Störiga saker vi stör oss på, del 38

På den salong jag går till ingår tvätt och enklare styling i priset (utom om en bokar en "quick fix" eller luggklippning, vilket alltså är en kortare tid och därmed billigare. Inte en hel klippning utan snarare att "fixa till" runt öronen och nacken på en kortare frisyr t ex. Då ombeds kunden komma med nytvättat hår.). En blir tillfrågad om en vill få håret tvättat, så en måste inte om en inte vill, men det dras inte av på priset om en nekar. Fullt rimligt tycker jag. Det har ju avsatts en viss tid i schemat för kunden när en bokar sin tid. De har också en längre klipptid, för den som vill ha extra tid för konsultation t ex.
Precis min erfarenhet också, aldrig varit med om att det finns ett lägre pris om man skulle tacka nej till tvätt eller styling. Det förekommer nog, men jag tänker att det är den bokade tiden man betalar för i många fall som du skriver. Personligen gillar jag hela processen; tvättat, klippt och stylat innan man går.

Har inte riktigt förstått det här med Kivra alls
Vad är fördelarna
Och skulle nog bli tokig på sådana aviseringar
Det är illa nog med teams från jobbet

Avgörande fördel är att trängselskatt kommer dit. Med PostNord så är det lotteri om man får försändelser, och vips så fick man betala 500 kr i påminnelseavgift istället (för ett grundbelopp på 30 kr).

Avgörande fördel är att trängselskatt kommer dit. Med PostNord så är det lotteri om man får försändelser, och vips så fick man betala 500 kr i påminnelseavgift istället (för ett grundbelopp på 30 kr).

Går det inte att ha e-faktura för trängselskatten? Jag har inte Kivra men får inte en enda faktura med posten, utan har e-faktura på allt löpande (inkl fordonsskatten, även om jag inte får nån sån numera eftersom jag just nu inte har bil).

Går det inte att ha e-faktura för trängselskatten? Jag har inte Kivra men får inte en enda faktura med posten, utan har e-faktura på allt löpande (inkl fordonsskatten, även om jag inte får nån sån numera eftersom jag just nu inte har bil).

Samma här, får trängsel/broavgift samt bilskatt på e-faktura.

Enda fakturorna jag får med snigelpost numera är nog vägföreningen samt lokala hantverkare (men det var länge sedan jag anlitade någon, det går säkert att få deras fakturor via mejl iaf).

Morgonens superstörning.

Nytt på Kivra säger mobilen.
Loggar in och det är reklamblad från Coop! På Kivra!
:rage::rage::rage:
Kivra gräver sakta men säkert sin egen grav. Det ursprungliga konceptet gillade jag, men den typen av sunkifiering är ju bara kortsiktig och devalverande. Och att många aktörer som istället för att skicka information via Kivra bara skickar en avisering via Kivra, så man lik förbannat måste logga in på varje respektive egen portal för att läsa.

Det verkar också fungera, har inte sett det tidigare.

Gick in och kollade finns nått nytt som heter erbjudande där fanns det...:rage::rage::rage::rage:
Vad är fördelarna
Jag tycker Kivra är bra, förutom reklamblad som funnits länge.
Jag får räkningar, lönebesked, brev på Skatteverket mm. Minska pappersanvändningen och mindre för PostMord att slarva bort.

Jag tycker Kivra är bra, förutom reklamblad som funnits länge.
Jag får räkningar, lönebesked, brev på Skatteverket mm. Minska pappersanvändningen och mindre för PostMord att slarva bort.
Jag får redan de flesta räkningar som e-faktura undantaget hantverkarna men de skickar till min e-post likaså tex veterinären
Lönebesked kommer in på min banksida
Skatteverket däremot kommer i posten
Men Kivra hade ju inte det bästa omdömet när jag läste lite om det så nja jag struntar nog i det

Vad är fördelarna
Att man har allting samlat på ett ställe och slipper oroa sig för att posten slarvar bort kallelser eller andra dokument? Att man slipper hantera en massa papper och bara laddar ner dokument och skriver ut vid behov? Massor med fördelar, tycker jag!

De blir ändå smutsiga efter ett tag. Sambon har liknande kuddar (inte Tempur, men snarlikt material) och har överdrag på dem under örngottet. De har "några" år på nacken nu och det syns på dem - blir ju förr eller senare fett från håret etc etc etc även om tyget skyddar en del.
Fast ett "riktigt" kuddskydd ökar ändå livslängden rejält om man håller efter och tvättar det istället för kudden. Det är ju inte bara ett extra lager tyg utan ett skydd, som ett madrassöverdrag. :)
Jag har nallat från hotellet och har på alla mina kuddar - men det gäller ju att man tar på det när kudden är ny.

Spänningshuvudvärk.
Av den simpla anledningen att mitt gamla jobb fortfarande spökar i bakgrunden. Nu vill nuvarande ansvarig ha en fikamöte med mig och kolla av hur jag mår (efter att jag sa som det var, att jag inte kunde sova mm sist jag jobbade där och även fick samma dåliga känsla som när jag jobbade där fortfarande bla...) Och för att kommunen(!) visst vill ha min hjälp med något.

Stör mig på mig själv att jag har gått med på en fika pga nyfiken på vad kommunen vill och så känslan av att jag inte kan tacka nej pga personens roll på fd arbetsplats o allmänt i samhället. Har fått förslag på dagar nästa vecka men jag vet ju inte själv hur jag jobbar då. Är ju en evighet dit så vill inte bestämma en tid och så behöva avboka pga att jag ska jobba...
Får se hur det här går...

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 650
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 814
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 372
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Valp 2025