Störiga saker vi stör oss på, del 38

Dottern fick en låda med massa handarbetessaker, för att kunna sy, virka, sticka osv. Hennes farmor har tydligen fått för sig att jag kan sådant O_o
Men dottern älskar ju sådant och jag vill såklart uppmuntra hennes intressen, så köpte en bok om virkning för nybörjare och försöker få kläm på skiten. Men det GÅR inte! HUR tusan gör folk som lyckas få till jättefina saker? Det är ju helt omöjligt?! Har de en massa extrahänder som inte syns eller vad? O_o:arghh::arghh:

Har bott på två hotell den här veckan och ehm...

*Dubbelsängar som består av två enkelsängar som glider isär. För helvete det finns stora madrasser nuförtiden, skaffa det!
*Toalettstolar som är vinklade så de skär in i en, än värre när de dessutom är höga. Jag är en kortis så en halvklen mage på den sortens toastol är INTE en hit. Låt mig kunna sitta och skita färdigt utan att benen trillar av liksom? Hur fan var man funtad när man gjorde en toastol till ett tortyrredskap?! :rage:

*Dubbelsängar som består av två enkelsängar som glider isär. För helvete det finns stora madrasser nuförtiden, skaffa det!
*Toalettstolar som är vinklade så de skär in i en, än värre när de dessutom är höga. Jag är en kortis så en halvklen mage på den sortens toastol är INTE en hit. Låt mig kunna sitta och skita färdigt utan att benen trillar av liksom? Hur fan var man funtad när man gjorde en toastol till ett tortyrredskap?! :rage:
Jag har tänkt på detta med toastol, jag har långa ben (är nästan 180 cm, lång) jag når knappt ner till golvet hemma.

Dottern fick en låda med massa handarbetessaker, för att kunna sy, virka, sticka osv. Hennes farmor har tydligen fått för sig att jag kan sådant O_o
Men dottern älskar ju sådant och jag vill såklart uppmuntra hennes intressen, så köpte en bok om virkning för nybörjare och försöker få kläm på skiten. Men det GÅR inte! HUR tusan gör folk som lyckas få till jättefina saker? Det är ju helt omöjligt?! Har de en massa extrahänder som inte syns eller vad? O_o:arghh::arghh:
Hemslöjdsföreningarna har ungdomsträffar dit man kan skicka dom eller gå på sy och hantverksfestivalen och inspireras och naturligtvis min räddare i nöden YouTube

Allt jag inte lärt mig direkt från en människa har jag lärt mig från youtube. Där kan man pausa när det behövs och börja om hur många gånger som helst. Mycket smidigt!

Jag har tänkt på detta med toastol, jag har långa ben (är nästan 180 cm, lång) jag når knappt ner till golvet hemma.
Men gud 😬 Jag är 163, hade suttit där och dinglat med benen...

Har en toastol en plan sits eller iaf inte en spetsig sits så funkar det typ jämt för mig. Men att göra den hög och göra sitsen inåtlutande som om det vore en doserad kurva i formel 1 med skarpa kanter upptill, det rimmar dåligt med användarvänlighet :cautious:

Just det hotellet var jättebra annars, så jag skulle gärna bo där igen om det inte vore för toaletten. Nu blir det bortvalt istället.

Vissa hotell har sängarna så för att kunna ha det både som ett rum med dubbelsäng och som ett rum med två enkelsängar

Om farmor gett barnbarnet sånt är det väl för att hennes barn - barnafadern - ska lära ut?

*ironi* och lite irritation.

Vi måste ringa om vi är sjuka alltså verkligen använda telefonen till det den är skapt för ;)
Och ja då får man återkopplingen direkt i örat vare sig man vill eller inte
Man kan ju då också höra exakt hur irriterad chefen blir
Jag ringde för herrans massa år sedan till chefen jag hade när jag jobbade som städerska (fram till 2014). Mamma jobbade på samma ställe och med samma chef.. och en dag frågade han varför hon hade börjat ringa och sjukanmäla/meddela vab för mig... hon förklarade att jag inte orkade hantera hans reaktion psykiskt, när jag sjukanmälde mig. Han suckade och så, var aldrig otrevlig, men det blev uppenbart jobbigt att jag inte var där, och den bördan blev väldigt tung att bära för mig, frånvaron var ju tung i sig. Han lovade att tänka sig för och inte överföra sina känslor på mig- det var ju inte det som var jobbigt utan klagomålen på vikarierna som han i sin tur tyckte var jobbigt, för de kom alltid när jag var sjuk. Slarviga vikarier och kunder som då klagade.

Vi måste också ringa, och inte bara till vår avdelningschef utan också till hotellets general manager. Jag tror den policyn är på plats för att inte göra det så lätt för folk som kanske egentligen inte är så sjuka. Vi har rätt många partajande studenter i staben. :D
Vi skickar SMS :rofl: Tidigare arbetsplats har haft att ringa, men pga hörselskada så har jag fått maila, så har haft en mail"kedja" på tre-fyra personer jag mailat (ifall någon i staben varit borta så har alltid någon fått min sjukanmälan) och sluppit ringa. Skönt också med tanke på epanfall (och migrän) när jag inte ens kan stava en mening rätt och har generellt svårt att prata vettigt ens. Vi kan säga så här, alla inblandade har snabbt lärt sig att vanligen skriver jag korrekta mail/SMS, men vid epanfall ser de ut hur som helst och ibland får man gissa orden, dock är det inget farligt- bara en sjukanmälan. :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 662
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 819
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 379
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
634
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31