F
Fruentimber
Tadaaa! Nu är den så gott som klar, bara fästa alla trådar och blocka kvar
Bild i bättre ljus
Så himla fina! Blir sugen på att börja lära mig sticka när jag ser dina tröjor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tadaaa! Nu är den så gott som klar, bara fästa alla trådar och blocka kvar
Bild i bättre ljus
Tack! Det är ju faktiskt rätt enkelt, kan man sticka slätstickning så kan man sticka tröja på rundstickaSå himla fina! Blir sugen på att börja lära mig sticka när jag ser dina tröjor.
Tack! Det är ju faktiskt rätt enkelt, kan man sticka slätstickning så kan man sticka tröja på rundsticka
Min erfarenhet är att det är kortare kablar som har kortare stickor. Jag har skickat efter från Adlibris, både deras egna märke och Addi (mitt favorit märke) då har stickorna varit i bra längd. Men då har kabeln varit minst 80 cm. Men jag vet inte om det bara är tur eller inte, jag har också försökt hittat info om stickornas längd, men utan framgång.Har du tips om var jag kan hitta längre? Har googlat och alla ser ut att vara lika långa.
Dessvärre är det inte så på den aktuella stickan som är 100 cm, men om det finns i andra märken får jag gå till butiker och jämföra.Min erfarenhet är att det är kortare kablar som har kortare stickor. Jag har skickat efter från Adlibris, både deras egna märke och Addi (mitt favorit märke) då har stickorna varit i bra längd. Men då har kabeln varit minst 80 cm. Men jag vet inte om det bara är tur eller inte, jag har också försökt hittat info om stickornas längd, men utan framgång.
Ajdå, då stämde inte min tanke. Ja det kanske är det bästa att gå till en butik och jämföra.Dessvärre är det inte så på den aktuella stickan som är 100 cm, men om det finns i andra märken får jag gå till butiker och jämföra.
Va fin den blev! Är raggi samma tjocklek så man inte behöver räkna om maskantal?Visa bifogad fil 103879
Min stalltröja blev klar för ett tag sedan, ska bara fästa trådarna.....
Gjord i Raggi då jag vill att den ska vara enkel att tvätta.
Va fin den blev! Är raggi samma tjocklek så man inte behöver räkna om maskantal?
Börja med att bestämma dig för vilken tröja du vill sticka. Köp rekommenderat garn och rekommenderade stickor. Gör en provlapp så att du kan se om du får rätt antal maskor per 10cm. Om det är rätt så är det bara att sticka på! Annars kanske du får byta storlek på stickorna för att få rätt antal maskor.Det där är ju rena grekiskan för mig, men jag har börjat googla på hur man kan lära sig sticka! Både videor, böcker och kurser. Tror video funkar bra för min del, osäker dock på vad som behöver köpas in.
Börja med att bestämma dig för vilken tröja du vill sticka. Köp rekommenderat garn och rekommenderade stickor. Gör en provlapp så att du kan se om du får rätt antal maskor per 10cm. Om det är rätt så är det bara att sticka på! Annars kanske du får byta storlek på stickorna för att få rätt antal maskor.
Strumpor är svårare än tröja! Men halsduk är det bra första projekt!Tack för tips! Men kan man verkligen börja med en tröja som nybörjare? Inbillade mig en introduktionsrit innehållandes 67 grytlappar, 31 strumpor och 18 halsdukar innan.
Älskar förövrigt halsdukar som avslappnade projekt. Stickar man i fishermans rib som är typ som vanlig ribstickning så blir det så fluffigt och fint.Strumpor är svårare än tröja! Men halsduk är det bra första projekt!
Det räcker med 66 grytlappar..Tack för tips! Men kan man verkligen börja med en tröja som nybörjare? Inbillade mig en introduktionsrit innehållandes 67 grytlappar, 31 strumpor och 18 halsdukar innan.
Japp det kan man. Jag hade inte stickat sedan slöjden och började med en islandströja Järbo o six och bytte dessutom ut mönstret på den. Augusti 2021.Tack för tips! Men kan man verkligen börja med en tröja som nybörjare? Inbillade mig en introduktionsrit innehållandes 67 grytlappar, 31 strumpor och 18 halsdukar innan.
Efter halsduken då du hittat ditt handlag är det en bra idé att testa vantar. De är okomplicerade och tar inte så lång tid, det svåraste är att göra tummen. Sen när man fått lite kläm på det är det inte jättesvårt med sockor, det gäller bara att hitta ett bra mönster.Tack för tips! Men kan man verkligen börja med en tröja som nybörjare? Inbillade mig en introduktionsrit innehållandes 67 grytlappar, 31 strumpor och 18 halsdukar innan.