Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 027
  • Visningar Visningar 94 235
Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som inte tänker längre än näsan räcker. Jag såg ett inlägg i en fb-grupp där någon varit på långritt och grillat korv.
Brasan bestod av några vedträn mitt i blåbärsriset. 🤯
Inga stenar runt eller någon tanke på att det kanske är smart att göra upp eld där det inte finns en sådan uppenbar spridningsrisk, även om det är blött i marken.
Den gamla scouten i mig fick nästan hjärnblödning av att se det.

Det är väl inte en regelrätt störning, men jag blir nästan förolämpad när jag får "personifierade" informationsmail från Agria.
Ämnesrubriken liksom; "Is Kimchi attacking you?" ... "Does Kimchi have the flu?" Alltså nä! :p

Som klarifikation länkar mailen alltså till olika artiklar som typ:
[td]
Is Kimchi attacking your hands and feet? 😼
[/td]
[td]
Cat behaviourist, Anna Jönsson Bergstedt, teaches you more about misdirected hunting and play behaviour, which is one of the most common behaviours interpreted as aggressive in a cat.

[/td]​
Men det ser fortfarande så störigt ut i ämnesrubriken. :D

Ibland hade jag behövt någon som sagt ungefär; du, Tuvstarr, vet du, alla idéer som du får är inte fantastiska. Och du behöver heller inte rusa iväg och utföra dem mitt i natten. Okej?

Men nu har jag inte det, och har ägnat hela kvällen och halva natten åt en kul grej som blev halvbra.
Oh, well :D

Stör mig dock på att jag ska jobba rätt tidigt i morgon :cautious:

Stör mig på mängden ångest det ger mig att man, från mitt jobb, aldrig får någon som helst återkoppling på sin sjuk-/vabanmälan. (Som görs via Mail.) Jag kan ju tycka att det borde ta max 1min att knåpa ihop ett svar i stil med ”Oj vad tråkigt att höra. Krya på dig!”. I min värld är det lite vanligt hyfs att svara iaf, men så gör man inte här.
Och det totalt uteblivna svaret gör att jag får ångest och tänker att cheferna är arga/sura/hatar mig/etc. 😩
Jag har haft många bra arbestgivare och har ALDRIG fått någon sådan återkopppling?

Stör mig på att jag inte kom iväg till återvinningen igår.
Idag är det minusgrader och min baklucka har frusit ihop. Som den gör varje köldperiod.
Och försöker jag öppna fastnar den i halvläge och då går bilen inte att låsa. Och luckan inte att öppna.

Åker vidare med bakluckan full av återvinning och sopor

Stör mig på att jag inte kom iväg till återvinningen igår.
Idag är det minusgrader och min baklucka har frusit ihop. Som den gör varje köldperiod.
Och försöker jag öppna fastnar den i halvläge och då går bilen inte att låsa. Och luckan inte att öppna.

Åker vidare med bakluckan full av återvinning och sopor
Bakluckan kanske vill ha en filt den fryser ju ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 362
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 309
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 691
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Energirikt foder
  • SSHL loppisar