Transportera häst utomlands

adrikkens

Trådstartare
Hej!

Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)

Hur mycket kostar det på ett ungefär?

Har ni några erfarenheter?

Finns det även möjlighet för vissa transportörer att ta med sig någon kasse packning, - eller är det enbart generellt hästen?

annan fråga lite på samma spår..
Om det går som jag tänkt kommer jag att ta bilen ned till Nederländerna med både mina & hästens grejer. Hästens grejer första hand, jag får väl bara plats med någon säck kläder 😅

Vad bör jag tänka på där med till exempel tullkontroll osv.
Får man till exempel transportera ned någon säck hästfoder om det ligger i oöppnade förpackningar?

Jag har ingen egen erfarenhet, men har sett på FB att många är nöjda med HDV Horse Transport. Han är Nederländsk och kör hästar mellan Scandinavian och Nederländerna. Hör med honom. Lycka till!

Marcel Jordan och World Horse Transport har sina huvudsäten i Nederländerna. Båda bolagen har gott rykte, jag har transporterat med MJ ett antal gånger och alltid varit nöjd. Har inte koll på priset just den biten, men MJ svarar snabbt med prisuppgift. Det brukar gå att köpa med plats för grejer.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 499
D
Ekonomi & Juridik :idea: Jag och min make, mestadels maken har funderat ihop en väldigt rolig och på papperet lönsam idé. Jag tänkte ni kunde komma med...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
18 980

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka