara nöjd med det?

Ett rykte om kennelhosta dprids på stan. Startat av nån som tror att hunden har det och varit i hundrastgården
Genast höjs upprörda röster om att atänga stället
Jag frågar i gruppen om det är bekräftat, och miitt inlägg tas genast bort.

Jaja.
Halva europa trodde för några år sen att det fanns vägglöss i Paris tunnelbana. Var bara ett rykte det med.
Källkritik...

Blir så vansinnigt frustrerad och trött på att jag bara inte kan få vara nöjd och tillfreds med tillvaron utan att min labila hjärna ska börja balla ur. Jag har ett fantastiskt liv på många sätt, varför kan jag inte bara få vara nöjd med det?
Min psykoterapeut på vc sa vid ett tillfälle nyligen att man måste hantera sina känslor, alla, för att må bra, och det innebär även negativa känslor måste kännas. Att man tillåter sig att känna negativa känslor utan att slå på sig själv och försöka förbjuda känslorna. När man försöker trycka undan känslorna blir det sällan bra bra utan gör att man kan må sämre och sämre istället, och liksom bli mer negativ, för man har ju kvar dem ändå och de existerar ju ändå även om man försöker att inte kännas vid dem.
Jag har aldrig tänkt på det men jag tror hon har rätt, det är så väldigt ok att känna positiva känslor, men ilska, sorg, besvikelse osv förtrycker vi gärna på olika vis för att många av oss lärts att de känslorna är inte ok att känna. Vi ska vara glada och positiva, det är det enda rätta. Så jag försöker numera hantera känslorna av ilska, sorg, besvikelse osv som kommer, fick tex rådet att inte bara känna dem utan uttrycka dem, skriva ner dem i dagbok tex, för då kan man lägga dem till sidan på ett lättare sätt. Jag har alltid tänkt att jag inte får känna vissa känslor, försökt lägga locket på och ignorera, men det har aldrig fungerat, känslorna har ändå pyst ut och varit ohanterbara och negativa och jag har bara känt att jag inte vill känna och tänka så för ingen vill väl umgås med någon som bara är negativ och ser negativt överallt, så jag har försökt med locket på och sluta känna. Fungerar inte alls.

Nu ska jag testa detta istället. Kan ju inte skada precis.

Vet inte alls om det är något du känner igen dig i, om inte så ber jag om ursäkt för att jag klampade på. :) Annars ett litet tips bara.

Min psykoterapeut på vc sa vid ett tillfälle nyligen att man måste hantera sina känslor, alla, för att må bra, och det innebär även negativa känslor måste kännas. Att man tillåter sig att känna negativa känslor utan att slå på sig själv och försöka förbjuda känslorna. När man försöker trycka undan känslorna blir det sällan bra bra utan gör att man kan må sämre och sämre istället, och liksom bli mer negativ, för man har ju kvar dem ändå och de existerar ju ändå även om man försöker att inte kännas vid dem.
Jag har aldrig tänkt på det men jag tror hon har rätt, det är så väldigt ok att känna positiva känslor, men ilska, sorg, besvikelse osv förtrycker vi gärna på olika vis för att många av oss lärts att de känslorna är inte ok att känna. Vi ska vara glada och positiva, det är det enda rätta. Så jag försöker numera hantera känslorna av ilska, sorg, besvikelse osv som kommer, fick tex rådet att inte bara känna dem utan uttrycka dem, skriva ner dem i dagbok tex, för då kan man lägga dem till sidan på ett lättare sätt. Jag har alltid tänkt att jag inte får känna vissa känslor, försökt lägga locket på och ignorera, men det har aldrig fungerat, känslorna har ändå pyst ut och varit ohanterbara och negativa och jag har bara känt att jag inte vill känna och tänka så för ingen vill väl umgås med någon som bara är negativ och ser negativt överallt, så jag har försökt med locket på och sluta känna. Fungerar inte alls.

Nu ska jag testa detta istället. Kan ju inte skada precis.

Vet inte alls om det är något du känner igen dig i, om inte så ber jag om ursäkt för att jag klampade på. :) Annars ett litet tips bara.
För mig handlar det inte så mycket om direkt negativa känslor utan att jag helt enkelt inte kan nöja mig med det jag har. Jag har ett bra jobb jag trivs med, en jättefin sambo, vi har ett trevligt hus tillsammans, jag är välmedicinerad mot min depression och mår bra, jag har häst, hund osv. Det finns på det stora hela inget att direkt vara missnöjd över men min hjärna jagar något nytt, något "bättre" (hur det nu skulle kunna bli det) osv. Jag har ett väldigt komplett och bra liv men ändå känns det som att något saknas och det driver mig till vansinne. Varför kan jag inte bara vara nöjd med det jag har?

Ah, det låter bekant fast tvärtom. Söker jag för något psykiskt så skylls det på min autism. Även om de själva konstaterar depression och diverse trauman och elände så heter lösningen aspergergrupp. Någon annan typ samtalsterapi får jag inte :turd:
Samma här ... har gett upp och bett neuropsyk lämna mig ifred och bara förnya recept när jag behöver. Måste gå på läkarbesök en gång/år men det räcker.
Mår faktisk ganska mkt bättre sen jag gav upp hoppet om att få hjälp för min PTSD. O_o
Det märkliga är att nu när jag inte vill ha hjälpen som de nekar mig så verkar de oroligare, höll på att inte bli av med en personal när vi hade medicinuppföljning på tfn.

Senast ändrad:
Måste bädda sängen men dammsög lite för en stund sen och fick jätteont i ryggen. Har ingen lust att bädda rent. Visst kan man sova på madrasskyddet i en natt iaf?

För mig handlar det inte så mycket om direkt negativa känslor utan att jag helt enkelt inte kan nöja mig med det jag har. Jag har ett bra jobb jag trivs med, en jättefin sambo, vi har ett trevligt hus tillsammans, jag är välmedicinerad mot min depression och mår bra, jag har häst, hund osv. Det finns på det stora hela inget att direkt vara missnöjd över men min hjärna jagar något nytt, något "bättre" (hur det nu skulle kunna bli det) osv. Jag har ett väldigt komplett och bra liv men ändå känns det som att något saknas och det driver mig till vansinne. Varför kan jag inte bara vara nöjd med det jag har?
Känner igen detta mycket väl, har blivit bättre med åren, men det tar emot att luta sig tillbaka och bara njuta av allt det fina jag har omkring mig.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 038
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 093
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 487
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31