Övertala/övertyga

Alicia2010

Trådstartare
Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet hur man övertalar sina föräldrar? Steg för steg vill jag ha instruktioner. Det jag har gjort hittills är att göra en Google presentation osv men har ej hjälpt. Så någon kanske ha knep som vill dela med sig sitt/sina knep till mig. Hjäääälllppp!!!! Säger jag bara.

MVH Alicia

Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet hur man övertalar sina föräldrar? Steg för steg vill jag ha instruktioner. Det jag har gjort hittills är att göra en Google presentation osv men har ej hjälpt. Så någon kanske ha knep som vill dela med sig sitt/sina knep till mig. Hjäääälllppp!!!! Säger jag bara.

MVH Alicia

Har dina föräldrar 10 000kr över varje månad, efter att räkningar, mat, kläder, bensin, godis och sparpengar räknats bort?

Oftast är det anledningen till att föräldrar säger nej. Finns inte pengarna så finns dom inte.

Du kommer inte få tips här. Att äga häst kostar jättejättemycket pengar och har dina föräldrar inte råd så finns det inga knep för att övertala dem.

Har dina föräldrar 10 000kr över varje månad, efter att räkningar, mat, kläder, bensin, godis och sparpengar räknats bort?

Oftast är det anledningen till att föräldrar säger nej. Finns inte pengarna så finns dom inte.

Tänkte precis skriva exakt samma sak. Jag lägger över 10 000 kr/mån på mitt hästintresse i snitt nu när jag var tvungen att låna en liten sällskapsponny också. Det är för de allra flesta ett sätt att leva och prioritera ganska annorlunda mot "vanliga" människor.

För mina föräldrar var det inte penga-frågan som var störst utan att ingen av dem hade någon kunskap om hästar, men kloka nog att inse att man behöver ha en hel del kunskap för att kunna ha häst på ett bra sätt.

För mina föräldrar var det inte penga-frågan som var störst utan att ingen av dem hade någon kunskap om hästar, men kloka nog att inse att man behöver ha en hel del kunskap för att kunna ha häst på ett bra sätt.
Samma med mina föräldrar när jag var liten. Tack och lov, säger jag idag. Mycket klokt av dem, för hästens skull!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 076
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag... 2
Svar
34
· Visningar
2 826
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 024
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCX
  • Dagens naturupplevelse
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Storbalsnät