Helt vedervärdigt är det!Jag visste väl det. Med tanke på att jag är konstant förkyld under vinterhalvåret numera så lär det säkert vara 3-4 liter. Inte konstigt att det går åt näsdukar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt vedervärdigt är det!Jag visste väl det. Med tanke på att jag är konstant förkyld under vinterhalvåret numera så lär det säkert vara 3-4 liter. Inte konstigt att det går åt näsdukar.
Ja det där är fan helt sjuktTrettio sprängningar på 28 dar!?
Säg Ja - men höj prisetGrannens systerdotter fortsätter tjata om huset trots att jag redan sagt nej flera gånger. Ok, jag sa tidigare i höstas att de kunde få köpa för det bud de gav mig då, trots att jag tyckte det var för lågt. Då sänkte de priset! Jag meddelade mäklaren att de kommer öht inte få köpa huset efter den fulingen, så nu jagar de mig på mailen istället för att gå via mäklaren, för att "göra mig en tjänst".
Ja verkligen! Och när detta är över sen, ja då börjar allergin istället. Det tar aldrig slut.Helt vedervärdigt är det!
Nej, orkar inte med dem. Hälsade mäklaren i höstas att även om de skulle höja till ursprungliga budet så är det blankt nej till dem. Jag säljer hellre billigare till någon annan.Säg Ja - men höj priset
Håller med. En död för 2 v sen och en besked igår. Jävla skit.Cancer, och fördelningen av den bland människor. Det finns liksom ett antal ganska lämpliga kandidater att ta av bland diverse dårar i världen om det nu ska delas ut sådana dödsdomar? Men nähä. Diktatorer och mördare ska tydligen få leva och verka till de är typ 100 år och sprida död och elände in i det sista med att förstöra liv och hälsa för tusentals andra individer, människor som djur ner till minsta organism.
Och samtidigt har jag idag fått veta att ett litet barn som inte fått fylla fyra år ens kommer heller aldrig att få göra det. Och en annan varm och bra och klok person, som förvisso fått fylla femtio men inte så mycket mer, vårdas på sjukhus i avvaktan på tydligare svar som vi alla i personens närhet är oroade för.
Many that live, deserve death. And some that die, deserve life. Sällan har det känts mer tydligt, och mer jävla orimligt.
Var samma här, jag hade efter en fight med dom bara en tunna, nu SKA alla ha 2 JÄTTE stora tunnor och dom töms ofta med pyttelite innehåll då vi har oxå har återvinningen 1 hus bortDetta stör mig något vansinnigt.
Jag har återvinning typ 72 meter från min ytterdörr. Jag har knappt plats för ett 370 l-kärl, definitivt inte två. Jag har definitivt inget behov av vare sig en eller två jättetunnor.
Innan det här idiotupphandlade avtalet för några år sen trädde i kraft så delade jag och min granne (totalt två vuxna och ett barn) på en 90 l-tunna.
Lik förbannat ska det kosta mer för mig med en tunna än med två.
Visa bifogad fil 161519
Här går vi från en kompost och en hushållsavfall som töms varannan vecka till samma plus en för pappförpackningar och en för plast. Tömningsintervallet kommer vara samma men bara två tunnor åt gången - så kompost varannan vecka och resten var sjätte vecka. Begriper absolut inte hur fan de tänkt där, så jävla dumtDetta stör mig något vansinnigt.
Jag har återvinning typ 72 meter från min ytterdörr. Jag har knappt plats för ett 370 l-kärl, definitivt inte två. Jag har definitivt inget behov av vare sig en eller två jättetunnor.
Innan det här idiotupphandlade avtalet för några år sen trädde i kraft så delade jag och min granne (totalt två vuxna och ett barn) på en 90 l-tunna.
Lik förbannat ska det kosta mer för mig med en tunna än med två.
Visa bifogad fil 161519
Här är det 4 delar i varje tunna + ett litet påhäng för batterier o lampor.Här går vi från en kompost och en hushållsavfall som töms varannan vecka till samma plus en för pappförpackningar och en för plast. Tömningsintervallet kommer vara samma men bara två tunnor åt gången - så kompost varannan vecka och resten var sjätte vecka. Begriper absolut inte hur fan de tänkt där, så jävla dumt
Jag skulle verkligen inte vilja gå tillbaka till att INTE ha den hushållsnära insamlingen. Ytterst drygt att samla på sig en massa förpackningar och dylikt och sedan behöva köra iväg med det. Ofta till överfulla containrar så man fick ta hem hälften igen...Här är det 4 delar i varje tunna + ett litet påhäng för batterier o lampor.
Hemma har vi en med bara 1 fack där vi kastar allt
Hade systemet med två tunnor med fyra fack i varje när jag bodde på gården i Skåne 2014 och måste säga att det var väldigt smidigt! Praktiskt att kunna sortera allt direkt. Saknade det sedan när jag bodde lägenhet och snåljåpen till hyresvärd bara hade restavfall och matavfall... De var alltid fulla. Även här får man till att pinna i väg med sina sparade sopor... så jatack för sådana tunnor!Jag skulle verkligen inte vilja gå tillbaka till att INTE ha den hushållsnära insamlingen. Ytterst drygt att samla på sig en massa förpackningar och dylikt och sedan behöva köra iväg med det. Ofta till överfulla containrar så man fick ta hem hälften igen...
Trodde det var en ute-inne-temperatur vid första anblicken (bilden över texten) och tänkte att bådadera verkligen gick att störa sig på men kanske mest fyra grader inne. glad att det var kyl-frys!Visa bifogad fil 161536
Tror att jag äntligen fått ordning på temperaturen i kylskåpet!
Dock lite kallt i frysen fortsatt, men, men.
Jag tänkte exakt detsamma innan jag scrollade ner och läste textenTrodde det var en ute-inne-temperatur vid första anblicken (bilden över texten) och tänkte att bådadera verkligen gick att störa sig på men kanske mest fyra grader inne. glad att det var kyl-frys!
Det där zig zacen är jättebra när man kör släp också.Åkte hemifrån i strilande regn. Hemma igen, och nu snöar det stora flingor. Som små flak.
Men det är fortfarande plusgrader.
Vid köpcentrumet är en stor yta där man roat sig med att göra en zigzag-parkering. Bara målad på asfalten.
Gissa hur det funkar nu när de vita linjerna inte syns? Folk försöker efter bästa förmåga parkera rätt. Följden är totalt kaos.