Vad jobbar du med, egentligen?

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Elo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 133
  • Visningar Visningar 6 759
Jag försöker få människor som jobbar med människor som är i behov av mycket hjälp att bli ännu bättre på det dem gör.

Jag skriver saker på en dator, sen skickar jag det jag skrivit till en maskin som kör med laser på plastskivor så att ytskiktet försvinner och det jag skrivit skärs sedan ut i små bitar.

Mitt uppdrag är att utveckla ungdomars förmåga att lösa problem utifrån samhällets ramar, en betydande del av mitt arbete är att själv lösa olika typer av problem både med och utan samhällets ramar.

Uppmuntrar och samordnar gratisarbete. Samlar människor som kan ha nytta av varandra. Försöker få olika samhällsaktörer att betala för det vi gör för att ge yngre och kommande generationer bättre möjligheter och livsvillkor.

Jag sysslar med allt från att göra piffiga födelsedagskort till kollegor till att hantera kontrakt på många miljoner. Ägnar mycket tid åt mail och chattar där jag hjälper våra medarbetare med alla möjliga och omöjliga frågor och stöttar hela avdelningen med allt från korrekturläsning och översättning till att sitta med på ledningsmöten och samordna MBL. Ingen dag är den andra lik…!

Jag försöker bidra till att barn och unga får en bättre förskola och skola genom att
- dels gnabbas med andra i organisationen om hur pengarna inom kommunen ska fördelas.
- dels läsa, skriva, lyssna och prata med andra för att sedan kunna stötta och underlätta för de som chefar där barnen befinner sig på dagarna samt deras chef.

Jag försöker också komma på smarta saker för att få en kommun att fungera så bra som möjligt, är lite IT-tekniker och håller reda på att alla barn som bor i kommunen går i skolan - och om dom går hos någon annan betalar jag pengar till den skolan.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
626
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
748
Senast: Tuvstarr
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast...
2
Svar
21
· Visningar
931
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 683

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Klippa hund
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat