Störiga saker vi stör oss på, del 38

Det här med att bo i en småstad...
Jag pratade med en kollega, och han nämnde något om sin granne. Ja jag vet vem han är sa jag.
Ja just det, du och hans bror dejtade ju sa kollegan.
Alltså det är närmare 10 år sedan, vi träffades inte så värst många gånger, vi sågs inte offentligt tilsammans, och bara några få av mina vänner visste om honom. Men ändå verkar alla och deras moster både veta om och komma ihåg det O_o

Jag pratade med en kollega, och han nämnde något om sin granne. Ja jag vet vem han är sa jag.
Alltså det är närmare 10 år sedan, vi träffades inte så värst många gånger, vi sågs inte offentligt tilsammans, och bara några få av mina vänner visste om honom. Men ändå verkar alla och deras moster både veta om och komma ihåg det O_o
Det jag gillade med att bo i Sthlm, anonymiteten. Jag hatar när folk ska hålla reda på mig. :cautious:

Mus till datorer. Möss heter det väl. Köpte ny dator för lite mer än ett år sedan, datorpaket inklusive mus, den fungerar dåligt i skrollningen eller ja, hackigt, plus att jag ständigt får byta port till mottagaren så bytte för ett tag sedan till den jag hade tidigare som fungerade bra. En uppladdningsbar mus, Andersson. Nu slutade den fungera. Letade fram en annan jag sparat, billig variant. Fungerade inte, fungerade när jag la ner den i lådan.... så fick ta den nyaste datormusen som suger på sitt jobb att skrolla. Har ett presentkort på Clas Olsson på 250 kr så jag antar det ska gå till en ny mus. Jag som ville ha bidrag till nya hörlurar! :meh: Mus är rätt viktigt till en dator, har jag märkt...

Skulle ha en lugn och mysig kväll med bastu.
Tji fick jag. Först vad det helt fantastiskt som vanligt. Sen blev jag plötsligt väldigt svag. Låg utanför bastun på golvet länge. Allt snurrade.
Såg ingenting knappt. Lyckades ringa upp med Siri så fick hjälp ta mig in till stora huset. Var ju själv i bastun.
Sen kom illamåendet från helvetet och ja skriver inga detaljer nu men det var inte så här jag hade tänkt mig lördagkvällen 🙃

Mus till datorer. Möss heter det väl. Köpte ny dator för lite mer än ett år sedan, datorpaket inklusive mus, den fungerar dåligt i skrollningen eller ja, hackigt, plus att jag ständigt får byta port till mottagaren så bytte för ett tag sedan till den jag hade tidigare som fungerade bra. En uppladdningsbar mus, Andersson. Nu slutade den fungera. Letade fram en annan jag sparat, billig variant. Fungerade inte, fungerade när jag la ner den i lådan.... så fick ta den nyaste datormusen som suger på sitt jobb att skrolla. Har ett presentkort på Clas Olsson på 250 kr så jag antar det ska gå till en ny mus. Jag som ville ha bidrag till nya hörlurar! :meh: Mus är rätt viktigt till en dator, har jag märkt...
Använd en trådad mus istället.

Här överlever inga andra datormöss speciellt länge.

Jag har en Sandström från Elgiganten, den har hållit hur länge som helst (inkl att bli duschad med koffeindricka :angel:).

Mitt kylskåp som tydligen inte vill bli kallare än typ 7 grader men helst verkar vilja hålla sig kring 10!!! :arghh:
Inte konstigt att jag haft problem med mjölk som blivit dålig snabbt. :cautious:
Står det på max på termostaten och dörrtätningen inte är skadad så är det dags att byta!

Jag har väntat på att kylskåpet ska gå sönder länge nu, men tuffar på med bra kyla efter 21 år på platsen.

Senast ändrad:
Står det på max på termostaten och dörrtätningen inte är skadad så är det dags att byta!

Jag har väntat på att kylskåpet ska gå sönder länge nu, men tuffar på med bra kyla efter 21 år på platsen.
Alltså jag har ingen aning om hur det ska vara, har haft digitala kylskåp och frysar tidigare.
Har bara bott här i 3 månader och vet inte hur gammalt skåpet är, men med tanke på hur gammal spisen är...
20250126_103339.webp

Har jag vreden åt fel håll? Frysens temperatur är ok ca -19 grader.

Alltså jag har ingen aning om hur det ska vara, har haft digitala kylskåp och frysar tidigare.
Har bara bott här i 3 månader och vet inte hur gammalt skåpet är, men med tanke på hur gammal spisen är...
Visa bifogad fil 161341
Har jag vreden åt fel håll? Frysens temperatur är ok ca -19 grader.

Det ser ut som att båda står på "Min", så om du vrider dem mer mot "Max" så borde det bli kallare (om de fungerar som de ska).

Edit: Var visst tvåa på bollen

Tycker du övereagerar. Kanske beroende på att jag bor på en mindre ort?
Att folk minns varann behöver inte bero på något stort intresse. Man noterar bara saker.

Jag vet sannolikt en massa saker om folk utan att jag fäst nån vikt vid det. Det beror alltså inte på att jag snokar.

Jag bodde granne med Owe Törnkvist under ett gäng år. Porten bredvid. Birgitta Dahl och jag delade busshållplats om mornarna.
Inget personligt intresse i nån av dem.

Jag utgår ifrån att jag själv är noll intressant för kreti och pleti

Teknik. Eller i alla fall, teknik när den strular (vilket den ofta gör för mig) :cautious:

Jag behöver logga in på 1177 för att förnya recept. Jag kan dock inte logga in, eftersom min (nyligen uppdaterade) telefon säger att den behöver en uppdatering för att kunna använda Bank-ID. Jag kan inte heller uppdatera telefonen, eftersom den har den senaste tillgängliga uppdateringen :confused:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 641
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 804
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 365
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka