Störiga saker vi stör oss på, del 38

Nä? Det går ju inte att stå med bil och släp? Bilarna står ju snett mot sidan på annan bil. Som fiskbensparkett typ.

Då är vanliga med två rutors längd bättre.
Japp det sa vi till biltema också. Sambons jobb har zigzac parkering jättebra när det är snö. Ett par rutor har dessutom gatlyta mitt i rutan. :D :D :D :D

Stör mig på att jag är sjukskriven.
Åkte hemifrån i strilande regn. Hemma igen, och nu snöar det stora flingor. Som små flak.
Men det är fortfarande plusgrader.

Vid köpcentrumet är en stor yta där man roat sig med att göra en zigzag-parkering. Bara målad på asfalten.
Gissa hur det funkar nu när de vita linjerna inte syns? Folk försöker efter bästa förmåga parkera rätt. Följden är totalt kaos. :banghead:
Så har de vid en stor parkering här också. HELT omöjligt att parkera rätt om det är minsta snö på marken.
Vem tänkte inte hela vägen, liksom...

Folk som vill ha saker serverat hela tiden. ”Jag har inte nåtts av den informationen”. Nej men du har heller inte frågat. Jag vet inte vad du behöver för information för att sköta ditt jobb. Jag har fullt upp mitt eget.
Har en sådan kollega. Vi kan ha pratat om något i kafferummet, hen kan t.o.m. kommenterat eller frågat om någon del av det som sagts. Eller så kan vi ha fått ett mejl eller teamsmeddelande med information. Eller så kan något ha stått på anslagstavlan/infoskärmarna. Ändå kan hen komma med ett småförnärmat "det har ingen berättat åt mig" :meh:

Alla kan vi missa något, det är bara mänskligt, men den här återkommande bristande självinsikten det är störande.

Mailat mina envetna spekulanter att det fortfarande inte är aktuellt med någon försäljning. Var dessutom så ful att jag gjorde en sökning på Hemnet och skickade över en länk på alla objekt som är till salu inom 5 km radie, då de skrev att det fanns så många fina hus som bara var marginellt dyrare än mitt. Köp något av dem då? 🤔

Läste även upp för mamma vad de skrivit. Gillade verkligen hur omtänksamma de är. :up:
"Vi kan fortfarande tänka oss att köpa huset så slipper du stå med det."

Jag har läst flera artiklar nu som säger samma sak
”Oj vad mycket textilavfall det kommer in”
Ja alltså vad trodde ni :confused:
”Containrarna blir fulla på nolltid vi får tömma hela tiden”
Var det inte det ni ville?
Se nu till att göra något vettigt med den där jättemaskinen som finns i Malmö
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OoqKxA/kladbergen-vaxer-nar-dyr-atervinning-star-still
Jag var mycket olydig idag som slängde en trasig strumpa i min vanliga soppåse...

Huvudkontoret skickade mejl.
Typ, nu har vi förberett helgens erbjudande mycket noga och länge så det är viktigt att alla butiker anstränger sig för att presentera de nya varorna på fördelaktigast vis, och ställer ut allt som har med det här att göra på bästa vis, när vi nu lagt så mycket arbete på det hela och skickat ut reklam och dittan och dattan.

De bara glömde att berätta för oss om det hela, och inte har vi fått några varor heller... 🙄

Ojdå ja ni kan ju beställa. Vad det finns för varor? Ja lite allt möjligt. Som i fjol ungefär men mycket nytt också. Ingen av er jobbade då? Nej just det... Nej, annars, ni kan visst inte heller beställa, vi måste visst skicka dem till er.

Jag sliter mitt hår.

Huvudkontoret skickade mejl.
Typ, nu har vi förberett helgens erbjudande mycket noga och länge så det är viktigt att alla butiker anstränger sig för att presentera de nya varorna på fördelaktigast vis, och ställer ut allt som har med det här att göra på bästa vis, när vi nu lagt så mycket arbete på det hela och skickat ut reklam och dittan och dattan.

De bara glömde att berätta för oss om det hela, och inte har vi fått några varor heller... 🙄

Ojdå ja ni kan ju beställa. Vad det finns för varor? Ja lite allt möjligt. Som i fjol ungefär men mycket nytt också. Ingen av er jobbade då? Nej just det... Nej, annars, ni kan visst inte heller beställa, vi måste visst skicka dem till er.

Jag sliter mitt hår.
Handelsbranschen är ju fantastiskt rolig
:banghead:

Stör mig på mängden ångest det ger mig att man, från mitt jobb, aldrig får någon som helst återkoppling på sin sjuk-/vabanmälan. (Som görs via Mail.) Jag kan ju tycka att det borde ta max 1min att knåpa ihop ett svar i stil med ”Oj vad tråkigt att höra. Krya på dig!”. I min värld är det lite vanligt hyfs att svara iaf, men så gör man inte här.
Och det totalt uteblivna svaret gör att jag får ångest och tänker att cheferna är arga/sura/hatar mig/etc. 😩

Stör mig på mängden ångest det ger mig att man, från mitt jobb, aldrig får någon som helst återkoppling på sin sjuk-/vabanmälan. (Som görs via Mail.) Jag kan ju tycka att det borde ta max 1min att knåpa ihop ett svar i stil med ”Oj vad tråkigt att höra. Krya på dig!”. I min värld är det lite vanligt hyfs att svara iaf, men så gör man inte här.
Och det totalt uteblivna svaret gör att jag får ångest och tänker att cheferna är arga/sura/hatar mig/etc. 😩
En kollega skulle genomgå en operation och meddelade att det kommer nog att ske ungefär då och sen kommer jag vara sjukskriven minst fyra veckor
Chefens respons
”Måste du verkligen vara borta så länge” :banghead:
Kollegan ångrar att hen meddelade detta i god tid :meh:

En kollega skulle genomgå en operation och meddelade att det kommer nog att ske ungefär då och sen kommer jag vara sjukskriven minst fyra veckor
Chefens respons
”Måste du verkligen vara borta så länge” :banghead:
Kollegan ångrar att hen meddelade detta i god tid :meh:
"Nej då, inte alls, jag tänkte bara ligga hemma i fyra veckor för nöjes skull.
Men om det inte passar verksamheten så kommer jag gärna tillbaks efter en vecka, river upp operationssåret, och blir körd till sjukhuset med ilfart för ny operation och ännu längre sjukskrivning. "

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 656
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 814
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 372
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka