Skottat snö…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj, då. Här har det snöat typ 2 centimeter i eftermiddag...Skottat snö…
Ändå en stor förbättring jämfört med när jag slet själv med verkligen allt. Nu säger jag bara till så får de en ny höbal, tidigare fick jag dels leta foder själv och få det hemkört eller köra hem själv. Sedan fick jag betala för att få det inkört då närmsta grannens traktor strejkade allt som oftast. Rinnande vatten fanns bara när jag kunde vattna med slang, annars fick jag köra med bil 150 l vatten i dunkar för att hälla upp åt dem samt hugga bort ev is. Nu värmebaljor.Släpa med vatten är jäkligt drygt! Jag är fan lycklig varje dag numera för ägaren till lösdriften där jag har min lilla bruna har investerat i 80 m värmekabel, dragit el samt vatten så vi har en stor thermobar som fyller på sig själv. Känns som ren lyx och är verkligen toppen för både hästarna och folket.
Ja, jag har sett hur du slitit med allt och tänkt att det är skönt att bestämma själv hur man vill ha det men det kostar på det med i arbete. Det är dig väl unt att få njuta lite av dina hästar och inte bara slita hårt.Ändå en stor förbättring jämfört med när jag slet själv med verkligen allt. Nu säger jag bara till så får de en ny höbal, tidigare fick jag dels leta foder själv och få det hemkört eller köra hem själv. Sedan fick jag betala för att få det inkört då närmsta grannens traktor strejkade allt som oftast. Rinnande vatten fanns bara när jag kunde vattna med slang, annars fick jag köra med bil 150 l vatten i dunkar för att hälla upp åt dem samt hugga bort ev is. Nu värmebaljor.
Nu drar jag ut en vagn från stallet som ligger nära, visserligen dunkar nu med, men stallägaren skottar och i värsta fall får jag hjälp att vattna nu när jag går med kryckor om de inte hunnit skotta innan. Stort vindskydd som jag har halm i, ska försöka hämta hem en ny bal i veckan som kommer. Boxar om de behöver stallas in. Jättebra hovis istället för alkisen som spårade ut allt mer och som jag sedan gav sparken.
Det är rena semestern jämfört med tidigare slitgöra. Hagarna är inte heller mitt problem utan de sköter allt som sopor mm, har fikarum med rinnande varmt och kallt vatten, micro, vattenkokare och litet kylskåp.![]()
Ställer in bilen.Skottat snö…
Visst ja, det ar ju "Groundhog day" har hos oss i dag, och Punxsutawney Phil sag sin skugga i morse, 7:25 Eastern Time, sa nu blir det vinter i 6 veckor till.![]()
Här var det halvsnödagen förra veckan. Nu har hälften av möglet ramlat ner.Da detta var en mycket alvarlig post ... forstar jag inte varfor ni skrattar. Portland ska fa sno i dag och flera dagar den har veckan raknar vi med sno ... sa Punxsutawney Phil har helt enkelt ratt.![]()
Vita gardiner med öglor, med mönster av ganska små franska liljor. De kändes sjukt snygga när jag köpte dem, men har satt upp ett par i vardagsrummet och det känns bara helt fel. Kanske borde jag ha köpt två kappor per fönster, men då tror jag de nästan blivit för mycket.. I värsta fall får jag fråga om mamma vill ha det till sitt kök istället.Hur ser de ut?![]()
Fick grannen någon fika?När jag kollade på den förstörda ryttarkaka i morse så visade det sig att kladdkakan i botten var perfekt, och kokostäcket var bara för bränt i kanterna men fullt ätbart i mittenså har haft god fika idag, och sluppit slänga den!
Haha, faktiskt inteFick grannen någon fika?![]()