Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lagat korvsoppa till lunch och fått ett gäng matlådor, perfekt!
Sjukstugan fortsätter här hemma och det lär bli vab hela veckan, vattkoppor är tydligen en långdragen historia… 😩 Men tacksam över att han inte är mer påverkad än han är, febern håller sig låg och han fixar att inte klia.
Mina lungor är fortfarande kassa men nu verkar det äntligen gå åt rätt håll iaf, lättnaden!
Har orkat bära in ved och tänt i kökspannan, så nu känns det äntligen varmt inne för första gången på flera dagar. Luftvärmepumpen är inte alls speciellt effektiv och ger inte i närheten samma äkta värme som eldvarma element. Njuter av det och en kopp te med honung.

Lagat korvsoppa till lunch och fått ett gäng matlådor, perfekt!
Sjukstugan fortsätter här hemma och det lär bli vab hela veckan, vattkoppor är tydligen en långdragen historia… 😩 Men tacksam över att han inte är mer påverkad än han är, febern håller sig låg och han fixar att inte klia.
Mina lungor är fortfarande kassa men nu verkar det äntligen gå åt rätt håll iaf, lättnaden!
Har orkat bära in ved och tänt i kökspannan, så nu känns det äntligen varmt inne för första gången på flera dagar. Luftvärmepumpen är inte alls speciellt effektiv och ger inte i närheten samma äkta värme som eldvarma element. Njuter av det och en kopp te med honung.
Uh så segt. Men det kommer bättre tider. 🤗 Och skönt att det inte är värre för sonen.

Visa bifogad fil 161621
Golvet blir svart och väggarna vita. Svarta, eller grå, fogar. Väggarna vill vi ha med lite offset, som en tegelvägg.
Tror det kan bli bra.

På utställningen hade de gröna väggar till det svarta golvet, sjukt snyggt! Men vi kom fram till att det är bättre att ha lite spejsade möbler och neutrala väggar.

Kul att ni bestämt er, då är bara att dra igång ju :).
Såna där hexagon-(heter det väl?)formade plattor är så fint!
Jo men precis, vi ska också köra lite neutralt (eller ja mha uteslutningsmetoden uteslut vi ändå alla andra färger så^^) så vi kör på grått :).
Har fått ett prov som vi satt upp på väggen nu, det är fint, men vi ska efterfråga ett till prov på en lite mörkare stenliknande matta. Golvet blir nog den som ligger där iaf :)

Bifogade filer

• 20250202_140442.webp
    20250202_140442.webp
    109,5 KB · Visningar: 59
Vi veckohandlade i morse, sen har vi tillbringat resten av dagen ute i vår lilla skog, till lunch blev det korvgrillning. Nu är jag inne en stund, en äpplepaj står i ugnen och den tänkte jag ta med mig ut, så blir det fika vid brasan :)
Sambon ville även prova att göra kokkaffe, så kaffepannan är diskad.

Bara mina hästar kvar på lösdriften så ganska skönt även om jag måste dra allt vatten själv. Å andra sidan går det inte åt lika mycket och hon som flyttade var väldigt omtänksam så det är ju lite trist. Svängde förbi Max på vägen hem så är proppmätt. Hundarna fick dela på frittarna. :d

Ja vi ska ha tag i snickaren först :angel:
Han har gjort sig ganska otillgänglig och ska alltid "höra av sig på måndag när han är på kontoret". Det är en rätt stor firma, ingen enmanshistoria, så man kan tycka att det borde finnas nån på firman som kan ge oss ett startdatum..
Jag hade bytt snickare. If you snooze you loose liksom. Det finns massor av firmor som vill ha jobb.

Hjärnan kan inte bestämma sig.
Låg, hög eller något däremellan.
Förkylning, trötthet, vinter.
Familj, vänner, kollegor.
Skapar välmående, ger energi.
Eller helt enkelt, lyckligt lottad men lite grådassig just nu.
Livet liksom.
Vet inte riktigt.
Stannar under mysiga filten och låter det vara som det är en stund.

Bara mina hästar kvar på lösdriften så ganska skönt även om jag måste dra allt vatten själv. Å andra sidan går det inte åt lika mycket och hon som flyttade var väldigt omtänksam så det är ju lite trist. Svängde förbi Max på vägen hem så är proppmätt. Hundarna fick dela på frittarna. :d
Släpa med vatten är jäkligt drygt! Jag är fan lycklig varje dag numera för ägaren till lösdriften där jag har min lilla bruna har investerat i 80 m värmekabel, dragit el samt vatten så vi har en stor thermobar som fyller på sig själv. Känns som ren lyx och är verkligen toppen för både hästarna och folket.

Bytt gardiner, tvättat, bland annat julgardiner, ;) fick med mig sonen att köpa nya skor, han hatar att handla/prova saker men jag anser att han behövde mer än arbetsskor med tåhätta, jaktkängor och gummistövlar 🙄 . Nu hittade vi ett par enkla skor som han trivdes med till rimligt pris och jag fick 1,5 h med att småprata med honom om livet. Blir inte så ofta numera när han mest jobbar och kör överallt själv. :)

Varit ute i solen med Villekillen också, dock lite ömfotad men nu är jaktsäsongen över så det blir vila och återhämtning. Jag har även laddat vörmevästen, på tisdag är det friluftsdag och jag har lovat att sköta grillen. Förra året frös jag rejält tillslut så nu håller jag på och ser till att jag verkligen inte fryser.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 193
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 266
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 839
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
670
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka