Störiga saker vi stör oss på, del 38

Jag trodde att det betydde minsta temperatur. :o🙈

Hmm, frysen blev mycket kallare -25 men kylskåpet håller sina 9... får avvakta lite till satte kylskåpet på max nu så ser väl om nån timme eller så.
Kan vara värt att kolla hur temperaturmätaren är placerad.
Min sitter på någon sorts fjädrande stång som kan ändra sitt läge. Ligger den för nära kylelementet (eller glödlampan) får man aldrig vettig temperatur i andra delar av kylen. Jag trodde ett tag att termostaten var helt paj för att temperaturen inte alls följde vad som var upp eller ner på reglaget.

Teknik. Eller i alla fall, teknik när den strular (vilket den ofta gör för mig) :cautious:

Jag behöver logga in på 1177 för att förnya recept. Jag kan dock inte logga in, eftersom min (nyligen uppdaterade) telefon säger att den behöver en uppdatering för att kunna använda Bank-ID. Jag kan inte heller uppdatera telefonen, eftersom den har den senaste tillgängliga uppdateringen :confused:
Startat om telefonen?

Jag trodde att det betydde minsta temperatur. :o🙈

Hmm, frysen blev mycket kallare -25 men kylskåpet håller sina 9... får avvakta lite till satte kylskåpet på max nu så ser väl om nån timme eller så.
Jag har gjort samma misstag - det hade ju ändå varit det mest logiska kan jag tycka, att minimum är lägst temperatur. Tror mitt kylskåp nu har 1 - 5, där alltså 5 är lägst temperatur. Trodde först den syftade på grader innan jag förstod. :o

Jag har en Sandström från Elgiganten, den har hållit hur länge som helst (inkl att bli duschad med koffeindricka :angel:).
Jag har tidigare varit trogen Logitechanvändare, de håller i evigheter, haft både mus och tangentbord i 20 år tex, men det kostade runt en tusenlapp. Kanske ska se om en billigare Logitech också har lång hållbarhet jämfört med billigare andra. Med tanke på presentkort på 250 kr på Clas Ohlssons vill jag ju köpa där :)

Alltså jag har ingen aning om hur det ska vara, har haft digitala kylskåp och frysar tidigare.
Har bara bott här i 3 månader och vet inte hur gammalt skåpet är, men med tanke på hur gammal spisen är...
Visa bifogad fil 161341
Har jag vreden åt fel håll? Frysens temperatur är ok ca -19 grader.
Men så praktiskt med två olika på en kyl/frys!

Jag har kylfrys men min ser inte alls ut så :( Tycker också att det upplevs för varmt. Frysen fryser men upplever att glass aldrig är riktigt hård, snarare... krämig och bröd aldrig är stenhårt, man kan böja det liksom.... :( Tro jag hade som du 18-19 grader i frysen när jag kollade, men 8 i kylen.

475141797_10161318617453877_4101507777605615075_n.webp

Tycker du övereagerar. Kanske beroende på att jag bor på en mindre ort?
Att folk minns varann behöver inte bero på något stort intresse. Man noterar bara saker.

Jag vet sannolikt en massa saker om folk utan att jag fäst nån vikt vid det. Det beror alltså inte på att jag snokar.

Jag bodde granne med Owe Törnkvist under ett gäng år. Porten bredvid. Birgitta Dahl och jag delade busshållplats om mornarna.
Inget personligt intresse i nån av dem.

Jag utgår ifrån att jag själv är noll intressant för kreti och pleti
Jag blev mest förvånad över att kollegan kunde veta om det hela, och enligt vilka vägar han fått information om vårt Netflix and chill som vi trodde var väldigt diskret 😅

Jag har tidigare varit trogen Logitechanvändare, de håller i evigheter, haft både mus och tangentbord i 20 år tex, men det kostade runt en tusenlapp. Kanske ska se om en billigare Logitech också har lång hållbarhet jämfört med billigare andra. Med tanke på presentkort på 250 kr på Clas Ohlssons vill jag ju köpa där :)
Jag tänkte tipsa om Logitech, men så hann jag läsa detta ;)
Jag har alltid haft sånna och den jag har nu är minst 10 år gammal. Jag kommer ihåg att jag bytte enbart för att slippa sladd, inte för att det var något fel på den gamla. Evihetsmöss :up:

Nu ska vi se hur fel SMHI har när de sätter sina prognoser 🤣. Nävars, sambon har ju varit sugen på en väderstation som mäter vind med mera så är ju spännande och se hur mycket värre vi kan tänkas ha mot vad prognoserna anger 😄.

Jag tänkte tips om Logitech, men så hann jag läsa detta ;)
Jag har alltid haft sånna och den jag har nu är minst 10 år gammal. Jag kommer ihåg att jag bytte enbart för att slippa sladd, inte för att det var något fel på den gamla. Evihetsmöss :up:
Ja verkligen!
Mitt tangentbord jag köpte 2005 fungerar ännu, bokstäverna tryckta på tangenterna är ju bortslitna sedan länge, men funktionen är som när det var nytt. Musen som tillhörde fick en bekant och vad jag vet har han den ännu, hade i alla fall för bara något år sedan, inga problem. Köpte nytt för att ha till jobbet bara, år 2020, det är den musen som är sönder nu och den som medföljde datorpaketet för 1,5 år sedan borde väl gå på garantin kanske, men vet inte hur sådant fungerar ens, känns inte riktigt lönt när mus, tangentbord, dator med skärm kostade 6000 kr... Gillar egentligen varken tangentbord eller mus som tillhör (Lenovo), men ett bra pris var det ju ändå, och fungerar för mina behov. Så själva datorn är jag nöjd med. :)
https://www.netonnet.se/art/dator-s...acentre-aio-3-24iap7-f0gh0031mt/1028302.8942/

Jag har lite svårt för möss som ska ha batterier och så plötsligt sitter man där och har tagit sista batteriet och har inget hemma och musen slutar att fungera... var så bra med den jag bara kunde ladda och så varade den lääääääääääääääääänge. Lenovomusen äter batteri. :meh:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 641
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 804
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 365
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Appar
  • Störiga saker vi stör oss på, del 38

Hund, Katt, Andra Djur