Störiga saker vi stör oss på, del 38

Huvudvärk. Om den måste envisas med att finnas där kunde den inte isf varit så pass mycket värre att jag utan tvekan hade kunna ligga och sova hela dagen? Nu kan jag jobba och åka till stallet men det blir en superkort dag och jag kommer verkligen bara mocka, mata, visitera och ev borsta :/

Anonyma inlägg på Facebook, så många som skriver anonymt🙄 Kanon för dem som har tex skyddad identitet men måste alla vara anonyma? 😅
Med tanke på det hårda klimatet och hur otrevliga folk är så förstår jag att man vill vara anonym. Om folk vore lite snällare hade vi haft färre anonyma, man hade vågat vara sig själv, vågat ställa frågor/svara på inlägg utan oro för påhopp eller otrevligheter.

Människor är förbaskat elaka, speciellt när de sitter tryggt bakom en skärm.

Att jag är en klant, alternativt idiot
Betalade till grannen för en gemensam räkning. Först ett antal timmar senare kom jag på att jag vet att grannen bytt bank.
Det gick utmärkt att skicka pengarna till hans konto. Undrar vad som händer nu?
Kontakta banken ar du tur kan du stoppa betalningen. Annars är det meningen att det ska studsa men skulle inte räkna med det.

Med tanke på det hårda klimatet och hur otrevliga folk är så förstår jag att man vill vara anonym. Om folk vore lite snällare hade vi haft färre anonyma, man hade vågat vara sig själv, vågat ställa frågor/svara på inlägg utan oro för påhopp eller otrevligheter.

Människor är förbaskat elaka, speciellt när de sitter tryggt bakom en skärm.
Håller med till stor del för folk i kommentarsfält är fanimej galna men många gånger är det verkligen inget som behöver borde orsaka påhopp. Tips om mascara t.ex eller vanliga frågor om när man ska sätta sina frön :confused:

Samhället har blivit så elakt ärligt talat och ingen vågar säga ifrån
Och tex på mitt jobb när man försöker lyfta saker som personangrepp och mobbning så får man ingen respons från chefer utan får höra att man bryr sig för mycket fokusera på dina arbetsuppgifter
”Absolut jag ska strunta i att en kollega har tårar i ögonen för här tänker vi bara på lönsamheten” personal är utbytbar

Håller med till stor del för folk i kommentarsfält är fanimej galna men många gånger är det verkligen inget som behöver borde orsaka påhopp. Tips om mascara t.ex eller vanliga frågor om när man ska sätta sina frön :confused:
Man vågar kanske inte framstå som okunnig?

Hejja hejja! :D:up:

De lagningar jag märkt av (kör ju en hel del bil runt i stan i jobbet..) har verkat vara "snabb ifyllnad" och har gett sig igen rätt så snart :cautious::meh: . Men men. Hoppas på bättring.
Det är bara snabbjobb, men jag tror gatan ska öppnas sen ändå. Det går massor av tung trafik där nu till ett rörarbete så det är antagligen därför det gått sönder!

Man vågar kanske inte framstå som okunnig?
Till viss del absolut men ibland blir det befängt att vara anonym. I mindre grupper kan dessa inlägg bli obesvarade. För att inte tala om de där man själv hade kunnat skicka ett PM som svar men behöver stå med sitt namn när trådstartaren inte gör det för att ens kunna få kontakt. Det är väl lite ändrat då även de som svarar brukar kunna svara anonymt på Facebook nu:)

Att jag är en klant, alternativt idiot
Betalade till grannen för en gemensam räkning. Först ett antal timmar senare kom jag på att jag vet att grannen bytt bank.
Det gick utmärkt att skicka pengarna till hans konto. Undrar vad som händer nu?
Som lite tröst med att du inte är ensam om att betala fel, så kommer här min lilla historia från jullovet:
Jag skulle swisha till särbon som pröjsat biljetter till äventyrsbad för oss och alla barn. Min del var således en ansenlig summa och jag märkte betalningen med "ockerbad".
Ett par dagar senare upptäckte jag att jag istället för att swisha särbon av någon outgrundlig anledning swishat till kommunens (under vinterns väldigt stängda) utebads café.
Det tog ett par veckor och många samtal till kommunen innan jag fick tillbaka pengarna.
Hoppas att det ordnar sig för dig, @tanten.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 569
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 796
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 358
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Gamla hösilagebollar