Vad gör vi? Del CCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah, bra paminnelse om att min amerikanska chef troligen inte jobbar imorgon da. Sjalv har jag semester Tors, Fredag, sa det blir nog en lugn vecka for oss!

Hemma och varvar ner efter en fin sondag - har tvattat gardin, haft en jattebra pole-lektion, hamtat nya mugg-underlagg och fick inspiration till att kopa vinterblommor till balkongladan utanfor framdorren pa min nya lagenhet, de akte ratt ner i jorden och nu ar dar sa gront och farggrant!

Det ar nog ingen fara med din Amerikanska chef ... Vi har 11 "bank holidays" over hela USA ... men Veteran's Day, vilket intraffar pa Mondag, ar inte en av dem sa det ar alltsa Oregon som tyckte vi behovde en till ledig dag. :D

Ligger i matkoma orsakad av boeuf bourguignon, en av mina absoluta favoriträtter att tillaga på hösten! Har gått och dreglat mest hela eftermiddagen medan den puttrat på spisen och blev så att säga inte besviken när det väl blev dags att äta. Nu horisontalläge resten av kvällen, i sällskap av den nya säsongen av Shetland 😍

Bakat helt fantastiska kanelbullar också 😍
Hade så roligt åt en kollegas reaktion, "är du arg igen?"
Jag brukar baka när jag är arg 😆
Den här gången var det dock bara för att ha något att göra när vädret är tråkigt
20241110_205517.webp

Idag blev det några härliga timmar hemma i barndomshemmet för att fira mig och det med årets första julmys 😍. Glögg, jultallrik, julmust, minisaffranspanacotta med silverkulor, och fixade en gotte"hörna" med skumtomtar och även årets smak Pearadise, Nyåkers pepparkakshjärtan, minilussekatter och After Eight Apelsin. Var även mysigt att träffa mina brorsbarn och busa med dem, de finaste faster vet ❤️. Lilla flickan lekte delvis med min gamla leksak från när jag var lika liten som finns kvar, fint 🥰. Så tacksam för ett fint firande med nära och kära ❤️.

Somnade på soffan och nu är jag tyvärr klarvaken. Tagit några melatonin och funderar på att krypa i säng och se om jag kan tagga ner. Är orolig över katten och att hon kanske har uvi. Ska boka tid hos FirstVet imorgon och hålla stenkoll på hennes låda.

Edit: Tittar på gamla avsnitt av Great British Sewing Bee, mycket avslappande.

Gick oh la mig tidigt men vaknade både vid midnatt, 02 och strax innan larmet. Har dessutom drömt såpass att det följde med när jag vaknade 😅 Behöver sätta på kaffe och äta frukost.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 349
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
584
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 098
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 020
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar