Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 027
  • Visningar Visningar 94 837
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och tider :banghead:
Det är januari nu och inte februari!
Nåväl i detta fallet var det nog bra eftersom jag är sjuk men vore ju bra om jag skrev rätt och inte helt fel. Rätt dag men fel månad jösses

Ett svin som jobbar på samma arbetsplats som min sambo hamnade på dumpen och fick som tur är sparken från jobbet. Mår fan illa. Som tur är inte i samma avdelning eller att han ens visste vem han är, men så jäkla sjukt. Man vet att dom finns precis överallt. Kollade hans meddelande till vad den gamla grisen trodde var en 13årig tjej. Mår fan illa. 🤮 kändes hur kräk känslan kom upp i halsen. Inte "störigt" men så fruktansvärt äckligt och obehagligt. Blev dock riktigt äcklat av dom inte censurerat bilden på hans äckliga kuk han hade skickat :down:🤢🤢

Affärer som kallar sina mackor och sallader etc för nylagat när de är två dagar gamla.
Gick till min lokala Ica och var beredd att betala lite mer för helt färska produkter men jag vill inte ge fullt pris för det som hunnit bli lite gammalt.

Affärer som kallar sina mackor och sallader etc för nylagat när de är två dagar gamla.
Gick till min lokala Ica och var beredd att betala lite mer för helt färska produkter men jag vill inte ge fullt pris för det som hunnit bli lite gammalt.
Jag funderade på nåt liknande när max stoltserar om sin handgjorda milkshake.

Stör mig på att all media tjatar om hur vi ska sänka EL-priset och vad dyr ELen är.

INGEN tar upp frågan att det dyra för oss konsumenter är nätägarens priser för leverans av el och den kan vi inte ens välja (i samma land som avvecklar monopol med slogan "att du ska kunna välja fritt"), utan det är uppgjort vem som får leverera var och prissättningen är fri + skatt och moms på det hela :mad:
Förra månaden var min kostnad till nätägaren 4 ggr så hög som till el-leverantören :rage:
(i mitt fall är det Finnarna som skrattar hela vägen till banken - grattis Finland)
Precis som det stör mig att vi som har flera vattenkraftverk i kommunen tillhör dyrare elprisområde än grannkommunen gör, som inte har ett enda.

Systemet med elprisområden är sjukt.
El är infrastruktur och borde precis som vägar, transporter etc vara lika i hela landet.

En sk vän som tar på sig offerkoftan om att jag har sårat denne meen glömmer att hen sårat mig ännu mer genom att prata skit om mig till andra och inte tycker det är roligt längre när jag satt ner foten då jag tröttnat på att höra nervärderande saker om mig medan denne höjer sig själv till skyarna....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 36 37 38
Svar
750
· Visningar
33 978
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 763
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 717
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 833