Sandra Ruuda efter Falsterbodebatten: ”Bojkott är inte den bästa lösningen”

Efter den heta debatten kring Falsterbo Horse Shows omdiskuterade avtal bryter Svenska Ridsportförbundets ordförande Sandra Ruuda tystnaden. Här berättar hon om förbundets strategi, varför de inte vill bojkotta – och hur de istället tänker påverka på riktigt.

...fast det hade varit ganska skönt om de kunde flytta lagSM för ponny så åtminstone barn/ungdomar slipper bli anklagade av feta kärringar att de sportwashar kan jag känna.

Med ditt agerande sätter du knappast ett bättre exempel för ditt/dina barn.
Det var nog inte poängen heller. Är du en av de - vuxna kärringar (vilket jag tycker är ett vettigt ord för sådana människor) som bland annat gett sig på barn på tiktok för att de fortfarande är med i Falsterbo kval? Varför I så fall? Vart vill du komma med det? Ska barn och ungdomar (eller ryttare över huvud taget, för det är rätt många vad jag kan se som fortfarande tänker kvala till Falsterbo om man ser anmälningarna i diverse kval) ha skit för att de INTE väljer att bojkotta?

Men är det inte ännu viktigare att barn och ungdomar förstår varför det är så viktigt att ta avstånd/bojkotta sportswashing från länder med en människovidrig politik? Annars är det lätt att de som vuxna avfärdar kritiken eftersom de är vana vid sportswashing och inte ser något fel eller problem med det.

Ungdomar är ju mycket påverkbara.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundet har fått minskade ekonomiska bidrag från Riksidrottsförbundet, vilket drabbar sporten och dess utövare hårt...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det finns ett enormt engagemang inom ridsporten för trygghetsfrågor. Med anledning av två ärenden som nyligen hanterats av vårt...
Svar
0
· Visningar
386
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska ridsportförbundet har funnits i 111 år, på lördagen fick förbundet sin första kvinnliga ordförande: Sandra Ruuda från Gemla.
Svar
0
· Visningar
392
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundets valberedning föreslår Sandra Ruuda till ny ordförande, som därmed har chansen att bli förbundets allra första...
Svar
0
· Visningar
398
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka