Störiga saker vi stör oss på, del 38

Lustigt ni pratar om ägg för jag tänkte tidigare idag på att göra kladdkaka men funderade på om jag ska i vanlig ordning slicka rent skålen eller inte. Det kanske är dumt äta råa ägg 🤔
Kom inte fram till något för gör kladdkaka nån annan dag.

*host* sedan när är vägar lika i hela landet? :cautious:
Usla vägar är väl utspritt över hela Sverige.
De vägar som är bra och dessutom snöröjs väl, finns i och runt storstäderna, samt på vissa av platser där storstadsborna semestrar.

Vi andra får hålla tillgodo med potthål och bristande snöröjning.

Senast ändrad:
Angående råa ägg så har en del restauranger och mataffärer börjat köpa in ägg från andra länder som t ex Ukraina och dessa ägg är inte salmonellafria. Det är alltså inte helt riskfritt att äta ägg på restaurang eller om man köper utländska ägg, ett hundratal har diagnostiserats med salmonella som kan kopplas till just ukrainska ägg. För den som vill läsa mer https://www.folkhalsomyndigheten.se...-utbrott/salmonella-enteritidis-sverige-2024/

Jag håller med om att man inte behöver noja på råa svenska ägg, men att kategoriskt säga att råa ägg är riskfritt skulle jag säga är direkt felaktigt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 569
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 795
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 358
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka