Störiga saker vi stör oss på, del 38

Grannens systerdotter fortsätter tjata om huset trots att jag redan sagt nej flera gånger. Ok, jag sa tidigare i höstas att de kunde få köpa för det bud de gav mig då, trots att jag tyckte det var för lågt. Då sänkte de priset! Jag meddelade mäklaren att de kommer öht inte få köpa huset efter den fulingen, så nu jagar de mig på mailen istället för att gå via mäklaren, för att "göra mig en tjänst". :rage:
Säg Ja - men höj priset :devil:

Säg Ja - men höj priset :devil:
Nej, orkar inte med dem. Hälsade mäklaren i höstas att även om de skulle höja till ursprungliga budet så är det blankt nej till dem. Jag säljer hellre billigare till någon annan. :cautious:

Fick nyss ett nytt mail, där de höjde med hundra samtidigt som de talade om för mig hur dyrt det var att renovera och att det sålts andra hus i området för marginellt mer. Vilket jag vet att det inte har och att de redan äger flera fastigheter.

Hon kommer dessutom att ärva gården och har redan fått ett torp och en stor villa av grannen, som han betalt renoveringarna av. Jag vet inte hur många andra hus de hyr ut runt Enköping/Eskilstuna, men de äger som sagt fler hus än de här.

Jag gissar att det ingår i planen att hyra ut så de slipper jobba själva om något år och inget fel i det, men inte mitt hus som sagt.

Cancer, och fördelningen av den bland människor. Det finns liksom ett antal ganska lämpliga kandidater att ta av bland diverse dårar i världen om det nu ska delas ut sådana dödsdomar? Men nähä. Diktatorer och mördare ska tydligen få leva och verka till de är typ 100 år och sprida död och elände in i det sista med att förstöra liv och hälsa för tusentals andra individer, människor som djur ner till minsta organism.

Och samtidigt har jag idag fått veta att ett litet barn som inte fått fylla fyra år ens kommer heller aldrig att få göra det. Och en annan varm och bra och klok person, som förvisso fått fylla femtio men inte så mycket mer, vårdas på sjukhus i avvaktan på tydligare svar som vi alla i personens närhet är oroade för.

Many that live, deserve death. And some that die, deserve life. Sällan har det känts mer tydligt, och mer jävla orimligt.

Håller med. En död för 2 v sen och en besked igår. Jävla skit.

Detta stör mig något vansinnigt.
Jag har återvinning typ 72 meter från min ytterdörr. Jag har knappt plats för ett 370 l-kärl, definitivt inte två. Jag har definitivt inget behov av vare sig en eller två jättetunnor.
Innan det här idiotupphandlade avtalet för några år sen trädde i kraft så delade jag och min granne (totalt två vuxna och ett barn) på en 90 l-tunna.
Lik förbannat ska det kosta mer för mig med en tunna än med två.

1000025038.webp

Jag har återvinning typ 72 meter från min ytterdörr. Jag har knappt plats för ett 370 l-kärl, definitivt inte två. Jag har definitivt inget behov av vare sig en eller två jättetunnor.
Innan det här idiotupphandlade avtalet för några år sen trädde i kraft så delade jag och min granne (totalt två vuxna och ett barn) på en 90 l-tunna.

Visa bifogad fil 161519
Var samma här, jag hade efter en fight med dom bara en tunna, nu SKA alla ha 2 JÄTTE stora tunnor och dom töms ofta med pyttelite innehåll då vi har oxå har återvinningen 1 hus bort

Visa bifogad fil 161519
Här går vi från en kompost och en hushållsavfall som töms varannan vecka till samma plus en för pappförpackningar och en för plast. Tömningsintervallet kommer vara samma men bara två tunnor åt gången - så kompost varannan vecka och resten var sjätte vecka. Begriper absolut inte hur fan de tänkt där, så jävla dumt :meh:

Här går vi från en kompost och en hushållsavfall som töms varannan vecka till samma plus en för pappförpackningar och en för plast. Tömningsintervallet kommer vara samma men bara två tunnor åt gången - så kompost varannan vecka och resten var sjätte vecka. Begriper absolut inte hur fan de tänkt där, så jävla dumt :meh:
Här är det 4 delar i varje tunna + ett litet påhäng för batterier o lampor.
Hemma har vi en med bara 1 fack där vi kastar allt

Här är det 4 delar i varje tunna + ett litet påhäng för batterier o lampor.
Hemma har vi en med bara 1 fack där vi kastar allt
Jag skulle verkligen inte vilja gå tillbaka till att INTE ha den hushållsnära insamlingen. Ytterst drygt att samla på sig en massa förpackningar och dylikt och sedan behöva köra iväg med det. Ofta till överfulla containrar så man fick ta hem hälften igen... :cautious:

Jag skulle verkligen inte vilja gå tillbaka till att INTE ha den hushållsnära insamlingen. Ytterst drygt att samla på sig en massa förpackningar och dylikt och sedan behöva köra iväg med det. Ofta till överfulla containrar så man fick ta hem hälften igen... :cautious:
Hade systemet med två tunnor med fyra fack i varje när jag bodde på gården i Skåne 2014 och måste säga att det var väldigt smidigt! Praktiskt att kunna sortera allt direkt. Saknade det sedan när jag bodde lägenhet och snåljåpen till hyresvärd bara hade restavfall och matavfall... De var alltid fulla. Även här får man till att pinna i väg med sina sparade sopor... så jatack för sådana tunnor!

Kommunens långa handläggningstider.
Dottern har behövt behandlings skola sedan vi gjorde första orosanmälan september 2023. Avslag, nu oktober 2024 orosanmälan från oss, skola och bup och vi väntar på besked. Dom har dränkts i utredningar och åtgärdsprogram som inte går att följa på grund av alla diagnoser.

Skolan på Sipmötet var superbra. Ser ni till hennes rätt till att gå i skolan…

Sitter och skriver med HR om en administrativ fråga, ett fel som nu ska rättas till. HR frågar mig vilken kodsträng jag vill koppla grenen till (organisationsträdsbekymmer)? J
ag vet inte? vilken vill jag ha? Vad är det nu, och vill jag ändra? (varför skulle jag vilja ändra, vad påverkar det?).
HR skriver en lång harang om vad det är och vad som händer om jag gör så eller så -och avslutar alltihop med (tror jag)...

Jag fattar ingenting :rofl::bag:

Åkte hemifrån i strilande regn. Hemma igen, och nu snöar det stora flingor. Som små flak.
Men det är fortfarande plusgrader.

Vid köpcentrumet är en stor yta där man roat sig med att göra en zigzag-parkering. Bara målad på asfalten.
Gissa hur det funkar nu när de vita linjerna inte syns? Folk försöker efter bästa förmåga parkera rätt. Följden är totalt kaos. :banghead:

Åkte hemifrån i strilande regn. Hemma igen, och nu snöar det stora flingor. Som små flak.
Men det är fortfarande plusgrader.

Vid köpcentrumet är en stor yta där man roat sig med att göra en zigzag-parkering. Bara målad på asfalten.
Gissa hur det funkar nu när de vita linjerna inte syns? Folk försöker efter bästa förmåga parkera rätt. Följden är totalt kaos. :banghead:
Det där zig zacen är jättebra när man kör släp också.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 650
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 814
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 372
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Valp 2025