Hiss eller diss - del 6

1741472232194.webp

Magnum utopia double cherry. :down:
Sur körsbär innanför skalet av choklad och menlös glass.

Skärmklipp.webp

Goda! Trots havssaltet som jag missade att det var i. En viss sälta finns där emellanåt men inte stora, jättesalta korn om någon annan som jag är väldigt känslig när det kommer till detta.. 😅

De är rejält hårda vilket jag gillar, milt rostad smak av sesam.

Nackdelen är priset. De är ju rätt tunna och förpackningen känns lite kortare än de vanliga "halvförpackningarna". Jag har en sån låda som rymmer precis en sån här knäckeförpackning och det är bra med luft kvar i den. Priset ligger på strax över 120 kr/kg.. jämfört med Husman där priset är ungefär 20 kr/kg..

Men det kanske det kan få vara värt? Inte bestämt mig riktigt..

Skärmklipp.webp

Gillar man den här smaken på chips så gillar man den här då det är exakt samma kryddblandning. Jag hade önskat att den var lite saltare för det är ingen sälta alls så det blir ja.. som dillkryddad kartong ungefär vilket fortfarande är helt okej I guess.. gillar man majskakor generellt så har man ju visst överseende med detta 😅

HISS!

Visa bifogad fil 163472

Köpte de här på vår lokala vinbutik idag mest för skojs skull, eftersom min man blev tokig i maträtten Tartiflette när han gjorde en skidsäsong i Frankrike och vi ska iväg på skidresa imorgon. Snopet nog (för honom) visade det sig att jag gillade chipsen betydligt mer än han gjorde, så jag åt upp nästan hela skålen själv :angel: De har en ganska tydlig smak av vitmögelost som jag älskar men maken har lite svårare för, och så lite rökig sälta från baconen och sötma från löken. Guuud vad gott det var!
De måste jag försöka komma ihåg att prova nästa gång vi är i Frankrike!

Jag dissar hundbajspåsar....
Dessa från ICA med knythandtag är lite korta, men breda. För en person som jag som inte ser så bra verkar de fungera sämre.... jag har petat i bajs tre gånger redan eftersom det är så lätt att komma utanför påsen jämfört med andra som är längre och smalare på något vis.

Så knythandtag i all ära, återgår till de andra. Valde bara dessa för att de andra var slut när jag beställde hem. Skitpåsar som skitpåsar liksom. Men icke!

images.webp

Jag dissar hundbajspåsar....
Dessa från ICA med knythandtag är lite korta, men breda. För en person som jag som inte ser så bra verkar de fungera sämre.... jag har petat i bajs tre gånger redan eftersom det är så lätt att komma utanför påsen jämfört med andra som är längre och smalare på något vis.

Så knythandtag i all ära, återgår till de andra. Valde bara dessa för att de andra var slut när jag beställde hem. Skitpåsar som skitpåsar liksom. Men icke!

Visa bifogad fil 163743
738899_main_0_738899.jpg

Dessa är bäst! Stor hiss alltså! 😁
Handtag är bara överflödigt. 😅

738899_main_0_738899.jpg

Dessa är bäst! Stor hiss alltså! 😁
Handtag är bara överflödigt. 😅
De har jag haft, om jag inte minns fel, bra påsar! Jag handlar ju på ICA och väljer där de billigaste, påsar går ju åt och tänker att kvaliteten är ungefär samma oavsett sort, om det inte är någon rulle som är dyyyr, men då blir det ju väldigt dyrt jämfört en sådan förpackning du visar. :)

Handtag ÄR överflödigt, håller med!

Och jag älskar handtag på bajspåsar, så jag dissar alla utan handtag :rofl:
Min fundering är om handtagen tar plats från själva det som är påsen? Så att påsar utan handtag är lika långa som påsar+handtag av den andra sorten? Får nog kolla upp det när jag köper ny rulle.... har bara en oöppnad kvar....
:meh::D

Har något ett bra tips på en allmänt tillgänglig vitlökssås jag kan be föräldrarna ta med? Jag har provat så många olika här i UK men som vanligt smakar allt vinäger!

Har något ett bra tips på en allmänt tillgänglig vitlökssås jag kan be föräldrarna ta med? Jag har provat så många olika här i UK men som vanligt smakar allt vinäger!

Gillar du kebabvarianten så har Schysst käk några olika, bland annat vitlök.
Gillar du aioli så kan jag tipsa om Bjärechips aioli-dip. Funkar mycket bra i gräddfil men funkar mest troligt även i andra liknande baser.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 248
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 612
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 068
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka