Löpband till hund?

Mia_R

Trådstartare
Eftersom jag går med kryckor och helst inte ska belasta foten alls, har den fixerad i en ortos som jag ska bära dygnet runt och tyvärr ser det ut att bli långdraget då det ev blir operation. Jag vet inte hur mina stackars hundar ska få någon vettig motion. Vi är inflyttade och jag vet ingenstans där jag vågar släppa dem utan att de riskerar att komma ut på frysta vattendrag, vägar eller järnvägsspår om de får för sig att sticka. Ena har smitit två gånger när jag skulle ta ut dem ur bilen men som tur var så gick det bra bägge gångerna och jag förstår honom. Livet är skittrist just nu, från att fått röra väldigt mycket på sig till bara korta kissrundor i två månader.

Jag kom på häromdagen att jag kanske kunde köpa ett löpband och låta dem gå på det för motionens skull? Varulven är gammal och skulle verkligen behöva röra på sig för att behålla muskelmassa och styrka och fåntratt är några år yngre och är den som smet, så bägge har spring i kroppen som de inte kan göra av med. Tänker jag helt fel? Det ger iofs ingen mental stimulans men jag tror de skulle må bättre av att röra på sig.

Jag har haft löpband och hundarna älskade det. Valkyria gick ofta upp på det och "tjatade" om att jag skulle sätta igång det. Var tvungen att sälja när jag skulle flytta och har ångrat det många gånger sedan dess.
Ska köpa igen under året när det trillar in lite extrapengar.

Jag har haft löpband och hundarna älskade det. Valkyria gick ofta upp på det och "tjatade" om att jag skulle sätta igång det. Var tvungen att sälja när jag skulle flytta och har ångrat det många gånger sedan dess.
Ska köpa igen under året när det trillar in lite extrapengar.
Vad var det för löpband du hade?

Eftersom jag går med kryckor och helst inte ska belasta foten alls, har den fixerad i en ortos som jag ska bära dygnet runt och tyvärr ser det ut att bli långdraget då det ev blir operation. Jag vet inte hur mina stackars hundar ska få någon vettig motion. Vi är inflyttade och jag vet ingenstans där jag vågar släppa dem utan att de riskerar att komma ut på frysta vattendrag, vägar eller järnvägsspår om de får för sig att sticka. Ena har smitit två gånger när jag skulle ta ut dem ur bilen men som tur var så gick det bra bägge gångerna och jag förstår honom. Livet är skittrist just nu, från att fått röra väldigt mycket på sig till bara korta kissrundor i två månader.

Jag kom på häromdagen att jag kanske kunde köpa ett löpband och låta dem gå på det för motionens skull? Varulven är gammal och skulle verkligen behöva röra på sig för att behålla muskelmassa och styrka och fåntratt är några år yngre och är den som smet, så bägge har spring i kroppen som de inte kan göra av med. Tänker jag helt fel? Det ger iofs ingen mental stimulans men jag tror de skulle må bättre av att röra på sig.
@Miao har löpband!

Jag har dogPacer och han älskar det. Det finns 3 program (30 min) man kan välja mellan och vill man sköta det manuellt går det också. Ett av de bästa inköp jag gjort.

Hade gärna haft ett löpband. Ser att det finns både med och utan elektricitet, men får nog luska lite mer om för och nackdelar.

Hur stora hundar har du? Till min har jag ett för människor men det är för kort för att galoppera på tex. Trava går bra :)

Finns att söka på nätet hur man ska mäta hunden + lägga till en viss längd för att löpbandet ska bli tillräckligt stort för steglängd.

Hur stora hundar har du? Till min har jag ett för människor men det är för kort för att galoppera på tex. Trava går bra :)

Finns att söka på nätet hur man ska mäta hunden + lägga till en viss längd för att löpbandet ska bli tillräckligt stort för steglängd.
Jag har belgare, varulven väger 26 kg. Vad jag sett så säljs de efter vikt på hunden?

En av de bästa investeringar jag gjort 👌!

Jag har sen flera år tillbaka ett DogRunner och är jättenöjd, har flera vänner som har DogPacer och är jättenöjda de med.

Det jag tror är viktigast att tänka på om man köper löpband, är att det är långt nog för hunden att kunna ta ut steget på. Större hundar behöver rätt rejäl längd på bandet för att ta ut steget normalt, oavsett gångart. När jag kollade och skulle köpa så var alla människo-löpband för korta för mina större hundar att kunna ens trava på, det var en av de saker som vägde in i beslutet att köpa ett som är gjort för hundträning med rejält tilltagen yta/längd.

Jag har ocksa lopband for hundarna. Det har varit raddningen efter min hjartattack ... annars hade Mallen rivit huset. Mina ar inte super fortjusta i det, men ingen har protesterat eller tycket illa om att anvanda det. Jag sitter framfor hela tiden sa jag ser exact vad som hander sa de inte hittar pa nagot dumt och skadar sig.
Valpis har gatt pa det nagra minuter har och dar, men inte nagot mer, hon ar for ung annu.

När jag jämför löpband för hund respektive människa ser det ju ut som man kopplar hunden på bandet och de har grindar, hur löste ni det @linnsan och @movi?
Ja jösses, det där gåbandet har jag förträngt, jag kämpade i flera månader innan hon överhuvudtaget började gå på det🤣 Här är en film när hon äntligen började gå på det med stapplande steg. Vet att i början hade jag kartong vid sidan, sen kompostgaller, och när hon kunde ordentligt så körde jag helt utan och lös hund.
https://www.facebook.com/share/v/15g3DgT2LP/

https://www.facebook.com/share/v/19jCPEjb8A/

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka