Jag gör inte milkshake hemma.Ja men det är iag inte färdig shake ur maskinen. När jag gör milkshake hemma är det med glass, smaksättning och vispad grädde. Hur gör du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gör inte milkshake hemma.Ja men det är iag inte färdig shake ur maskinen. När jag gör milkshake hemma är det med glass, smaksättning och vispad grädde. Hur gör du?
Har du ägg i milkshake eller hur kommer dom in i bilden? Eller vänta, har man det i glass?!Hämtar ägg från hönsen, mjölkar kossan, startar separatorn och vips så är milkshaken klar 12 timmar senare!
Man sjuder dem, så nog behandlas dem. Och sen fryses, är också en behandling.Wow, jag har ingen koll på glass. Men behandlar man inte äggen innan, eller så - har man i råa ägg? What!
Men då kan jag tala om att det är så man gör. Jag har dock ingen fancy visp som på max utan jag använder matberedaren.Jag gör inte milkshake hemma.
Råa ägg är inte farligt att äta.Wow, jag har ingen koll på glass. Men behandlar man inte äggen innan, eller så - har man i råa ägg? What!
Risk för salmonella. Risken är inte stor här i Sverige med svenska ägg, jag slickar själv på sleven när jag gjort kaksmet utan att nojja över det, men man bör nog inte äta råa ägg från var som helst regelbundet.Råa ägg är inte farligt att äta.
Man kläcker ju råa ägg i diverse nudel och pastarätter också. Folk dricker det till och med till frukost och jag äter också kaksmet. Skulle inte noja över det alls!Risk för salmonella. Risken är inte stor här i Sverige med svenska ägg, jag slickar själv på sleven när jag gjort kaksmet utan att nojja över det, men man bör nog inte äta råa ägg från var som helst regelbundet.
Det låter äckligt. Nej, jag skulle inte nojja över det, men jag söker inte ut rätter med rått protein heller.Man kläcker ju råa ägg i diverse nudel och pastarätter också. Folk dricker det till och med till frukost och jag äter också kaksmet. Skulle inte noja över det alls!
Jag har råa ägg iaf. Men har råa ägg ofta. Majonnäs tex bearnaisesås chokladmousse.Wow, jag har ingen koll på glass. Men behandlar man inte äggen innan, eller så - har man i råa ägg? What!
Man kläcker väl inte ägg just? Knäcker är väl det man gör? Ägg kläcks väl när det blir kyckling tänker jag. Eller har jag fel för mig? Förlåt i så fall.Man kläcker ju råa ägg i diverse nudel och pastarätter också. Folk dricker det till och med till frukost och jag äter också kaksmet. Skulle inte noja över det alls!
Folk som tittar på diverse videos etc etc utan hörlurar i kollektivtrafiken. Jag.blir.galen.
Du har nog rätt. Men jag tror det framgick vad som menades!Man kläcker väl inte ägg just? Knäcker är väl det man gör? Ägg kläcks väl när det blir kyckling tänker jag. Eller har jag fel för mig? Förlåt i så fall.
Risk för salmonella. Risken är inte stor här i Sverige med svenska ägg, jag slickar själv på sleven när jag gjort kaksmet utan att nojja över det, men man bör nog inte äta råa ägg från var som helst regelbundet.
Risken är liten i Sverige, men inte obefintlig. Hur gör man pasta carbonara? Knäcker man ett rått ägg över pastan då?Med svenska ägg lär risken vara så liten att det knappast är värt att beakta.
Gör du aldrig pasta carbonara?
Risken är liten i Sverige, men inte obefintlig. Hur gör man pasta carbonara? Knäcker man ett rått ägg över pastan då?
Ja, troligen. Din poäng är att du tycker att det är löjligt att inte äta råa ägg då för du gör så mycket annat riskfyllt i livet? Du tror jag går runt maniskt och oroar mig över salmonella? Jag har kunskap om de diverse mikroorganismer som kan leva i råa produkter och orsaka sjukdom, mer än gemene man. Jag gör mina val precis som du. Jag förstår nog inte riktigt varför det är så viktigt att det ska vara fel och för att jag inte häver i mig råa ägg medvetet så oj, vad synd det är.Jag kör bil. Jag håller på med hästar. Jag jobbar med grovt kriminella människor. Allting är troligen betydligt högre skaderisk än att äta råa ägg.
Pasta carbonara innehåller bland annat rå äggula.
Jo jag brukar göra det ibland men när det knappt går att åka kollektivt längre utan att sitta i en kakofoni är det en större störning än någon ungdom då och då.Säg till. Om deras föräldrar inte uppfostrat så får omgivningen träda in.