Hiss eller diss - del 6

Skärmklipp.webp

Känns som att jag nog är sist i Sverige att prova dessa kanske. Den här var i alla fall god, fick krydda på den lite med aromat samt tillsatte lite pasta. Middag på typ 10 minuter, perfekt. Oväntat god och krämig också med tanke på att det bara är knappt 50 kcal per dl, men man får stödfodra med bröd om man inte ska hungra ihjäl på kvällen sen :D

Visa bifogad fil 163257

Känns som att jag nog är sist i Sverige att prova dessa kanske. Den här var i alla fall god, fick krydda på den lite med aromat samt tillsatte lite pasta. Middag på typ 10 minuter, perfekt. Oväntat god och krämig också med tanke på att det bara är knappt 50 kcal per dl, men man får stödfodra med bröd om man inte ska hungra ihjäl på kvällen sen :D
Den äter jag med ris. SÅ god! Megahiss från mig! Tomatsoppa och ris, lite knaperstekt bacon och philadelphiaost!

Nu har jag också smakat apelsinchokladkvargen, och det är bara Bukes fel :p Köper och äter aldrig kvarg annars men efter alla hyllningar så..

Som någon annan skrev tyckte jag att det blir lite konstigt med syrligheten plus choklad. Smaken var det egentligen inget fel på men kan tänka mig att de med fruktsmak (såg Mango, Hallon, ngt mer på hyllan) passar mig bättre :up: Så äter jag apelsinchoklad separat!

AL03007008-19-Marabou-Kladdkaka-420g-Nordic-700x705.png

Varken hiss eller diss, så jag lägger till alternativet - här.
Det fanns ingen frödingekladdkaka i butiken så vi testade den här. Okej men inget wow. Oerhört mastig pga chokladöverdraget, så delad i åtta var en bit ändå på gränsen till för mycket även för barnen i sällskapet. För lite kakao mot vad jag hade önskat. Föredrar helt klart Frödinge över denna när det gäller köpekladdkakor.

HISS!

1741387372708.webp

Köpte de här på vår lokala vinbutik idag mest för skojs skull, eftersom min man blev tokig i maträtten Tartiflette när han gjorde en skidsäsong i Frankrike och vi ska iväg på skidresa imorgon. Snopet nog (för honom) visade det sig att jag gillade chipsen betydligt mer än han gjorde, så jag åt upp nästan hela skålen själv :angel: De har en ganska tydlig smak av vitmögelost som jag älskar men maken har lite svårare för, och så lite rökig sälta från baconen och sötma från löken. Guuud vad gott det var!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 119
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 517
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 844
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka