Störiga saker vi stör oss på, del 38

Risk för salmonella. Risken är inte stor här i Sverige med svenska ägg, jag slickar själv på sleven när jag gjort kaksmet utan att nojja över det, men man bör nog inte äta råa ägg från var som helst regelbundet.
Man kläcker ju råa ägg i diverse nudel och pastarätter också. :) Folk dricker det till och med till frukost och jag äter också kaksmet. Skulle inte noja över det alls!

Man kläcker ju råa ägg i diverse nudel och pastarätter också. :) Folk dricker det till och med till frukost och jag äter också kaksmet. Skulle inte noja över det alls!
Man kläcker väl inte ägg just? Knäcker är väl det man gör? Ägg kläcks väl när det blir kyckling tänker jag. Eller har jag fel för mig? Förlåt i så fall. :)

Jag kör bil. Jag håller på med hästar. Jag jobbar med grovt kriminella människor. Allting är troligen betydligt högre skaderisk än att äta råa ägg.
Pasta carbonara innehåller bland annat rå äggula.
Ja, troligen. Din poäng är att du tycker att det är löjligt att inte äta råa ägg då för du gör så mycket annat riskfyllt i livet? Du tror jag går runt maniskt och oroar mig över salmonella? Jag har kunskap om de diverse mikroorganismer som kan leva i råa produkter och orsaka sjukdom, mer än gemene man. Jag gör mina val precis som du. Jag förstår nog inte riktigt varför det är så viktigt att det ska vara fel och för att jag inte häver i mig råa ägg medvetet så oj, vad synd det är.

Någon mer som vill ha en essä i frågan om ägg?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 570
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 796
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 358
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka