Störiga saker vi stör oss på, del 38

Nix. Jag menar att det kostade 3060:- innan och nu kostar det 4300:-. Jag tycker att det blev väldigt dyrt med tanke på att öppettiderna typ halveras under delar av året etc...
Men det var ju inte det du skrev? Nu följer jag inte med! 😅

Edit: okej, efter lite eftertanke funkade det, men ett "med" före prishöjningen hade hjälpt. :)

Jag skrev att prishöjningen är 1240:- (årskort) respektive 140:- (månadskort), och vad de tidigare priserna var. Blev kanske lite otydligt formulerat!
En radikal höjning men som pris rent allmänt låter det inte jättehögt. Här kostar medlemsskap oftast runt £50 per månad och det är för helt vanliga gym. Alltså drygt sexhundra spänn.

Sedan är det en helt legit störning! Jag hade aldrig haft råd med medlemsskap på något gym om jag inte fått personalrabatt. :(

Mitt j-la kylskåp! Fick ju ner temperaturen men då blev det för kallt i frysen. Hittade bruksanvisningen på Electrolux hemsida, så att jag kunde veta säkert vilket vred som verkligen var vilken. :cautious: Men det vill ju inte!!! Nu är frysen runt -27 och kylskåpet envisas med att hålla sig runt +8. Jag har inte tålamod till sånt här!!! :arghh:
Eftersom du har två olika vred så borde de vara hyfsat oberoende. Men det är inget problem att frysen är -27 för själva varorna i alla fall och det tar ju en stund för en ändring på termostaten att slå igenom. Jag har ändå gott hopp om att du snart har en perfekt temperatur i båda förvaringarna!

En radikal höjning men som pris rent allmänt låter det inte jättehögt. Här kostar medlemsskap oftast runt £50 per månad och det är för helt vanliga gym. Alltså drygt sexhundra spänn.

En av landets kedjor (det finns flera men jag har inte koll på deras priser) i stan här kostade 3800:-/år förra året. Har inte hunnit kolla om de höjt i år.

Men det här är som sagt ett litet kommunalt gym, som ligger i en tätort (i en kommun med mycket landsbygd), en timme från nämda större stad. Jag tycker inte att det är jämförbart med de större kedjorna i stan, ärligt talat.
Normalt är öppettiderna bra. Riktigt bra, faktiskt (5:30-22 på vardagar). Men sommartid brukar det vara samma öppettider som är på helgerna annars, och bara öppet mån-fre. Och samma justering görs ofta på andra lov etc också (vilket inte påverkar mig lika mycket, det är ju bara nån vecka här och var trots allt).

Helt okej om det är billigt i andras ögon. Men jag tycker inte det. Och ännu mindre när den stora (i %) höjningen kommer samtidigt som andra kostnader drar iväg :(

För referens: motsvarande årskort på gymmet på Friskis och Svettis i stan kostar 3800:- enligt hemsidan.

Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: Sel
Det här med att köpa mat (ingredienser) som singelhushåll. Jag har precis kommit ihåg varför jag nästan aldrig lagar mat "ordentligt".
Nu måste jag alltså försöka hitta på något att göra med alla morötter, potatisar, parsnips, lök och en hel kryddburk rosmarin innan det blir dåligt. _Det enda jag regelbundet använder är morötter.
Visst kunde jag ha köpt styckevis men då hade typ en potatis kostat lika mycket som hela påsen. 😅
Soppa!

Eftersom du har två olika vred så borde de vara hyfsat oberoende. Men det är inget problem att frysen är -27 för själva varorna i alla fall och det tar ju en stund för en ändring på termostaten att slå igenom. Jag har ändå gott hopp om att du snart har en perfekt temperatur i båda förvaringarna!
Jo, det är väl där tålamodet sviker... :meh:
Men att det är väldigt kallt frysen vet jag ju att det inte gör något för matvarorna, men för plånboken så glr ju många bäckar små...

Det här med att köpa mat (ingredienser) som singelhushåll. Jag har precis kommit ihåg varför jag nästan aldrig lagar mat "ordentligt".
Nu måste jag alltså försöka hitta på något att göra med alla morötter, potatisar, parsnips, lök och en hel kryddburk rosmarin innan det blir dåligt. _Det enda jag regelbundet använder är morötter.
Visst kunde jag ha köpt styckevis men då hade typ en potatis kostat lika mycket som hela påsen. 😅
Precis de rötter jag brukar köpa och köra in i ugnen. Tillsammans med rosmarin, flingsalt och olivolja. :D

En av landets kedjor (det finns flera men jag har inte koll på deras priser) i stan här kostade 3800:-/år förra året. Har inte hunnit kolla om de höjt i år.

Men det här är som sagt ett litet kommunalt gym, som ligger i en tätort (i en kommun med mycket landsbygd), en timme från nämda större stad. Jag tycker inte att det är jämförbart med de större kedjorna i stan, ärligt talat.
Normalt är öppettiderna bra. Riktigt bra, faktiskt (5:30-22 på vardagar). Men sommartid brukar det vara samma öppettider som är på helgerna annars, och bara öppet mån-fre. Och samma justering görs ofta på andra lov etc också (vilket inte påverkar mig lika mycket, det är ju bara nån vecka här och var trots allt).

Helt okej om det är billigt i andras ögon. Men jag tycker inte det. Och ännu mindre när den stora (i %) höjningen kommer samtidigt som andra kostnader drar iväg :(

För referens: motsvarande årskort på gymmet på Friskis och Svettis i stan kostar 3800:- enligt hemsidan.
Gymmet jag är medlem på har årskort för mellan 3300 (senior) och ca 35000 (ja, 35 tusen).

Håret kändes grisigt så fick tvätta det.
Imorgon ska jag till frisören- som kommer tvätta det igen.
Känns lite som slöseri, jag borde tvättat i förrgår.

Eller så slänger du ner allt i en kastrull med vatten , kokar länge o väl, kör ner stavmixern , så har du soppa för resten av året, frys in i portioner i påse
Jag har ingen stavmixer så då måste hela köksassistenten fram. DISK!
Skämt åsido gillar jag verkligen soppa men tänker fortsätta vara avig och störa mig! :D
Med det sagt använde jag upp resten av haggisen, köttfärsen och löken genom att göra en ännu bättre version av pajfyllningen igår. <3 Nu är det eegtnligen bara potatisen som stör och den ska jag väl lyckas ta reda på på något vis. Om inte annat gillar både shiban och katten rå potatis. Jag kanske ska fråga fasanerna vad de tycker också? ;)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 656
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 814
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 372
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka