Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Jag gillar torgvantar när jag tränar hund. Dom här borde dock få en resår upptill

Bifogade filer

• AF8457D1-5CE8-4D9B-955F-66165D037ED4.webp
    AF8457D1-5CE8-4D9B-955F-66165D037ED4.webp
    452,6 KB · Visningar: 180
Jag kämpar på med min tröja. Snaaaart är det nästan dags att dela för ärmar och ok. Bara en bit till. Sakta men säkert. Mycket sakta..

Jag får verkligen inte upp tempot, trots att jag försöker sticka lite varje dag händer det ingenting.

Jag har äntligen bestämt ett tröjmönster jag vill sticka, men hur kan det vara så jäkla svårt att bestämma en färg?? Jag tänker att jag vill ha något som funkar till det mesta, men kanske specifikt till en lång mörkblå kjol... det kommer väl dröja ytterligare ett par månader innan jag bestämt mig. :meh:

Så var nästa filt klar. Ett mönster av Helen Shrimpton som heter Octagonical. Den här gången har jag fäst trådar efter varje sektion så när sista maskan var virkad hade jag bara 12 trådar att fästa!
DSC_1269.JPG

Sista varvet består av 1032 maskor och tog 3,5 timmar att virka. Som vanligt är filten ännu inte blockad...

Nu efter många om och men är min ”första men 4:e” tröja klar. Afmaelin som legat och väntat på sina Garner till oket sedan typ midsommar.. Tog beslutet i fredags att avbeställa eftersom det skjutits på framtiden hela tiden med leverans och plockade helt enkelt ihop Lettlopi garn jag hade och gjorde oket i 4färger istället för 8 eller 9.
När jag maskat av kragen hade jag ca 40cm gråbeige garn kvar😂
Tröjan passar i alla fall och ska blockas och fästas trådar på imorgon.
Sorry för mörk bild, vi snålar med elen:cautious:

Bifogade filer

• ADF718AF-4018-4CA1-8928-3967436EC0E1.webp
    ADF718AF-4018-4CA1-8928-3967436EC0E1.webp
    439,3 KB · Visningar: 89
Nu efter många om och men är min ”första men 4:e” tröja klar. Afmaelin som legat och väntat på sina Garner till oket sedan typ midsommar.. Tog beslutet i fredags att avbeställa eftersom det skjutits på framtiden hela tiden med leverans och plockade helt enkelt ihop Lettlopi garn jag hade och gjorde oket i 4färger istället för 8 eller 9.
När jag maskat av kragen hade jag ca 40cm gråbeige garn kvar😂
Tröjan passar i alla fall och ska blockas och fästas trådar på imorgon.
Sorry för mörk bild, vi snålar med elen:cautious:
Snygg färgkombo.

Liknande trådar

Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
201
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
233
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
576
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 095
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17