Vad jobbar du med, egentligen?

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Elo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 133
  • Visningar Visningar 6 759
Knappar på datorer och andra knappar för att folk ska få en trevlig upplevelse. Ibland kan jag behöva starta om någonting eller dra i och ur en kabel eller två.

Ibland drar jag i kablar. Ofta långa och på "dumma" ställen som är leriga eller trångt som det fastnar i.

Och ibland tejpar jag fast koppar på golvet så att personer kan höra bättre.

I mitt gamla jobb; hjälper vuxna människor att göra sånt de vet hur man gör men glömt bort. Helst utan att de förstår att jag hjälper dem utan upplever sig ha gjort det självständigt. (Uska, demensvård)

I det jag studerar till; dödar miljoner för att rädda tusentals (steriltekniker).

Kaffekoppar? 🤔
Nä men allvarligt, gissar att det är metallen koppar men hur gör den att folk hör bättre?
Bara om kollega är med. Dricker själv inte kaffe.;):angel:

En hörslinga består bland annat av att man lägger ut en koppartråd/band runt i ett rum. Och har du då hörapparat och befinner dig inom denna zon som tråden skapar så kan du få ljud direkt i hörapparaten.
Lite förenklat sådär. :D

En hörslinga består bland annat av att man lägger ut en koppartråd/band runt i ett rum. Och har du då hörapparat och befinner dig inom denna zon som tråden skapar så kan du få ljud direkt i hörapparaten.
Men ooh, är det så (vissa) hörslingor fungerar? Har alltid varit så nyfiken på det men inte vetat vem jag ska fråga. Tack!!!

Försöker förutse vad olika aktiviteter kommer att kosta, tar reda på vad de verkligen kostade och förklarar anledningen till att det alltid finns en differens mellan dessa två och vad differensen består i.

Men ooh, är det så (vissa) hörslingor fungerar? Har alltid varit så nyfiken på det men inte vetat vem jag ska fråga. Tack!!!
Osäker på om det alltid måste vara just koppar i tråden men annars är principen samma. :D
En "slinga" (ett exs pappa hade tex en dyna han satt på framför tvn som ljudet var kopplat till). + Slingförstärkare + en ljudkälla som är inkopplad däri.

Det skapas ett elektromagnetiskt fält på något magiskt sätt. Jättespännande.:D

Länk till wikipedia

Hade ingen aning om att det är så hörslingor funkar!

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
624
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
748
Senast: Tuvstarr
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast...
2
Svar
21
· Visningar
931
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 683

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Klippa hund
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat