Störiga saker vi stör oss på, del 38

På den salong jag går till ingår tvätt och enklare styling i priset (utom om en bokar en "quick fix" eller luggklippning, vilket alltså är en kortare tid och därmed billigare. Inte en hel klippning utan snarare att "fixa till" runt öronen och nacken på en kortare frisyr t ex. Då ombeds kunden komma med nytvättat hår.). En blir tillfrågad om en vill få håret tvättat, så en måste inte om en inte vill, men det dras inte av på priset om en nekar. Fullt rimligt tycker jag. Det har ju avsatts en viss tid i schemat för kunden när en bokar sin tid. De har också en längre klipptid, för den som vill ha extra tid för konsultation t ex.

Störning: känns som att jag knappt sovit. De började snöröja utanför sent igår kväll och har kört hela natten har det låtit som (och håller fortfarande på). Heja dem! Jag är väldigt tacksam för deras arbete. Men jag ska jobba kväll den här veckan och det kommer att bli tungt när jag väckts femtioelva gånger inatt :arghh:

Störning: känns som att jag knappt sovit. De började snöröja utanför sent igår kväll och har kört hela natten har det låtit som (och håller fortfarande på). Heja dem! Jag är väldigt tacksam för deras arbete. Men jag ska jobba kväll den här veckan och det kommer att bli tungt när jag väckts femtioelva gånger inatt :arghh:

Meh! Jag trodde att det skulle kommit massor med snö - igår kväll vräkte det ner och det har låtit som att traktorerna jobbat järnet..kom ut till ett par centimeter (blöt)snö. Vilket iofs förklarar oväsendet, det ser ut som att de försökt skrapa bort slasket (men tyvärr har de inte lyckats riktigt.. snorhalt!).

Oh well. Det är plusgrader så det tar förhoppningsvis bort igen.

(Störningen är inte att de snöröjer, är som sagt väldigt tacksam för det jobbet. Och förstår att det behöver göras när det behövs, liksom. Det är mer de inte så bra förutsättningarna som är störningen.)

Din stackare :( Har du messmör hemma? Jag tycker det brukar fungera snabbare än katrinplommon.

Ska du ta medicinen en längre period kan det vara bättre att prova Frukt&Fiber, de håller igång magen på ett snällt sätt :)
Tack ❤️ Får be om hjälp att köpa hem messmör, kanske också frukt&fiber. Eftersom jag måste följa nedtrappningsschema för medicinen har jag åtminstone två veckor kvar

På tal om kuddöverdrag eller örngott som jag kallar det har jag dubbla örngott det innersta i frotté som jag då byter samtidigt som jag byter det yttersta
Upplever att kudden håller sig fräschare då

De blir ändå smutsiga efter ett tag. Sambon har liknande kuddar (inte Tempur, men snarlikt material) och har överdrag på dem under örngottet. De har "några" år på nacken nu och det syns på dem - blir ju förr eller senare fett från håret etc etc etc även om tyget skyddar en del.
Jag har också börjat med dubbla örngott. Det är så klent material i dem numera att bara ett lager av tyget inte skyddar tillräckligt. Räcker inte fullt ut om man ser det på flera års sikt, men min kudde är ändå tvättbar om man gör sig omaket att tömma ut fyllning osv.

Egentligen skulle man sy sig ett särskilt innerörngott i ett ordentligt bra tyg...

Jag har också börjat med dubbla örngott. Det är så klent material i dem numera att bara ett lager av tyget inte skyddar tillräckligt. Räcker inte fullt ut om man ser det på flera års sikt, men min kudde är ändå tvättbar om man gör sig omaket att tömma ut fyllning osv.

Egentligen skulle man sy sig ett särskilt innerörngott i ett ordentligt bra tyg...
Gamla badlakan tycker jag fungerar bra

Mina kuddar går att tvätta som de är (de går inte att tömma på fyllning, men går utmärkt att få torra i torktumlaren), så jag bekymrar mig inte så mycket utan tvättar vid behov bara (blir ett par gånger om året typ). :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 656
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 814
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 372
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka