Störiga saker vi stör oss på, del 38

Jag orkar inte med världen längre. Jag orkar inte med nyheter (och de är mitt jobb). Folk är så kortänkta, dumma och elaka. Och självrättfärdigande. Och är alltför benägna att gå ur sin väg för att göra andra illa.

Herregud vad jag är glad att jag inte har barn!

Fast ett "riktigt" kuddskydd ökar ändå livslängden rejält om man håller efter och tvättar det istället för kudden. Det är ju inte bara ett extra lager tyg utan ett skydd, som ett madrassöverdrag. :)
Jag har nallat från hotellet och har på alla mina kuddar - men det gäller ju att man tar på det när kudden är ny.

Helt sant, men mina kuddar (fluffiga syntet) har minst 10år på nacken nu och känns fortfarande rätt fräscha med min rutin. De känns fortfarande nästan som nya efter tvätt. Så jag ids helt enkelt inte :D .

Senast ändrad:
Cancer, och fördelningen av den bland människor. Det finns liksom ett antal ganska lämpliga kandidater att ta av bland diverse dårar i världen om det nu ska delas ut sådana dödsdomar? Men nähä. Diktatorer och mördare ska tydligen få leva och verka till de är typ 100 år och sprida död och elände in i det sista med att förstöra liv och hälsa för tusentals andra individer, människor som djur ner till minsta organism.

Och samtidigt har jag idag fått veta att ett litet barn som inte fått fylla fyra år ens kommer heller aldrig att få göra det. Och en annan varm och bra och klok person, som förvisso fått fylla femtio men inte så mycket mer, vårdas på sjukhus i avvaktan på tydligare svar som vi alla i personens närhet är oroade för.

Many that live, deserve death. And some that die, deserve life. Sällan har det känts mer tydligt, och mer jävla orimligt.

Jag har också börjat med dubbla örngott. Det är så klent material i dem numera att bara ett lager av tyget inte skyddar tillräckligt. Räcker inte fullt ut om man ser det på flera års sikt, men min kudde är ändå tvättbar om man gör sig omaket att tömma ut fyllning osv.

Egentligen skulle man sy sig ett särskilt innerörngott i ett ordentligt bra tyg...
Finns på IKEA! Jag har köpt tjocka kuddskydd med blixtlås därifrån. Tvättas i 60˚ och kan tumlas.
Det finns säkert på Jysk m.fl. också.

• Gilla
Reactions: Sel
Helt sant, men mina kuddar (fluffiga syntet) har minst 10år på nacken nu och känns fortfarande rätt fräscha med min rutin. De känns fortfarande nästan som nya efter tvätt. Så jag ids helt enkelt inte :D .
Vad är det för märke/modell?
Mina syntetkuddar blir griniga efter första tvätten, efter andra ger de upp.

Handla inte efter ett 10timmars nattpass, då kan du tro att du gör ett klipp med fläskfile på kort datum 30% rabatt. I själva verket köpte du, visserligen fortfarande med rabatten, file från rapsgris till ett ordinarie kgpris på 279kr... :meh::cautious:
Och handlar man inte rapsgris efter nattpasset så tycker jag att det slinker ned en jäkla massa "detta får du för att du varit så duktig hela natten" livsmedel. Inte helt billigt det heller...

Var tvungen att googla. Håll till godo med denna mysiga info. 🫠

IMG_4419.webp

Grannens systerdotter fortsätter tjata om huset trots att jag redan sagt nej flera gånger. Ok, jag sa tidigare i höstas att de kunde få köpa för det bud de gav mig då, trots att jag tyckte det var för lågt. Då sänkte de priset! Jag meddelade mäklaren att de kommer öht inte få köpa huset efter den fulingen, så nu jagar de mig på mailen istället för att gå via mäklaren, för att "göra mig en tjänst". :rage:

Cancer, och fördelningen av den bland människor. Det finns liksom ett antal ganska lämpliga kandidater att ta av bland diverse dårar i världen om det nu ska delas ut sådana dödsdomar? Men nähä. Diktatorer och mördare ska tydligen få leva och verka till de är typ 100 år och sprida död och elände in i det sista med att förstöra liv och hälsa för tusentals andra individer, människor som djur ner till minsta organism.

Och samtidigt har jag idag fått veta att ett litet barn som inte fått fylla fyra år ens kommer heller aldrig att få göra det. Och en annan varm och bra och klok person, som förvisso fått fylla femtio men inte så mycket mer, vårdas på sjukhus i avvaktan på tydligare svar som vi alla i personens närhet är oroade för.

Many that live, deserve death. And some that die, deserve life. Sällan har det känts mer tydligt, och mer jävla orimligt.

Men verkligen! En person jag umgicks väldigt mycket med som ung vuxen dog nyligen i cancer, alldeles för tidigt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 650
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 814
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 372
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Valp 2025