Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast ett "riktigt" kuddskydd ökar ändå livslängden rejält om man håller efter och tvättar det istället för kudden. Det är ju inte bara ett extra lager tyg utan ett skydd, som ett madrassöverdrag.
Jag har nallat från hotellet och har på alla mina kuddar - men det gäller ju att man tar på det när kudden är ny.
Finns på IKEA! Jag har köpt tjocka kuddskydd med blixtlås därifrån. Tvättas i 60˚ och kan tumlas.Jag har också börjat med dubbla örngott. Det är så klent material i dem numera att bara ett lager av tyget inte skyddar tillräckligt. Räcker inte fullt ut om man ser det på flera års sikt, men min kudde är ändå tvättbar om man gör sig omaket att tömma ut fyllning osv.
Egentligen skulle man sy sig ett särskilt innerörngott i ett ordentligt bra tyg...
Vad är det för märke/modell?Helt sant, men mina kuddar (fluffiga syntet) har minst 10år på nacken nu och känns fortfarande rätt fräscha med min rutin. De känns fortfarande nästan som nya efter tvätt. Så jag ids helt enkelt inte .
Läste nånstans att det produceras 14 gram per dag. Om det stämmer har jag inte kontrollerat. Än?Snor. Hur mycket snor kan en människa egentligen producera på ett dygn?! Jag blir galen.
Och handlar man inte rapsgris efter nattpasset så tycker jag att det slinker ned en jäkla massa "detta får du för att du varit så duktig hela natten" livsmedel. Inte helt billigt det heller...Handla inte efter ett 10timmars nattpass, då kan du tro att du gör ett klipp med fläskfile på kort datum 30% rabatt. I själva verket köpte du, visserligen fortfarande med rabatten, file från rapsgris till ett ordinarie kgpris på 279kr...
Det känns som om det är litervis...Läste nånstans att det produceras 14 gram per dag. Om det stämmer har jag inte kontrollerat. Än?
Vad är det för märke/modell?
Mina syntetkuddar blir griniga efter första tvätten, efter andra ger de upp.
Men verkligen! En person jag umgicks väldigt mycket med som ung vuxen dog nyligen i cancer, alldeles för tidigt.Cancer, och fördelningen av den bland människor. Det finns liksom ett antal ganska lämpliga kandidater att ta av bland diverse dårar i världen om det nu ska delas ut sådana dödsdomar? Men nähä. Diktatorer och mördare ska tydligen få leva och verka till de är typ 100 år och sprida död och elände in i det sista med att förstöra liv och hälsa för tusentals andra individer, människor som djur ner till minsta organism.
Och samtidigt har jag idag fått veta att ett litet barn som inte fått fylla fyra år ens kommer heller aldrig att få göra det. Och en annan varm och bra och klok person, som förvisso fått fylla femtio men inte så mycket mer, vårdas på sjukhus i avvaktan på tydligare svar som vi alla i personens närhet är oroade för.
Many that live, deserve death. And some that die, deserve life. Sällan har det känts mer tydligt, och mer jävla orimligt.
Jag visste väl det. Med tanke på att jag är konstant förkyld under vinterhalvåret numera så lär det säkert vara 3-4 liter. Inte konstigt att det går åt näsdukar.