Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Smart!Fick tipset att steama ullplagg istället för att blocka ifall man inte behövde göra nån formändring och det funkade ju kanon. Tycker nog det blev väl så bra som att blocka, slipper man Juventus en evighet på torkning också!
Det går alldeles utmärkt att sticka islandströja i acryl. Min syster och man har varsin, skillnaden är väl att dom noppar sig lite och inte blir så fluffiga som en i ull.SA ... nu ar jag super sugen pa att sticka en islandic ... eller troja med ok. Fran toppen. MEN da jag ar super kanslig mot all ylle, Lama, You name it, har jag nu bestallt 4 nystan av olika farger i acrylic sa jag kan kolla hur det ser ut ... och hoppas villt att det ska fungera. Annars blir det en hel massa fler "leg warmers" an jag tankt mig.
Det går alldeles utmärkt att sticka islandströja i acryl. Min syster och man har varsin, skillnaden är väl att dom noppar sig lite och inte blir så fluffiga som en i ull.
Börja med att sticka en provlappMitt huvudproblem ar att jag inte kan tillrackligt om garn och att sticka for att med hyfstad sakerhet bedomma om garnet kommer att fungera ... och jag GOR faktiskt Gauge, men jag mistanker att jag stickar lite losare nar jag stickar hela plagg ... det ar i alla handelser svart!
Börja med att sticka en provlapp
Jag gor det ... men det stammer inte sa himla bra, tycker jag. Formodligen stickar jag lite losare nar jag harvar fram och tillbaka bara.
Jag gör det med. Men jag tar in det i beräkningen. Om jag stickar 16 maskor på provlapp så är det 15 på plagg.Jag gor det ... men det stammer inte sa himla bra, tycker jag. Formodligen stickar jag lite losare nar jag harvar fram och tillbaka bara.
Är det någon som har koll på om alla längre rundstickor har lika lång hård del? Stickar en kofta på rundsticka och får ont i händerna, tänker att en längre hård bit skulle underlätta. Visa bifogad fil 103367
Tack! Jag tror att jag har sett såna, ska testa.Det finns varianter med längre hård del (eller kortare för den delen) men också med 'knäckt' hård del, vilket jag tyker hjälper en få en mycket bättre hållning på händerna.
Underbart mönster! Spontant så skulle jag vilja ha störst kontrast mellan bakgrund och katter, jämfört med bakgrund och rutor, så att det är katterna som syns mest.Har problem! Ska jag göra "rutorna" i grönt och katterna i grått, eller tvärtom?
Själva tröjan är brun med grönt i mudden (eller vad man ska kalla det, nederkanten och ärmsluten).
Visa bifogad fil 103497
Ja det är klart, det tänkte jag inte på. Då blir nog katter i grönt bättre. Eller om jag ska hitta en helt annan färg kanske? HmmUnderbart mönster! Spontant så skulle jag vilja ha störst kontrast mellan bakgrund och katter, jämfört med bakgrund och rutor, så att det är katterna som syns mest.
Vilka härliga färgerEtt till par raggsockor
Visa bifogad fil 103505
Dom kan vara olika, jag kan inte alls sticka med kortaÄr det någon som har koll på om alla längre rundstickor har lika lång hård del? Stickar en kofta på rundsticka och får ont i händerna, tänker att en längre hård bit skulle underlätta. Visa bifogad fil 103367
Har du tips om var jag kan hitta längre? Har googlat och alla ser ut att vara lika långa.Dom kan vara olika, jag kan inte alls sticka med korta