Störiga saker vi stör oss på, del 38

Jag har ingen stavmixer så då måste hela köksassistenten fram. DISK!
Jag tänker fortsätta vara avig och störa mig! :D
Med det sagt använde jag upp resten av haggisen, köttfärsen och löken genom att göra en ännu bättre version av pajfyllningen igår. <3 Nu är det eegtnligen bara potatisen som stör och den ska jag väl lyckas ta reda på på något vis. Om inte annat gillar både shiban och katten rå potatis. Jag kanske ska fråga fasanerna vad de tycker också? ;)
Elvisp med risk för att få städa hela köket 🙈

Gymmet jag är medlem på har årskort för mellan 3300 (senior) och ca 35000 (ja, 35 tusen).

Det hade lika gärna kunnat vara 350tkr för mig - inte en chans i världen att jag prioriterar att lägga 3000:- i månaden på gymmet! (Men, med det sagt, jag kan absolut tänka mig att det finns rätt många som gör det och är nöjda med det. Jag vill ju ha en häst, som kostar betydligt mer per månad, liksom.)

Jag tror inte man tvingas men blir inte heller tillfrågad då de tjänar på att tvätta håret på kunderna.
Gör de? Jag har bara varit med om att tvätt och lätt styling efteråt ingår i priset, och blir alltid tillfrågad innan. Vet inte vad priset skulle vara utan, det har liksom alltid varit inkluderat. Klippa blött hår är lättare, så det måste ju ändå fuktas tänker jag. Lika bra att få en tvätt då.

Jag tror inte man tvingas men blir inte heller tillfrågad då de tjänar på att tvätta håret på kunderna.
Ok. Tittade på frisörerna häromkring. De tar extra betalt för det så det är ju inget som bara görs. De borde ju tjäna mer på att klippa folk tänker jag. Jag tvättar håret efteråt för att bli av med lösfnaset.

Jag tror att mitt hår typ alltid blivit tvättat vid frisörbesök? Å andra sidan är det väldigt många år sedan och det har nog också blivit färgat, men jag trodde det var en grej man gjorde helt enkelt. Som sagt blir det ju mycket lättare att klippa då.

Gör de? Jag har bara varit med om att tvätt och lätt styling efteråt ingår i priset, och blir alltid tillfrågad innan. Vet inte vad priset skulle vara utan, det har liksom alltid varit inkluderat. Klippa blött hår är lättare, så det måste ju ändå fuktas tänker jag. Lika bra att få en tvätt då.
Du får ju ett paketpris, har du redan tvättat håret själv och bara vill ha klippning så är det billigare. Håret fuktar de alltid iaf då mitt hår torkar snabbt så de behöver använda sprayflaska med vatten även om de tvättar det.

Medicinbiverkningar, bläääh! Just nu mår jag illa och har förstoppning. Har fått några droppar från apoteket och en kompis har köpt katrinplommon åt mig. Hoppas det hjälper 🥴

Din stackare :( Har du messmör hemma? Jag tycker det brukar fungera snabbare än katrinplommon.

Ska du ta medicinen en längre period kan det vara bättre att prova Frukt&Fiber, de håller igång magen på ett snällt sätt :)

Den frisören jag har gått hos de senaste har klippt mitt hår tort. Men har plattat det innan hon klippt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 656
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 814
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 372
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka