Min kudde är ca 8 år och det är inte något fel på dess funktion. Mer än att den är ganska ofräschMin kudde är minst 15 år. Men brukar fylla på med fyllning vid behov.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min kudde är ca 8 år och det är inte något fel på dess funktion. Mer än att den är ganska ofräschMin kudde är minst 15 år. Men brukar fylla på med fyllning vid behov.
Precis min erfarenhet också, aldrig varit med om att det finns ett lägre pris om man skulle tacka nej till tvätt eller styling. Det förekommer nog, men jag tänker att det är den bokade tiden man betalar för i många fall som du skriver. Personligen gillar jag hela processen; tvättat, klippt och stylat innan man går.På den salong jag går till ingår tvätt och enklare styling i priset (utom om en bokar en "quick fix" eller luggklippning, vilket alltså är en kortare tid och därmed billigare. Inte en hel klippning utan snarare att "fixa till" runt öronen och nacken på en kortare frisyr t ex. Då ombeds kunden komma med nytvättat hår.). En blir tillfrågad om en vill få håret tvättat, så en måste inte om en inte vill, men det dras inte av på priset om en nekar. Fullt rimligt tycker jag. Det har ju avsatts en viss tid i schemat för kunden när en bokar sin tid. De har också en längre klipptid, för den som vill ha extra tid för konsultation t ex.
Funktion brukar sällan bli sämre. Men äcklig =(ofräsch) blir den. Luktar inte så kul.Min kudde är ca 8 år och det är inte något fel på dess funktion. Mer än att den är ganska ofräsch
ska tänka på det nästa gång jag är på loppis. Borde vara lagom format för ändamålet också.Gamla badlakan tycker jag fungerar bra
Har inte riktigt förstått det här med Kivra alls
Vad är fördelarna
Och skulle nog bli tokig på sådana aviseringar
Det är illa nog med teams från jobbet
Avgörande fördel är att trängselskatt kommer dit. Med PostNord så är det lotteri om man får försändelser, och vips så fick man betala 500 kr i påminnelseavgift istället (för ett grundbelopp på 30 kr).
Går det inte att ha e-faktura för trängselskatten? Jag har inte Kivra men får inte en enda faktura med posten, utan har e-faktura på allt löpande (inkl fordonsskatten, även om jag inte får nån sån numera eftersom jag just nu inte har bil).
Kivra gräver sakta men säkert sin egen grav. Det ursprungliga konceptet gillade jag, men den typen av sunkifiering är ju bara kortsiktig och devalverande. Och att många aktörer som istället för att skicka information via Kivra bara skickar en avisering via Kivra, så man lik förbannat måste logga in på varje respektive egen portal för att läsa.Morgonens superstörning.
Nytt på Kivra säger mobilen.
Loggar in och det är reklamblad från Coop! På Kivra!
Går det inte att ha e-faktura för trängselskatten? Jag har inte Kivra men får inte en enda faktura med posten, utan har e-faktura på allt löpande (inkl fordonsskatten, även om jag inte får nån sån numera eftersom jag just nu inte har bil).
Eller hurFolk som vill ha saker serverat hela tiden. ”Jag har inte nåtts av den informationen”. Nej men du har heller inte frågat. Jag vet inte vad du behöver för information för att sköta ditt jobb. Jag har fullt upp mitt eget.
Gick in och kollade finns nått nytt som heter erbjudande där fanns det...
Jag tycker Kivra är bra, förutom reklamblad som funnits länge.Har inte riktigt förstått det här med Kivra alls
Vad är fördelarna
Jag får redan de flesta räkningar som e-faktura undantaget hantverkarna men de skickar till min e-post likaså tex veterinärenJag tycker Kivra är bra, förutom reklamblad som funnits länge.
Jag får räkningar, lönebesked, brev på Skatteverket mm. Minska pappersanvändningen och mindre för PostMord att slarva bort.
Ja möjligen.Jag tycker Kivra är bra, förutom reklamblad som funnits länge.
Jag får räkningar, lönebesked, brev på Skatteverket mm. Minska pappersanvändningen och mindre för PostMord att slarva bort.
Att man har allting samlat på ett ställe och slipper oroa sig för att posten slarvar bort kallelser eller andra dokument? Att man slipper hantera en massa papper och bara laddar ner dokument och skriver ut vid behov? Massor med fördelar, tycker jag!Har inte riktigt förstått det här med Kivra alls
Vad är fördelarna
Fast ett "riktigt" kuddskydd ökar ändå livslängden rejält om man håller efter och tvättar det istället för kudden. Det är ju inte bara ett extra lager tyg utan ett skydd, som ett madrassöverdrag.De blir ändå smutsiga efter ett tag. Sambon har liknande kuddar (inte Tempur, men snarlikt material) och har överdrag på dem under örngottet. De har "några" år på nacken nu och det syns på dem - blir ju förr eller senare fett från håret etc etc etc även om tyget skyddar en del.
Den lär ändå kännas fräschare med ett skydd mellan kudde och örngott. Lägg ut den i vinterkylan en eller några dagar och ta sedan på ett skydd under örngottet?Den är mång år gammal nu och ser verkligen ut som att den skulle behöva en uppfräschning!