Mia_R
Trådstartare
Eftersom jag går med kryckor och helst inte ska belasta foten alls, har den fixerad i en ortos som jag ska bära dygnet runt och tyvärr ser det ut att bli långdraget då det ev blir operation. Jag vet inte hur mina stackars hundar ska få någon vettig motion. Vi är inflyttade och jag vet ingenstans där jag vågar släppa dem utan att de riskerar att komma ut på frysta vattendrag, vägar eller järnvägsspår om de får för sig att sticka. Ena har smitit två gånger när jag skulle ta ut dem ur bilen men som tur var så gick det bra bägge gångerna och jag förstår honom. Livet är skittrist just nu, från att fått röra väldigt mycket på sig till bara korta kissrundor i två månader.
Jag kom på häromdagen att jag kanske kunde köpa ett löpband och låta dem gå på det för motionens skull? Varulven är gammal och skulle verkligen behöva röra på sig för att behålla muskelmassa och styrka och fåntratt är några år yngre och är den som smet, så bägge har spring i kroppen som de inte kan göra av med. Tänker jag helt fel? Det ger iofs ingen mental stimulans men jag tror de skulle må bättre av att röra på sig.
Jag kom på häromdagen att jag kanske kunde köpa ett löpband och låta dem gå på det för motionens skull? Varulven är gammal och skulle verkligen behöva röra på sig för att behålla muskelmassa och styrka och fåntratt är några år yngre och är den som smet, så bägge har spring i kroppen som de inte kan göra av med. Tänker jag helt fel? Det ger iofs ingen mental stimulans men jag tror de skulle må bättre av att röra på sig.