Störiga saker vi stör oss på, del 38

Men så praktiskt med två olika på en kyl/frys!

Jag har kylfrys men min ser inte alls ut så :( Tycker också att det upplevs för varmt. Frysen fryser men upplever att glass aldrig är riktigt hård, snarare... krämig och bröd aldrig är stenhårt, man kan böja det liksom.... :( Tro jag hade som du 18-19 grader i frysen när jag kollade, men 8 i kylen.

Visa bifogad fil 161360
En kanske dum fråga, men har inte du också din kyl/frys på "varmaste" läget? Borde väl gå att sänka temperaturen mer? (Om det är något du vill såklart)

Menar du själva appen? Hur kollar jag det? (Ja, jag är helt hopplöst okunnig med sådant här :o )
Om det är iPhone så kommer det väl typ halvautomatiskt … på min tfn blir det en röd prick nånstans, i App Store kanske? Och så går jag in där nånstans och klickar på uppdatera på de appar som har tillgängliga uppdateringar.
Kolla under allmänt eller programuppdateringar 🤔 Jag har så svårt att minnas hur jag gjort saker så det är svårt att förklara.

• Gilla
Reactions: MML
En kanske dum fråga, men har inte du också din kyl/frys på "varmaste" läget? Borde väl gå att sänka temperaturen mer? (Om det är något du vill såklart)
Jag vill sänka! :) Jag har kollat instruktionsboken och då står det så här:
475037928_10161318885153877_4581344707286694229_n.webp

Jag tolkar den som om jag har den på det kallaste? men jag fattar faktiskt inte hur de tänker så jag tolkar nog fel? Hoppas jag, för då kan det ju bli kallt! :)
Och fattar inte varför man inte kan ställa in var för sig. Jag har haft kylar där det varit riktigt kallt i och gillar mat som är kall, som ksa vara kall, ost tex ogillar jag så där rumsvarm, kanske är det därför jag inte tycker ost är gott längre, den får en smak rätt fort som jag inte gillar, mycket mat i övrigt är inte gott.

Jag vill sänka! :) Jag har kollat instruktionsboken och då står det så här:
Visa bifogad fil 161382
Jag tolkar den som om jag har den på det kallaste? men jag fattar faktiskt inte hur de tänker så jag tolkar nog fel? Hoppas jag, för då kan det ju bli kallt! :)
Och fattar inte varför man inte kan ställa in var för sig. Jag har haft kylar där det varit riktigt kallt i och gillar mat som är kall, som ksa vara kall, ost tex ogillar jag så där rumsvarm, kanske är det därför jag inte tycker ost är gott längre, den får en smak rätt fort som jag inte gillar, mycket mat i övrigt är inte gott.
Enligt din bild har du på högsta temperaturen. Jämför vilken diod som lyser med tabellen så ser du.

Jag skulle säga att du gjort det ja 😅
Korkad är du väl inte - men kanske inte läst och kollat alla symboler i instruktionerna? =)

Ja du borde märka det inom ett par h.
Tack! Har ändrat nu, ser fram emot lite kyla där!

;)
Jodå, jag har läst, redan för ... eh, rätt länge sedan, någonstans efter några månader in i mitt boende här (har bott här i två år nästa vecka :D ) när jag tyckte det var för varmt och flera gånger efter det, men mest tyckt den verkat skum i bollen, jag menar, vad är det för fel med två olika separata vred för kyl och frys, har jag tänkt :D

Nåja, bättre sent än aldrig!

Men så praktiskt med två olika på en kyl/frys!

Jag har kylfrys men min ser inte alls ut så :( Tycker också att det upplevs för varmt. Frysen fryser men upplever att glass aldrig är riktigt hård, snarare... krämig och bröd aldrig är stenhårt, man kan böja det liksom.... :( Tro jag hade som du 18-19 grader i frysen när jag kollade, men 8 i kylen.

Visa bifogad fil 161360
Jag tolkar den som att det blir kallast om dioden vid den stora snöstärnan lyser och inte som den är inställd nu.

Jag har tidigare varit trogen Logitechanvändare, de håller i evigheter, haft både mus och tangentbord i 20 år tex, men det kostade runt en tusenlapp. Kanske ska se om en billigare Logitech också har lång hållbarhet jämfört med billigare andra. Med tanke på presentkort på 250 kr på Clas Ohlssons vill jag ju köpa där :)
Tradera
En lagom o-cool modell av Logi kan vara rätt prisvärd begagnad om man tänker att den räcker längre än en genomsnittlig budgetmodell från CO.

Stör mig på att det känns som att hela mitt näsben känns som ett stort blåmärke, men jag har vad jag vet inte fått någon smäll på näsan :confused: Har varit så i två dagar nu. Det ser inte direkt annorlunda ut. Min enda teori är att nåt av barnen har råkat ge mig en snyting under natten men det borde jag väl ha vaknat av kan jag tycka 😅

Tradera
En lagom o-cool modell av Logi kan vara rätt prisvärd begagnad om man tänker att den räcker längre än en genomsnittlig budgetmodell från CO.
Det där var ju rätt smart! Tack för tips! Tittade på Marketplace men de hade ju inget, men tänkte inte på Tradera. Handlar ju inte där alls annars.

Gjorde en vegokorvgryta som blev söt. Stod att det skulle vara konserverade coctailtomater i, så hade det i och det blev sött.
Så nu får jag stå ut i fyra måltider med en söt gryta..
Kan man inte balansera upp med syrlighet, typ lite vinäger eller nått? Prova i en liten skål innan så att inte hela grytan blir förstörd om det är ett sjukt dåligt tips från min sida, haha!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 641
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 804
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 365
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka