Vad gör vi? Del CCVIII

Renbäddat en säng, fler kvarstår. Fläskfilegryta puttrar på spisen och jag dricker kaffe tills det är dags att fortsätta. Barnen ska på sin parkour träning vid 14

Funderar på om jag ska försöka laga en vegetarisk bönchili jag sneglat på länge eller kanske städa färdigt (badrum + dammsuga alla rum) eller ge mig på nästa veckas studielitteratur eller bara slöa i soffan framför skidskyttet (som jag ändå inte tittat på eftersom jag hänger här)...

Äntligen. Jorden tinad, etiketterna suddade inför årets odlingar och all chili är sådd i bräten. miniväxthuset står på ovanvåningen med elementet i och växtbelysningen monterad.

P.S gillar inte chili men gillar min avkommas sambo :D Så jag fixar BB-biten D.S.

Så himla fult att dra upp sånt om andra
Både ekonomi och hälsa och sanningen om dem, har ju varit känsligt tidigare och att fortsätta dra upp ämnena leder till reaktioner.
Det behövs ingen hög IQ för att begripa varför reaktionerna kommer.
Inget försvar men en förklaring.

Både ekonomi och hälsa och sanningen om dem, har ju varit känsligt tidigare och att fortsätta dra upp ämnena leder till reaktioner.
Det behövs ingen hög IQ för att begripa varför reaktionerna kommer.
Inget försvar men en förklaring.
Man måste väl kunna gå vidare i livet? Speciellt om ämnen som inte rör någon här? Det är trots allt mellan sjukskrivande läkare och hon själv om vad som står på sjukintyget och vad de kommit fram till, inte ens arbetsgivaren behöver veta vad hon är sjukskriven för.
Har sett flera här som berättar om sina sjukdomar och som varit hemma från jobbet men som är i stallet och rider, gymmar, på promenader, och som till och med jobbar när de är sjuka, och det ifrågasätts inte. Här är en person som är sjuk, har fått ett sjukintyg från läkare och som pratade om att hämta tomlådor i ett förråd. Flytten äger rum om cirka en månad. Nog får man nämna den och även hämta tomlådor även om man är sjuk? TOMlådor alltså? Hämta i ett förråd i anslutning till en lägenhet? Om man inte får prata om sin flytt eller hämta tomlådor för att man inte orkar jobba 8 timmar per dag pga sjukdom, vad får man göra hemma? Laga sig en middag? Det är jobbigare än hämta tomlådor. Duscha? Jobbigare än hämta tomlådor. Diska? Jobbigare än att prata/planera sin flytt och jobbigare än hämta tomlådor.

Någonstans tycker jag att man ska sluta reagera på allt som skrivs, man kan misstro bäst man vill men behöver inte dra upp gammalt och misstro öppet hela tiden, framför allt när det inte drabbar någon här. Hur länge ska man straffas för något man gjort?

Jag gjorde chokladcheesecakerutor i långpanna till jobbet nyligen. De blev väldigt uppskattade :) !
https://bollasbaking.blogg.se/2024/april/chokladcheesecakerutor-i-langpanna.html

Kakor i långpanna tycker jag är smidigt och gott! Syltrutor? Morotskaka? Brownies? Blondies med blåbär (så gott!) ? Kabelbulleblondies har jag sparat som en flik på mobilen för att testa vid tillfälle. :)

Lemon bars! Så gott!

Många bra idéer, tack! Om jag bakar själv blir det nog något sånt. Dottern vill göra kolakakor tydligen, och vem är jag att hindra henne från det? :angel:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 766
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 546
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 379
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 097
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka