Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 027
  • Visningar Visningar 99 034
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med att köpa mat (ingredienser) som singelhushåll. Jag har precis kommit ihåg varför jag nästan aldrig lagar mat "ordentligt".
Nu måste jag alltså försöka hitta på något att göra med alla morötter, potatisar, parsnips, lök och en hel kryddburk rosmarin innan det blir dåligt. _Det enda jag regelbundet använder är morötter.
Visst kunde jag ha köpt styckevis men då hade typ en potatis kostat lika mycket som hela påsen. 😅

Det här med att köpa mat (ingredienser) som singelhushåll. Jag har precis kommit ihåg varför jag nästan aldrig lagar mat "ordentligt".
Nu måste jag alltså försöka hitta på något att göra med alla morötter, potatisar, parsnips, lök och en hel kryddburk rosmarin innan det blir dåligt. _Det enda jag regelbundet använder är morötter.
Visst kunde jag ha köpt styckevis men då hade typ en potatis kostat lika mycket som hela påsen. 😅
Rotmos?

Jag köper ofta potatis och palsternacka styckvis. Morötter ibland också. Ofta är det billigare än att köpa i färdigpackad påse. Inte så hos dig?

Jag köper ofta potatis och palsternacka styckvis. Morötter ibland också. Ofta är det billigare än att köpa i färdigpackad påse. Inte så hos dig?
Icke så just i mina butiker i alla fall. Jag hade först stoppat ned bara en stor potatis i korgen när jag insåg att en hel påse blev billigare än den. Sedan hade jag förstås kunnat välja storpotaten ändå men det kändes lite avigt så jag köpte mer än jag behövde.
Jag tycker visserligen om potatis dessutom, jag äter det bara aldrig i vanliga fall.
Det är säkert annorlunda i större butiker med mer urval men jag är begränsad till mina småhandlare här i byn. :)

PostNord.

Ett utgående paket märkt med en Schenker fraktsedel har av allt att döma oavsiktligt hämtats av en PostNord chaufför. Tyvärr kan PostNord inte eftersöka paketet, eftersom det inte har något PostNord kolli-ID. Och de säger att det inte går att kolla på terminal eller med chaufförer. Och Schenker kan av förklarliga skäl inte heller eftersöka det. Så paketet, värt drygt 150 tkr, är oåterkalleligen väck.

"Tyvärr är det så. Ha en fin dag!"

PostNord.

Ett utgående paket märkt med en Schenker fraktsedel har av allt att döma oavsiktligt hämtats av en PostNord chaufför. Tyvärr kan PostNord inte eftersöka paketet, eftersom det inte har något PostNord kolli-ID. Och de säger att det inte går att kolla på terminal eller med chaufförer. Och Schenker kan av förklarliga skäl inte heller eftersöka det. Så paketet, värt drygt 150 tkr, är oåterkalleligen väck.

"Tyvärr är det så. Ha en fin dag!"
Fast det borde ju dyka upp när chauffören anländer och ska lasta av och borde finnas en process för att stoppa tillbaka i det rätta systemet - så oåterkalleligen väck borde det inte vara, utan mer tillfälligt bortom radarn.

3 x borde är aldrig bra, men det borde snart vara i ordning igen :-)

Fast det borde ju dyka upp när chauffören anländer och ska lasta av och borde finnas en process för att stoppa tillbaka i det rätta systemet - så oåterkalleligen väck borde det inte vara, utan mer tillfälligt bortom radarn.

3 x borde är aldrig bra, men det borde snart vara i ordning igen :-)
Jo. Men det här skedde för ett par veckor sedan, och vi har dagliga turer. Inget hittills.
PostNord kundtjänst menar att de bara har "brukar" och "borde" nivå på de rutinerna, inget som är formaliserat.

Mitt j-la kylskåp! Fick ju ner temperaturen men då blev det för kallt i frysen. Hittade bruksanvisningen på Electrolux hemsida, så att jag kunde veta säkert vilket vred som verkligen var vilken. :cautious: Men det vill ju inte!!! Nu är frysen runt -27 och kylskåpet envisas med att hålla sig runt +8. Jag har inte tålamod till sånt här!!! :arghh:

Mitt j-la kylskåp! Fick ju ner temperaturen men då blev det för kallt i frysen. Hittade bruksanvisningen på Electrolux hemsida, så att jag kunde veta säkert vilket vred som verkligen var vilken. :cautious: Men det vill ju inte!!! Nu är frysen runt -27 och kylskåpet envisas med att hålla sig runt +8. Jag har inte tålamod till sånt här!!! :arghh:
Kan frysen vara för kall? Genuint nyfiken 😁

Gymmet har höjt priserna rejält. Årskortet 1240:- (kostade 3060:- innan), månadskortet 140:- (kostade 360:- innan). Glad att jag köpte mitt årskort i slutet av förra året.. Till saken hör att gymmet är relativt litet (men de har allt jag behöver och ligger perfekt till), och dessutom justerar sina öppettider rätt så rejält på somrarna t ex (kommunalt bolag, antar att det blir så för att personalen ska få ha sommarsemester vilket jag fattar - men det gör också att jag ofta får svårt att hinna med att träna på sommaren iom jobb osv..). Så prishöjningen känns ärligt talat lite väl hög...
Men men, nu har jag årskort tills slutet av november iaf. Får se hur jag gör efter det - behöver dock träna iom jobbet och det vimlar inte precis av alternativ om jag vill att det ska vara smidigt (vill inte köpa gymkort i stan - en timme enkel resa till gymmet känns inte helt hållbart för mig i längden, även om det blir nära jobbet.).

Gymmet har höjt priserna rejält. Årskortet 1240:- (kostade 3060:- innan), månadskortet 140:- (kostade 360:- innan). Glad att jag köpte mitt årskort i slutet av förra året.. Till saken hör att gymmet är relativt litet (men de har allt jag behöver och ligger perfekt till), och dessutom justerar sina öppettider rätt så rejält på somrarna t ex (kommunalt bolag, antar att det blir så för att personalen ska få ha sommarsemester vilket jag fattar - men det gör också att jag ofta får svårt att hinna med att träna på sommaren iom jobb osv..). Så prishöjningen känns ärligt talat lite väl hög...men men, nu har jag årskort tills slutet av november iaf. Och vi har generöst friskvårdsbidrag på jobbet, får se om det går upp eller inte.
Menar du inte tvärtom? Att det kostade 1240 och de har nu höjt till 3060? Annars känns det ju som en bra deal! :D

Generellt låter det superbilligt oavsett höjning!

Menar du inte tvärtom? Att det kostade 1240 och de har nu höjt till 3060? Annars känns det ju som en bra deal! :D

Generellt låter det superbilligt oavsett höjning!

Nix. Jag menar att det kostade 3060:- innan och nu kostar det 4300:-. Jag tycker att det blev väldigt dyrt med tanke på att öppettiderna typ halveras under delar av året etc... Det är som sagt inget stort gym, och ingen kedja utan kommunalt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 57 58 59
Svar
1 160
· Visningar
58 269
Senast: bollen__
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 823
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 389
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 280