Vad jobbar du med, egentligen?

Säg utan att säga det.

Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör*

Jag kokar vatten.

*man får skriva sin egentliga titel också, om man vill, men respektera andras rätt att inte bli uthängda (man kanske inte vill vara helt öppen med sitt privatliv här).
Jag löser människors problem inom ett specifikt område.

Jag gör många olika saker, men min primära arbetsuppgift är att hjälpa barn och ungdomar att hantera svåra känslor och att hjälpa deras föräldrar att stötta upp på bästa sätt i den processen. Ska jag försöka vara ännu mer konkret så pratar jag en massa om att det inte är farligt att ha ångest.

På min andra halva av arbetstiden (just nu) skriver jag en slags bok där jag försöker sammanfatta vad jag hållt på med på jobbet de senaste 8 åren;)

Jag jobbar med livskvalitet.
Det är den fina beskrivningen.

I min verklighet handlar det för mig om att använda varenda cell i min kropp till att inom mycket begränsade ramar kunna hålla sköra personer från skador och olyckor så mycket jag bara kan, i en nästintill ständigt rivande stormvind.

Liknande trådar

Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
685
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 538
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 888
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 206
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III