Vem kör och varför?

Vem brukar köra i ert förhållande?

• Min partner.

Röster: 2 40,0%
  • Jag.

Röster: 3 60,0%

• Antal omröstningsdeltagare
    5

Mia_R

Trådstartare
Om man är bilägare och singel är det ju rätt självklart att man kör själv, men när man lever i ett förhållande och delar hushåll, vem är det då som brukar köra och varför? När jag var sambo var det oftast jag som körde om vi skulle någonstans, på längre resor och på bilsemester så brukade vi turas om men de flesta milen körde jag. Helt ärligt tyckte jag att han var dålig på att planera sin körning även om jag aldrig sa något och jag gillar generellt inte att åka som passagerare i min egen bil om en kompis ska köra. Jag gillar oftast inte att åka som passagerare öht då väldigt många jag känner är i mina ögon är ganska dåliga förare och jag känner mig otrygg, men det finns såklart även många som jag tycker kör bra och som jag är avslappnad att åka med.

På SVT är det en intressant kortfilm som heter Ta tillbaka ratten.

Så, vem kör och varför? :)

Blir kanske inte svaret du letar efter riktigt. Men hos oss är min partner men det beror nu mest på bilen han har är manuell och jag kan inte köra den. Börjar nosa runt efter en bil till mig själv kanske i framtiden, men tror svaret är ändå kommer kvarstå är min partner.

Blir kanske inte svaret du letar efter riktigt. Men hos oss är min partner men det beror nu mest på bilen han har är manuell och jag kan inte köra den. Börjar nosa runt efter en bil till mig själv kanske i framtiden, men tror svaret är ändå kommer kvarstå är min partner.
Jag är nyfiken på vem som kör, så det finns inget rätt eller fel svar men du får gärna lägga en röst, om du vill. :)

Jag föredrar att köra själv då min partner är väldigt lättstressad i trafiken. Hen har haft körkort längre än jag men jag är ändå den som är lugnast och tryggast på vägarna. Långkör vi varvar vi såklart så att man inte blir för trött, men i övrigt är det främst jag som kör.

Vi kör bägge två men för det mesta är det sambon. Åker vi i hans Mondeo så är det alltid han som kör då den är manuell och jag har automatvillkorat kort. Annars är det mest bekvämlighet från min sida, och så är det en bonus att kunna hålla hand - jag är för fäst vid min högerhand för att kunna göra det när jag kör :p

Åker vi långt så turas vi om men då kör han också mest. Dels för att han orkar längre generellt och dels för att jag är dygnsrytmstörd så om vi åker tidigt sover jag i bilen första biten. I gengäld är jag desto piggare kvällstid/nattetid dock :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 556
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 308
Senast: Nepenthe
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
13 796
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 500
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka