Vad jobbar du med, egentligen?

Jag skriver vad andra talat in, bokar tider åt andra människor, skickar papper, tar emot papper utöver att trycka på tangentbordet till datorn och ta emot dokument och skicka dokument där, skriver rätt koder och ser till att de blir registrerade för att det ska genera pengar i någon annans kassa så småningom.
Hittar förstås också fel ibland- bland annat en kollega som skrivit fel kod och döpt den helt tokigt, som också får fixas i efterhand.

Säg utan att säga det.

Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör*

Jag kokar vatten.

*man får skriva sin egentliga titel också, om man vill, men respektera andras rätt att inte bli uthängda (man kanske inte vill vara helt öppen med sitt privatliv här).
raderat

Jag frågar massor av folk om saker, sen läser jag massor av dokument, sen anlitar jag någon annan för att göra något med det. Om det inte finns så mycket pengar så får jag göra det själv. Ibland talar jag bara om för folk hur dåliga deras idéer är.

Säg utan att säga det.

Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör*

Jag kokar vatten.

*man får skriva sin egentliga titel också, om man vill, men respektera andras rätt att inte bli uthängda (man kanske inte vill vara helt öppen med sitt privatliv här).
Jag vet faktiskt inte riktigt... :laugh:

Några dagar i veckan talar jag om vad andra människor ska göra från en checklista/manual.
En dag i veckan sitter jag fysiskt med en mindre grupp människor och berättar saker som illustreras med hjälp av flera bilder på en (förhoppningsvis) stor skärm.

Jag kör bil.
Jag chattar eller pratar i telefon.

Flyttar pallar, knappar lite på datorn och skriver ut papper. Om personer som jobbar tidigare i leden gjort rätt är det bara det jag gör.

Försöker få små människor att förstå och lära sig saker.
Konflikthanterar, är kurator, vaktmästare och administratör

Liknande trådar

Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
680
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 533
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 873
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 202
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna